Tostiapparaat
MF'er
Aangezien ik hier nu al tijdje rondkijk bij de projecten en ik zelf ook met een project bezig ben, maak ik er ook maar eens een topic over.
Ben Rishwen ben (net) 21, heb sinds me 19de me motor rijbewijs en reed voor mijn YZF op een FZS 600 waar de topkuip vervangen was voor een standaard streetfighter lampunit. Deze ging voor mij te traag en toen heb ik deze kunnen ruilen voor een YZF 750 R.
Ik ruilde de motor met het idee om er een streetfighter van te maken. Maar toen ik hem thuis had staan en eens goed had schoon gemaakt... Was dat ding eigenlijk in te mooie staat om uit elkaar te halen.
e
Daar en tegen had de motor 1 probleem... het bekende YZF 750 olie verbruik probleem. Toen op een gegeven moment was ik er klaar mee en ging ik een 1000 blok ombouwen.
voor 80 euro een gesloopt FZR 1000 blok gekocht. Deze gereviseerd met YZF 1000 ( thunderace) onderdeeltjes en de leuke delen van de YZF 750. Kort gezegd is dit het lijstje.
FZR1000 carters
FZR1000 krukas
FZR1000 kop
Thunderace kleppen
Thunderace drijfstangen
Thunderace zuigers
YZF750 lagers
YZF750 nokkenassen
YZF750 klepveren schotels etc.
YZF750 versnellingsbak
YZF750 computer.
YZF750 carburateurs
Na veel gekut met afstellen dit blok eindelijk goed rijdend gekregen tot aan de 13,5 duizend toeren. ( eerste keer is toch wel beetje eng zoveel toeren draaien met een 1000 blok ) Ding ging als de brandweer en erg veel koppel onder en in het midden maar toch een eindschot wat lang doorgaat.
Maandje of 2/3 hier op rond gereden en genoten. Een voor het oog standaard motor met een erg snel blok er onder. Tot ik een dag naar school reed. Op de terug weg zag ik dat er een stuk van 15 bij 10cm uit de linker kuip miste... Hoe of wat weet ik niet maar dat stuk is er uit gebroken... Paar weken zitten zoeken naar een kuip in mijn kleurstelling in dezelfde staat.. Niet te vinden.
In die tijd begon ik me steeds meer te ergere aan de motor. Ik heb een arm blessuren dus voorover hangen is geen prettige rij eigenschap voor mij. Toen zag ik het concept stickerbombing en toen was ik er over uit. Er komt een streetfighter.
Heb eigenlijk alles zelf gedaan omdat ik een student ben ( lees: arm ) en het ook leuk vind om het zelf te doen.
Ik heb helaas niet veel foto's met de tussen stappen en die zijn ook niet makkelijk meer te maken helaas
Het begon dus met de hele motor strippen helaas heb ik ook geen werkplaats dus het begon in de tuin van me moeder ( ik dank haar voor haar geduld )
Toen de motor helemaal gestript was ben ik langzaam begonnen aan de onderlingen onderdlen pas maken. Ik heb zelf van ABS plastic kapjes gemaakt voor over de ophangings punten van het blok. Dit zodat je niet kan zien dat het een 1000 blok is en dit em erg goed doet staan. Helaas geen foto van, maar je ziet ze op de zijkant van de motor.
Toen ben ik begonnen aan de kont. Deze heb ik van de oude kont gemaakt. kont gesneden en nieuwe lijn er in gemaakt. Helaas geen foto van wel te zien in eindresultaat natuurlijk
Toen aan de voorkant begonnen. De motor heeft een carbon voor en achter spatbord maar die zaten er al op .
Hierna heb ik de motor omgetoverd met de stickerbomb vinyl en is die eigenlijk bijna af. ( op al het kleine, veel te dure spul na.)en zijn er andere clipons boven op de kroonplaat gezet om wat rechter op te zitten. Een nieuwe teller, en een zeer ZEER lelijk benzine lampje Moet hier nog wat op verzinnen maar de YZF bekabeling werkt niet mee met ledjes.
