Hallo,
ik ben bezig met een pas opgehaalde YZF 750 die niet loopt (weet het niet het slimst om een niet lopende fiets tekopen maar goed er zullen er hier wel meer zijn die z'n project zien als een leuke uitdaging).
kwam er in eerste instantie achter dat er geen benzine in de cilinders kwam...
carburateurs helemaal schoon gemaakt en dat probleem is nu verholpen.
hij start nu echter nog steeds niet naar behoren, cilinder 4 ontsteekt wel maar als enige.
bougies gecontroleerd en onderling verwisselt dit haalt niets uit.
ontsteking volgorde zou volgens mij goed moeten zijn (1,3,2,4)
nou heb ik uit wanhoop eens geprobeerd de ontstekings volgorde te veranderen door de bobine aansluiting om te draaien.
hier door ontsteekt cilinder 2 inplaats van 4 en er sloeg er nog een bij maar kan niet achterhalen welke dit was.
nu begin ik dus vermoedens te krijgen in de richting van de ontsteking
hoe kan ik het makkelijkst controleren of de timing goed staat?!
iemand suggesties, ideeën?!
ik ben bezig met een pas opgehaalde YZF 750 die niet loopt (weet het niet het slimst om een niet lopende fiets tekopen maar goed er zullen er hier wel meer zijn die z'n project zien als een leuke uitdaging).
kwam er in eerste instantie achter dat er geen benzine in de cilinders kwam...
carburateurs helemaal schoon gemaakt en dat probleem is nu verholpen.
hij start nu echter nog steeds niet naar behoren, cilinder 4 ontsteekt wel maar als enige.
bougies gecontroleerd en onderling verwisselt dit haalt niets uit.
ontsteking volgorde zou volgens mij goed moeten zijn (1,3,2,4)
nou heb ik uit wanhoop eens geprobeerd de ontstekings volgorde te veranderen door de bobine aansluiting om te draaien.
hier door ontsteekt cilinder 2 inplaats van 4 en er sloeg er nog een bij maar kan niet achterhalen welke dit was.
nu begin ik dus vermoedens te krijgen in de richting van de ontsteking
hoe kan ik het makkelijkst controleren of de timing goed staat?!
iemand suggesties, ideeën?!
Laatst bewerkt: