YZF-R1 voorvork probleem

sensiman

MF'er
16 jan 2009
31
0
brugge
hallo,
ik heb vandaag men voorvork van men yamaha r1 (2003 model )
van men kader gehaald - toen ik men moto op een moterlift zette en deze omhoog tilde schuifde de binnenbenen zomaar uit buitenbenen ....ik heb een voorgevoel dat er bepaalde elementen niet inzitten dus heb ik maar een foto getrokken van hoe het er uit ziet . wat zou ik tekort hebben ? wat is er miss ?

foto's :

2nsxvq.jpg


2vhuech.jpg


mvg
 
Plaatje: KLIK

Dan missen er zowieso clips (nummer 5, die de keerringen binnen houden) en misschien ook wel glijbussen, nummer 7. Als de glijbussen er wel in zitten zitten er geen keerringen (anders glijden de binnenpoten er niet zo uit) in en dus ook geen olie.

Dit is een heel erg raar verhaal. Ben erg benieuwd hoelang je hier mee rondgereden hebt.
 
Laatst bewerkt:
shizofreen haha nee nee :p
het is een moto die is geïmporteerd....alles is perfect juist hebben ze iets raar's gedaan met de fourche ..... dan is deze rijklaar ....
ik bekijk het morgen allemaal en laat jullie weten wat ik tekort heb .....
bedankt voor alle informatie .

mvg
 
De bussen(16) die je boven uit je vork hebt gedraait, zitten normaal gesproken op het draadeind(9) geschroefd, welke nu nog uit je binnepoot steekt. Normaal, mot je de alu bus en de veer naar beneden trekken om bij de zeskant te komen deze los te kunnen draaien. Denk dat de vorige eigenaar dit niet weer in elkaar heeft kunnen krijgen.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor alle info maar ik zit met een probleem .
ik wou de binnenstangen uit de voorvork halen maar deze zit muurvast .
bout 11,29 + bout 18,36 .....deze moet ik toch gewoon losdraaien en de binnenstang nr 1 aangeduid op de foto zou er toch schoon moeten uitglijden ?
inverband met bout 11,29 dit is toch gewoon rechtse schroefdraad ? want ik krijg hem totaal niet los .en wou toch even inlichten om te weten of het rechtse schroefdraad is of links voor ik bruttere macht gebruik...zodat ik zeker niets kapot draai .

foto aanduiding binnenstang :

2u6eiyd.gif


Grts
 
Terug
Bovenaan Onderaan