En het eind resultaat tot nu toe.
Ben Rishwen ben (net) 21, heb sinds me 19de me motor rijbewijs en reed voor mijn YZF op een FZS 600 waar de topkuip vervangen was voor een standaard streetfighter lampunit. Deze ging voor mij te traag en toen heb ik deze kunnen ruilen voor een YZF 750 R.
Ik ruilde de motor met het idee om er een streetfighter van te maken. Maar toen ik hem thuis had staan en eens goed had schoon gemaakt... Was dat ding eigenlijk in te mooie staat om uit elkaar te halen.
e
Daar en tegen had de motor 1 probleem... het bekende YZF 750 olie verbruik probleem. Toen op een gegeven moment was ik er klaar mee en ging ik een 1000 blok ombouwen.
voor 80 euro een gesloopt FZR 1000 blok gekocht. Deze gereviseerd met YZF 1000 ( thunderace) onderdeeltjes en de leuke delen van de YZF 750. Kort gezegd is dit het lijstje.
FZR1000 carters
FZR1000 krukas
FZR1000 kop
Thunderace kleppen
Thunderace drijfstangen
Thunderace zuigers
YZF750 lagers
YZF750 nokkenassen
YZF750 klepveren schotels etc.
YZF750 versnellingsbak
YZF750 computer.
YZF750 carburateurs
Na veel gekut met afstellen dit blok eindelijk goed rijdend gekregen tot aan de 13,5 duizend toeren. ( eerste keer is toch wel beetje eng zoveel toeren draaien met een 1000 blok ) Ding ging als de brandweer en erg veel koppel onder en in het midden maar toch een eindschot wat lang doorgaat.
Maandje of 2/3 hier op rond gereden en genoten. Een voor het oog standaard motor met een erg snel blok er onder. Tot ik een dag naar school reed. Op de terug weg zag ik dat er een stuk van 15 bij 10cm uit de linker kuip miste... Hoe of wat weet ik niet maar dat stuk is er uit gebroken... Paar weken zitten zoeken naar een kuip in mijn kleurstelling in dezelfde staat.. Niet te vinden.
In die tijd begon ik me steeds meer te ergere aan de motor. Ik heb een arm blessuren dus voorover hangen is geen prettige rij eigenschap voor mij. Toen zag ik het concept stickerbombing en toen was ik er over uit. Er komt een streetfighter.
Heb eigenlijk alles zelf gedaan omdat ik een student ben ( lees: arm ) en het ook leuk vind om het zelf te doen.
Ik heb helaas niet veel foto's met de tussen stappen en die zijn ook niet makkelijk meer te maken helaas
Het begon dus met de hele motor strippen helaas heb ik ook geen werkplaats dus het begon in de tuin van me moeder ( ik dank haar voor haar geduld )
Toen de motor helemaal gestript was ben ik langzaam begonnen aan de onderlingen onderdlen pas maken. Ik heb zelf van ABS plastic kapjes gemaakt voor over de ophangings punten van het blok. Dit zodat je niet kan zien dat het een 1000 blok is en dit em erg goed doet staan. Helaas geen foto van, maar je ziet ze op de zijkant van de motor.
Toen ben ik begonnen aan de kont. Deze heb ik van de oude kont gemaakt. kont gesneden en nieuwe lijn er in gemaakt. Helaas geen foto van wel te zien in eindresultaat natuurlijk
Toen aan de voorkant begonnen. De motor heeft een carbon voor en achter spatbord maar die zaten er al op .
Hierna heb ik de motor omgetoverd met de stickerbomb vinyl en is die eigenlijk bijna af. ( op al het kleine, veel te dure spul na.)en zijn er andere clipons boven op de kroonplaat gezet om wat rechter op te zitten. Een nieuwe teller, en een zeer ZEER lelijk benzine lampje Moet hier nog wat op verzinnen maar de YZF bekabeling werkt niet mee met ledjes.
En het eind resultaat tot nu toe.
Laatst bewerkt: