YZF R6 2001!

Japie_81

Rookie
10 jul 2004
6
0
Purmerend
Goeiedag allemaal,

Ik maak een topic aan met de reden dat ik zo mijn twijfels heb bij een potentiele toekomstige aankoop van een motor in Duitsland!

Het gaat om het volgende, deze R6 staat te koop en draagt het bouwjaar 2000 en heeft 13000 km op de teller. De motor moet dus nog worden ingevoerd! De vraagprijs van de motor was 6000 euro, ik mag hem uiteindelijk meenemen voor 5300. Met BPM, RDW en kentekenplaten zal ik dus uiteindelijk ronde de 6000 euro uitkomen en dan staat die op NL kenteken.

Nu zit ik het volgende, ik heb nog een aantal openstaande vragen die ik zelf niet kan beantwoorden, maar wie weet kunnen jullie de vragen wel beantwoorden!

De vragen zijn,

1)Zoals jullie kunnen zien op de foto, heeft de motor veel race onderdelen (race achterkant, schijven etc.), zou dit kunnen betekenen dat de motor in de race sport is gebruikt?

2)De man spreekt in een voorafgaand mailtje over "ABE" ik citeer (naar NL vertaald) "ik moet erbij zeggen dat de achterkant van de motor geen ABE heeft en 10cm is ingekort???

3)Zou deze motor in deze condities (zo op het eerste oog) worden goedgekeurd bij de RDW in NL?

4)Raden jullie het aan om deze Yamaha R6 aan te schaffen?

Als jullie enige kennis hierover bevatten ben ik hier erg blij mee en alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen!!!!

Groet,

J.Albers

 
Laatst bewerkt:
>>sport

om hem in te voeren zal ie toch wel redelijk origineel moeten zijn, danwel overal een E-keur op hebben.

ik zie trouwens geen foto?
 
full
 
Goeiedag allemaal,

Ik maak een topic aan met de reden dat ik zo mijn twijfels heb bij een potentiele toekomstige aankoop van een motor in Duitsland!

Het gaat om het volgende, deze R6 staat te koop en draagt het bouwjaar 2000 en heeft 13000 km op de teller. De motor moet dus nog worden ingevoerd! De vraagprijs van de motor was 6000 euro, ik mag hem uiteindelijk meenemen voor 5300. Met BPM, RDW en kentekenplaten zal ik dus uiteindelijk ronde de 6000 euro uitkomen en dan staat die op NL kenteken.

Nu zit ik het volgende, ik heb nog een aantal openstaande vragen die ik zelf niet kan beantwoorden, maar wie weet kunnen jullie de vragen wel beantwoorden!

De vragen zijn,

1)Zoals jullie kunnen zien op de foto, heeft de motor veel race onderdelen (race achterkant, schijven etc.), zou dit kunnen betekenen dat de motor in de race sport is gebruikt?

2)De man spreekt in een voorafgaand mailtje over "ABE" ik citeer (naar NL vertaald) "ik moet erbij zeggen dat de achterkant van de motor geen ABE heeft en 10cm is ingekort???

3)Zou deze motor in deze condities (zo op het eerste oog) worden goedgekeurd bij de RDW in NL?

4)Raden jullie het aan om deze Yamaha R6 aan te schaffen?

Als jullie enige kennis hierover bevatten ben ik hier erg blij mee en alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen!!!!

Groet,

J.Albers

Beste J.Albers,

Ik heb 2 motoren (1 uit duitsland) ingevoerd en op kenteken gezet.
JE MOTOR MOET BIJ DE KEURING 100% ORIGINEEL ZIJN.
Deze motor op de foto komt nooit door de keuring van RDW heen.
Ze meten DB (statisch gemeten) en met die open pijp kun je dat wel vergeten.
Denk zo 90-93 DB ofzo!!

Vraag aan de verkoper om de originele onderdelen (uitlaat en kuipen) etc. Die moet je erbij hebben.
En vraag of er op circuit is gereden met die R6.

Ik ga wellicht volgendjaar een R6 kopen in duitsland om er mee in de knmv-cup te rijden. Scheelt je al gelijk de BPM kosten. Want ik hoef voor circuit gebruik geen kenteken ;)

Suc6 verder en hoop dat je iets aan deze info hebt!!
 
Waar heeft die nou zijn knipperlichten geplaatst :? T is trouwena net of het achtewiel scheef zit of is dat gezichtsbedrog.
 
hoi japie ik heb zelf ook een r6 ingevoert uit belgie die open pijp lijkt mij een probleem toevallig ;) dat ik nog een originele uitlaat voor jouw thuis heb liggen mag je meenemen voor een prikie :)

verder is het wel een heel nette prijs, oja maak eerst een proefrit en kijk naar de staat van de banden daar letten ze ook op bij de rdw.
 
die uitlaat en de plaatsing van die achter-knipperlichten kunnen bij de keuring een probleem worden.

als ik zo de banden zie waar de motor op staat en de kuip die erop zit zou ik niet vreemd opkijken als dit een ex-racer is. er zal in iedergeval flink hard mee gereden zijn. dat hoeft geen probleem te zijn natuurlijk, maar wel iets om rekening mee te houden.

ikzelf zou iets meer geld uitgeven en een originele fiets kopen.
 
Kijk of er gaatjes in de olievuldop, bouten van de remklauwen zitten ed, als ermee geraced zijn deze geborgd geweest.
 
Ik sluit me aan bij de rest, verder kan je met dit achterkantje ook problemen krijgen met de kentekenplaat verlichting.
 
Mensen, bedankt alvast voor jullie snelle reacties! Ik heb nu toch al zon vermoedem dat me problemen gaat opleveren bij de keuring! Die kerel zegt dat ie niet als racer is gebruikt! Maar ja of ik hem moet gelove ik weet het niet, nogmaals bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan