YZF 750R met veel extra's

MIOB

MF veteraan
18 sep 2004
12.215
46
Te koop: Een Yamaha YZF 750R uit 1993


De motor heeft 2 jaar geleden een nieuwe (en dus niet gereviseerde, maar echt nieuw) motor gekregen en sindsdien 9000 km gelopen.

Met een kruiskopschroevendraaier, sleuteltje 10 en sleuteltje 12 is de motor in 15 minuten weer te voorzien van originele kont en uitlaat.

De motor is voorzien van veel extra's:

- Staalomvlochten remleidingen

- RSV Mille remschijven

- Bluespot remklauwen van een R1

- Brembo radiale rempomp (de motor remt echt fantastisch)

- Donker kuipruitje

- Donkere koplamplenzen (makkelijk afneembaar)

- Customn dogbones (de achterkant is opgehoogd en de motor stuurt messcherp)

- R 1 kont

- Öhlins achterveer

- Seatpipe/sportuitlaat

- Led achterlicht

- K&N filter

- Valdoppen

- Een bok waarmee de motor gemakkelijk door 1 persoon stabiel is op te bokken voor onderhoud

- Extra set banden (Pireli Supercorsa's). Momenteel zit er een Prilelli SC achter en een Michelin Pilot power voor op, die kunnen nog wel even mee, maar moeten over niet al te lange tijd vervangen worden, vandaar)


Veel dingen zijn ook vernieuwd waaronder:

- Het blok

- De carburateurs (ook splinternieuw)

- De uitaatbochten

- De exupklep

- De exupkabels

- Het knipperlichrelais

- De benzinepomppakking

- De balhoofdlagers

- De handvaten

- Olie en oliefilter (250 km geleden)

- Carburateurs zijn net gesynchroniseerd

- Ketting en tandwielen zijn nog gewoon goed (en makkelijk te onderhouden met de bok)


Los er ook nog bij (was ik even vergeten):
- van die losse lampen met ronde lensen voor streeghfighter/racekuipen ombouw
- topkuip van een MV augusta F4 (mooit gemonteerd ivm planwijzigingen)


De motor is helemaal klaar om zorgeloos en met minimaal onderhoud nog vele tienduizenden kilomters rijplezier te leveren. De motor is niet op het circuit gebruikt, heeft geen schade gehad en bijna alle slijtageonderdelen zijn al vervangen. Het olieverbruik wat bij deze fietsen toch altijd een issue is is geen probleem bij deze motor. Ik heb in de 6000 km met het nieuwe blok 1x een klein beetje olie toegevoegd, het verbruik is dus niet meetbaar.


De motor gaat weg omdat ik verhuisd ben naar de binnenstad van Utrecht. Ik moet nu eerst 7km fietsen voor ik bij de motor ben (die gaat hier echt niet buiten staan en staat dus bij mijn schoonouders in de schuur) en ik kom er gewoon weg niet vaak genoeg aan toe om erop te rijden. Dat is gewoon zonde van deze motor. Daarnaast rijdt mijn vriendin op een Honda CX 500 en dat gaat gewoon niet samen, een racemotor en een klassieker.


Prijs: 2100,- tijdelijk 2000,-
p2161854ou0.jpg


p2161855nq3.jpg


p2161857vj8.jpg


caferacer008qt5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oehhhh eigenlijk zonde natuurlijk, want tis een suuuuperdikke fiets :Y
En met errg veel extra's. :]
Helemaal niemand interesse???

Ik weet nog wel hoe je hem gekocht hebt, je zou er voor de gein eens een foto van bij moeten zetten. Hij is nu zooooveel vetter.

Kopen mensen!! 8-)
 
Hups en hij staat weer bovenaan...

Ik snap eigenlijk niet waarom de animo op M-F zo laag is, zo lelijk is ie toch niet -O-


Rijdt als een speer!


Overigens wel een semi serieus bod binnen via marktplaats.
 
En weer naar boven :)

Had graag wat nieuwe foto's en een filmpje geplaatst, maar toen ik de camera wilde gana aansluiten op de PC ging de camera niet meer aan -O-
Vooral jammer van het filmpje, het geluid is de moeite waart om aan te horen :). 't Is net of orkaan Katrina onder de tank bezig is met de aandrijving van het achterwiel :P

Die komen nog wel een keer :)
 
Laatst bewerkt:
De K&N filters zijn los verkocht en horen dus niet meer bij de extra's, ik heb de verkoopprijs al van de vraagprijs afgetrokken en die is dus aangepast :)

Pfff, nog even en het wordt nog weinig geld voor dat blok alleen al. -O-
 
Laatst bewerkt:
nieuwe foto's in de openingspost

Edit: zit een undertail bij, maar die is op de foto's niet gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan