Yzf thundercat schakelproblemen

Cyr1986

Rookie
28 aug 2019
6
2
Hoi allemaal,

Allereerst ben ik nieuw op het forum, ben 33 uit lelystad(flevoland) en mn eerste motortje is de thundercat.
Echter wel met problemen gekocht.
Schakelen van neutraal naar 1 en weer terug naar neutraal gaat heel moeilijk en meestal lukt het niet.
En maat van mij gaf aan naar de spanning van de koppelingskabel en/of koppelingsplaten te kijken, spanning van de kabel lijkt in orde als ik de hendel inknijp hoor ik het tikken. En de koppelingsplaten zien er naar mijn mening goed uit echter heb ik niet veel ervaring hiermee. Zie ook bijgevoegde foto.

Graag advies, alvast bedankt mvg cyrielle
 

Bijlagen

  • 97E30D2B-095C-4B1C-8A94-DE15E6B6FB7A.jpg
    97E30D2B-095C-4B1C-8A94-DE15E6B6FB7A.jpg
    105,8 KB · Weergaven: 9
  • 287F598E-9B28-41D9-B8A8-7A8B30C64166.jpg
    287F598E-9B28-41D9-B8A8-7A8B30C64166.jpg
    123,2 KB · Weergaven: 9
Heb je misschien gegevens over onderhoud motorfiets? km stand etc

Kan de motor olie zijn die bv veroudert is .
Heeft de motor lang stil gestaan misschien waardoor de platen zijn gaan kleven en daardoor minder goed ontkoppelen?
Verder de koppelingskabel goed afstellen volgens specs werkplaatshandboek. (WPH)
Koppelings platen, stalen platen en veren kun je opmeten via waarden WPH en ook bekijken op beschadigingen of blauwe aanslag metalen platen.
Yamaha Thundercat zijn in principe goede betrouwbare motoren.
 
De motor een beetje naar voren of achteren rollen tijdens het schakelen van neutraal naar 1 .
Dan gaat het vaak wat soepeler.
Als er geen technisch probleem is natuurlijk.
 
Daar kan je zo weinig aan zien. Zoals al eerder gezegd zal je de platen moeten controleren op dikte of beschadigingen. Werkplaatshandboek is altijd gewenst bij dergelijke klusjes.
 
Heb je misschien gegevens over onderhoud motorfiets? km stand etc

Kan de motor olie zijn die bv veroudert is .
Heeft de motor lang stil gestaan misschien waardoor de platen zijn gaan kleven en daardoor minder goed ontkoppelen?
Verder de koppelingskabel goed afstellen volgens specs werkplaatshandboek. (WPH)
Koppelings platen, stalen platen en veren kun je opmeten via waarden WPH en ook bekijken op beschadigingen of blauwe aanslag metalen platen.
Yamaha Thundercat zijn in principe goede betrouwbare motoren.
Dat vooral, zeker als de rest (aanname!) wel goed gaat met schakelen.
Maak ook het afdekkapje van het voortandwiel eens goed schoon, zodat alles weer soepel werkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan