YZF Fighter

alesi

MF'er
10 feb 2008
39
1
Ik zal me even voorstellen, ik ben Jean-Michel uit Groningen.
Heb net een YZF aangeschaft en ik vond m toch een beetje te ouderwets.
Dus heb ik maar het een en ander aangepast. Hij is nog under construction maar met een paar weken moet ie toch wel klaar zijn.. :]
full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
:? :? :? denk jij dat er kontjes te koop zijn waarbij je het originele zadel kunt gebruiken, en die naadloos op de tank aansluiten.... maar als je ze uit de doos haalt zitten ze alleen onder het stof van het schuren... -O-

(duzzz..... ik denk eigenbouw.....)


Ps. goed bezig alesi!!! :}
 
Een lekker kontje!Maaru,paar weken moet die klaar zijn?Ben benieuwd! O-)
Blijft een mooie basis voor een fighter!
Succes ermee!
Gr.Gerard :W
 
Is idd eigenbouw...De spullen liggen nu bij de spuiter en moet als t goed is binnen 2 weken klaar zijn..
Zijn spiegels eigenlijk verplicht ??
En heeft er iemand ervaring met het maken van een koelvloeistof reservoir? Hoe groot moet je die minimaal maken..??
 
Leuk project, mede YZFer. Meld je anders even aan bij www.yzf750.nl. Het KVS verhaal is daar al behandeld.
 
Mooie basis voor een fighter!!

KVR : een bidon is groot genoeg, maar wat heb je zelf in gedachten?
Anders kijk maar effen bij mijn YZF.
Enne: als je nog vragen hebt................................


Grt Bob
 
Ik zit zelf te denken aan een buis van 30 mm diameter.
20 cm lang die ik langs mn radiateur kan plaatsen..
 
Ik zit zelf te denken aan een buis van 30 mm diameter.
20 cm lang die ik langs mn radiateur kan plaatsen..
Dat is ongeveer de weg welke ik ook in wil slaan, meerdere buizen naast elkaar (gleuf in slijpen en zijdelings vastlasen), weggestopt boven de radiateur.

Langs de weg, origineel YZF reservoir:
Tot streepje Add: 40-50ml
Tot streepje Full: 250ml
Tot overloop: 540ml

(met Ø 30mm x 200mm kom je uit op 141ml)
 
BOB?
Heb jij je YZF-PRO1 nog te koop staan?
Mooie basis voor een fighter!!

KVR : een bidon is groot genoeg, maar wat heb je zelf in gedachten?
Anders kijk maar effen bij mijn YZF.
Enne: als je nog vragen hebt................................


Grt Bob
 
Ik zit zelf te denken aan een buis van 30 mm diameter.
20 cm lang die ik langs mn radiateur kan plaatsen..


Ik had een bidon in m'n kontje als reservoir, zie je er helemaal niks meer van en werkt prima:

*edit* ff de reacties voor zijn, ik bedoel dus een bidon weggewerkt in de kont van de motor.....

full
 
Laatst bewerkt:
Ik had een bidon in m'n kontje als reservoir, zie je er helemaal niks meer van en werkt prima:

*edit* ff de reacties voor zijn, ik bedoel dus een bidon weggewerkt in de kont van de motor.....

[afbeelding]

_O- Verstandige rectificatie!Mooie oplossing trouwens,zoveel mogelijke van die troep
uit het zicht!Less is more! :W
 
Zijn spiegels eigenlijk verplicht ??

ik heb dat zelf ooit ook eens nagevraagd en kwam zo terecht bij hetvolgende
stukje uit voertuigreglement Artikel 3.4.32

Artikel 3.4.32

1. Motorfietsen die in gebruik worden genomen na 16 juni 1999 moeten zijn voorzien van spiegels die voldoen aan en zijn gemonteerd overeenkomstig het bepaalde in richtlijn 97/24/EG.

2. Motorfietsen die in gebruik worden genomen na 26 november 1975 doch voor 17 juni 1999, moeten zijn voorzien van:
1. een linkerbuitenspiegel;
2. een rechterbuitenspiegel indien de maximum snelheid van het voertuig 100 km/h of meer bedraagt en het voertuig na 31 december 1994 in gebruik wordt genomen.


3. De spiegels van motorfietsen die in gebruik worden genomen na 31 december 1994 doch voor 17 juni 1999, moeten voor wat betreft constructie, plaatsing, verstelbaarheid, afmetingen en gezichtsveld op de weg voldoen aan het bepaalde in richtlijn 80/780/EEG.

4. De linkerbuitenspiegel van motorfietsen die in gebruik zijn genomen na 26 november 1975 doch voor 1 januari 1995, moet voor wat betreft afmetingen, plaatsing, verstelbaarheid en gezichtsveld voldoen aan de door Onze Minister gestelde eisen.



dus als jouw motor van voor 31 december 1994 is, is alleen een linkerspiegel verplicht.

op de Streetfighter Startpagina staat (rechtsonderaan) een link naar de wetgeving van het voertuigregelement, dus als je nog meer vragen hebt kun je die daar "makkelijk" terugvinden
 
khad graag wat minder donkere foto's gezien :)

maar vind het wel hele mooie kont

groeten
 
opzich erg leuk bedacht dat kuipruitje als stuurkuip, maar ik zou nog wqat aan de zijkant maken... is nog niet echt af. ze zou trouwens ook bovenste 10-15cm ongeverfd klunnen laten, lijkt me ook wel mooi :)

van welke motor komt dat kuipruitje precies?
 
Terug
Bovenaan Onderaan