YZF 750 R Streetfighter

Davin

Die hard MF'er
26 mrt 2009
295
1
oud beijerland
Hallo :W ,

Ik ben nu zo'n drie jaar in het bezit van een Yamaha YZF 750 R uit 1993.
Zo lang als ik de motor heb, zo lang twijfel ik al om 'm te verbouwen naar een streetfighter.
In tegenstelling tot veel mensen hier ben ik niet alleen streetfighter fan, maart ook stiekem tupperware fan.
Dus ik had een half jaar geleden het plan om er een R1 kont uit 2002 op te bouwen.
Met nog steeds de twijfel om er een streetfigter of tupperware motor van te maken had ik ook de R1 kuip gekocht om er eventueel op te bouwen.
Maar na de hele kuip eraf gesloopt te hebben en de R1 kont er los op gezet te hebben wist ik het zeker, het wordt een streetfighter.
Ook beter voor mijn rug en schouders.
Dus dat hield in met de kerst een boos gezicht van mijn vrouw B| omdat ik niet achter de computer vandaan te slaan was voor inspiratie, prijzen enz.
Nu de motor compleet gedemonteerd is vond ik het ook wel leuk om een topic te maken.
Ik heb nog zeer veel te doen en dus ook geen idee wanneer ik weer zal rijden.
Ik zal wat foto's plaatsen, alleen ben ik geen computer man en moet nog uitvinden hoe ik meer foto's bij een bericht krijg?
Ik weet dat hier een aantal topic's aan gewijd zijn dus ik kom er nog wel achter.

Hier hoe hij was:

full
 
Hier een foto hoe hij was met R1 kont.
Ik vond dit toch nog te groot en te lang.
Het moest dus iets anders worden.
full
 
Ik heb dus een R6 race kont uit 2007 op de kop getikt.
Waar ik nu druk mee bezig ben om er op te krijgen.
Dus het oude subframe er voor de helft af geslepen en nu dus bezig een nieuwe te maken.
full
 
Haha, ik heb in je andere topic ook al gereageerd maar ik vindt het er geweldig uitzien.

Alleen heb ik nou een probleem....


Ik heb dus een YZF750R in de schuur staan die ik wil gaan ombouwen naar streetfighter en heb al vast wat spullen geregeld waaronder een 2007 R6 kont. -O-

De vraag of dat mooi is heb je met bovenstaande foto beantwoord, super :}

Helaas wordt de mijne dus een kopie van de jouwe. ;(

Sorry alvast :+

Ga dit topic zeker volgen :Y
 
Ze zullen vast niet helemaal hetzelfde worden.
Gewoon doen wat je mooi vindt, doe ik ook.
Succes met bouwen.
 
Als ik dit zie denk ik meteen aan een collega die ook zo,n motor heeft met kuipschade. Wat doe je met de overgebleven kuipdelen? :9
 
Al de kuipdelen staan op m.p.
Het rechter kuipdeel is al verkocht en links heeft schade.
Bekijk de rest maar op m.p.
 
Ik heb dus een YZF750R in de schuur staan die ik wil gaan ombouwen naar streetfighter en heb al vast wat spullen geregeld waaronder een 2007 R6 kont. -O-

Hey Rene, toch weer beginnen? Cool, blijft toch trekken hè, die fighters...
Kom wel weer een keer bij je langs scheuren om je aan te moedigen :Y
 
Toen ik de openingspost las dacht ik 'dit wordt een eindeloos langzaam topic', maar je was al heel goed bezig. Zelfs het blok er onderuit. _O- :}
 
Ik hoop niet dat het heel lang gaat duren, maar ik denk niet dat ik dit seizoen al zal rijden.
Het kost toch altijd meer tijd dan gehoopt en er komen meestal ook nog andere verplichtingen tussen.
Ben net een week vrij geweest en heb dus lekker wat kunnen doen, morgen gewoon weer werken :r en zoeken naar vrije uurtjes.

Ik ben gistermiddag bezig geweest met de uitsparing voor het achterlicht.
Alleen had ik er meer zin in dan mijn dremel, die zei met rooksignalen doe het zelf maar. :(
Weer vijftig euri van mijn motor budget af |( .
Maar niet getreurd, op wat afwerking na is dit het resultaat.
full
 
lekker bezig! :Y wordt wel wat zo te zien... :Y
.
.
.
Gister nog ff lekker bij jullie door de polder geknald... heerlijke weggetjes daar :Y
 
Leuk dat jij ook reageert.
Ik heb op de beurs nog even bij je fighter staan kwijlen. :9~
De polder is hier heerlijk, daarom ook een fighter voor mij.
Ik kom bijna niet op de snelweg, dus een kuip is niet echt nodig en voor over hangen op m'n stuur dus ook niet. :]
 
Leuk dat jij ook reageert.
Ik heb op de beurs nog even bij je fighter staan kwijlen. :9~
De polder is hier heerlijk, daarom ook een fighter voor mij.
Ik kom bijna niet op de snelweg, dus een kuip is niet echt nodig en voor over hangen op m'n stuur dus ook niet. :]

Thanx! veel leuke reacties gehad op de beurs... ook wat minder leuke, maar goed, dat hou je toch...

Heerlijk hè die polderweggetjes en dijken, gisteren weer de eerste rit van het jaar.
De helm was bijna te klein, een smile van oor tot oor *O*
 
Thanx! veel leuke reacties gehad op de beurs... ook wat minder leuke, maar goed, dat hou je toch...

Heerlijk hè die polderweggetjes en dijken, gisteren weer de eerste rit van het jaar.
De helm was bijna te klein, een smile van oor tot oor *O*
niks van aantrekken remco de meeste die commentaar hebben presteren niks :X .die kunnen alleen een ander stuurtje erop bouwen en dat is het dan ;) . dit gaat ook heel mooi worden kontje staat er perfect bij :9~
ga het volgen
 
Niet heel veel tijd gehad deze week, maar toch iets kunnen doen.
Er zat een grote kier tussen m'n zadel en de kont (+/- 1,5 cm).
Dus de vraag was zadel aanpassen of de kont??
Ben maar begonnen met het zadel.
Stukken eraf geslepen met mijn nieuwe dremel zodat de achterkant lager komt te liggen.
Op de tweede foto het afgetekende gedeelte wat eraf gehaald is en op de laatste foto het resultaat.
Gelijk een nieuwe huid er overheen gespannen.
Het is natuurlijk geen Master Z zadel, maar ik ben er toch trots op *D
De kier is nu zo goed als dicht alleen de kont nog een paar mm opvullen.
full

full

full

full

full
 
ik heb er 1 met R1 racekont, toch ook niet onaardig. ik heb geprobeert fotootje erbij te zetten maar daar ben ik te dom voor.
 
Laatst bewerkt:
ik heb er 1 met R1 racekont, toch ook niet onaardig. ik heb geprobeert fotootje erbij te zetten maar daar ben ik te dom voor.

_O- Daar heb ik ook last van gehad, ben dus ook niet zo slim.
Een heel gedoe zo'n foto plaatsen, kleiner maken weet ik veel wat nog meer.
Even bij 'zoeken' 'foto plaatsen' inslaan, komt er een heel verhaal over te voorschijn.
Succes
 
Hier nog 1 met een R1 kont. Ik heb er voor gekozen de kont aan te passen ipv. het zadel.
Zo stond ie er bij, kuipwerk ligt nu bij de spuiter:
300620101000.jpg

Kont lijkt iel, maar met kentekenplaat en uitlaat vult dat nog aardig op.

(Foto plaatsen, zorg dat je hem in het juiste formaat (640x480) upload naar imageshack ofzo, en dan de url die je krijg via die polaroid knop
img.gif
plaatsen. Komt er [ímg]http://... [/ímg] te staan)
 
Terug
Bovenaan Onderaan