Teller aangekomen @ hierboven?
Links de Thunderace cilinders en rechts de standaard YZF750 cilinders.
Thunderace cilinders zijn een stukje hoger. Ik kan ook deze gebruiken met thunderace zuigers en dan kom ik (zo even uit mijn hoofd) op 826cc. Dan zou de Akrapovic uitlaat ook beter onder de motor passen omdat dit een 1000 uitlaat is. Maar ik zou toch graag 860cc willen hebben
Onderste zuigers zijn de originele
Boven zijn de R1 zuigers, voor een appel en een ei gekocht. Volgens de verkoper hadden ze er 5.000km opstaan, maarja in hoeverre je dit kan controleren...ze zien er in ieder geval prima uit. Compleet met zuigerveren, maar die ga ik toch vernieuwen omdat de cilinderbussen ook gehoond moeten worden.
Na een uurtje poetsen en in de ultrasoon zagen ze er zo uit
Aanvankelijk was het plan om er op maat gemaakte drijfstangen in te plaatsen met Wiseco zuigers. Maar dat vond ik voor nu een te grote uitgave. Ik wil eerst de motor rijdend hebben (liefst nog in 2017 haha) en dan zien we wel of het extra vermogen nodig is. Plus ik ga een 2e blok opbouwen. Dan kan ik daar rustig mee doen en laten wat ik wil.
Over de betrouwbaarheid maak ik mij niet zoveel zorgen. Het limiet van de toeren ga ik niet verhogen. En de R1 zuigers kunnen een stuk sneller rond dan de yzf750 zuigers.
Met de drijfstangen zal het ook wel goed komen op standaard toeren.
Trouwens de R1 zuigers zijn lichter. Maakt dit uit voor de balans
Moet de kruk etc gebalanceerd worden.
En een nieuwe carbon dombo gescoord
Plus een close ratio versnellingsbak. Daar is echter de 2e versnelling van kapot. Maar dat is geen ramp, is opnieuw te maken.
Ik ben ook nog opzoek naar R1 carburateurs