YZF-R1 1999/2000 lekt benzine via transport carburateur

FreakyNL

Rookie
8 mei 2021
2
0
Hoi,

heb vorig jaar problemen gehad met mijn motor. Hij startte niet lekker meer en liep moeizaam als hij het wel deed. Heb samen met een vriend die er aanzienlijk meer kennis van heeft daarop een revisie set in de carburateur gezet. Dat scheelde al een hele hoop met starten en lopen, maar liep nog niet helemaal soepel.

Heb toen zo'n reinigingsvloeistof in de benzine er bij gedaan en ben gaan rijden. Hij begon toen langzaam steeds beter te lopen. Maar ben bang dat iets in de carburateurs dat spul niet zo leuk vond. Hij lekt nu erg veel benzine via de buisjes tussen de carburateurs (het transport systeem van de benzine tussen de carburateurs aan de bovenkant zeg maar).

Heb niet echt een manier om te testen of het alleen de rubbers zijn die kapot zijn gegaan of de buisjes zelf. De rubbers zien er op zich niet slecht uit, maar benzine spuit er echt uit. Zie aan de buisjes ook niets vreemds, maar wellicht zijn ze wel poreus. Het gaat vrij hard, lijkt overal vandaan te komen.

Vraag is even wat handig is, volgens mij zijn de onderdelen grofweg:
45-40-45-45-44-45-45-36-45
aan de hand van het schema hier: https://www.partzilla.com/catalog/yamaha/motorcycle/1999/r1-yzfr1l/carburetor

45O-Ring36Y-14147-00-00
44PIPE4XV-14149-70-00
40PIPE4XV-14149-40-00
36PIPE4XV-14149-30-00

Weet iemand zo of het de buisjes kunnen zijn? Krijg die niet echt gevonden, zijn overal out-of-stock.
 
Als je vorig jaar revisiesets hebt geplaatst, dan zaten daar waarschijnlijk ook de o-ringen van de benzine t-stukken bij.
 
Hoi,

heb vorig jaar problemen gehad met mijn motor. Hij startte niet lekker meer en liep moeizaam als hij het wel deed. Heb samen met een vriend die er aanzienlijk meer kennis van heeft daarop een revisie set in de carburateur gezet. Dat scheelde al een hele hoop met starten en lopen, maar liep nog niet helemaal soepel.

Heb toen zo'n reinigingsvloeistof in de benzine er bij gedaan en ben gaan rijden. Hij begon toen langzaam steeds beter te lopen. Maar ben bang dat iets in de carburateurs dat spul niet zo leuk vond. Hij lekt nu erg veel benzine via de buisjes tussen de carburateurs (het transport systeem van de benzine tussen de carburateurs aan de bovenkant zeg maar).

Heb niet echt een manier om te testen of het alleen de rubbers zijn die kapot zijn gegaan of de buisjes zelf. De rubbers zien er op zich niet slecht uit, maar benzine spuit er echt uit. Zie aan de buisjes ook niets vreemds, maar wellicht zijn ze wel poreus. Het gaat vrij hard, lijkt overal vandaan te komen.

Vraag is even wat handig is, volgens mij zijn de onderdelen grofweg:
45-40-45-45-44-45-45-36-45
aan de hand van het schema hier: https://www.partzilla.com/catalog/yamaha/motorcycle/1999/r1-yzfr1l/carburetor

45O-Ring36Y-14147-00-00
44PIPE4XV-14149-70-00
40PIPE4XV-14149-40-00
36PIPE4XV-14149-30-00

Weet iemand zo of het de buisjes kunnen zijn? Krijg die niet echt gevonden, zijn overal out-of-stock.
Welke benzine tank je?
 
Hoi,

enorm bedankt voor de antwoorden. Revisieset die er in gegaan is, betreft inderdaad de CAB-Y29.

Zijn ook andere benzinenaalden / spruitstukken in gegaan, nog niet terug kunnen vinden welk setje dat was.

Die rubbers zaten er inderdaad niet bij, zal dat setje bestellen.

Benzine wissel ik af, ene keer gewoon E95 en andere keer V-Power (of ander merk, beetje afhankelijk bij welke pomp ik sta).
 
Terug
Bovenaan Onderaan