YZF750 valt uit bij warme motor

Slammerss

Die hard MF'er
6 jan 2009
394
2
De motor loopt goed en trekt netjes door in alle toeren, maar zodra hij na een kwartiertje rijden op temperatuur komt valt hij uit bij het stoplicht. Dat voel je ook al aankomen, want hij gaat dan stotterend door de toeren heen bij het optrekken.

Na een tijdje starten slaat hij dan weer aan en loopt hij goed, totdat het probleem weer terugkomt. En zo blijft dat maar doorgaan.

Wat me opviel is dat voordat het probleem zich voordoet hij het hele kwartier vrij hoog stationair draait en zodra hij een keer is uitgevallen draait hij eigenlijk op het juiste stationaire toerental rond de 1250.

De carburateurs zijn onlangs gereinigd met nieuwe revisiesetjes, ook zijn de rubbers tussen de carbs en luchtfilter vervangen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
 
Check eerst de tankbeluchting maar..., Allebei de bobines gaan niet in één keer stuk, dan zou het de CDI zijn. Die zijn heel lang gevoelig geweest
 
Hoog stationair is een gevolg van arremoe. Hoor je de brandstofpomp lopen op het moment dattie er mee stopt? Het is ook niet ondenkbaar dat er een benzineleiding dubbel zit onder de tank, ben je ook niet de eerste mee.
 
Hoog stationair is een gevolg van arremoe. Hoor je de brandstofpomp lopen op het moment dattie er mee stopt? Het is ook niet ondenkbaar dat er een benzineleiding dubbel zit onder de tank, ben je ook niet de eerste mee.

Dat van de pomp durf ik niet te zeggen, want helm op en alles.

Die slang is wel een heel goed punt, want ik heb er een filter tussen gezet waardoor hij niet helemaal lekker zit soms.

Was ook door mijn gedachte gegaan dat dat het kon zijn, maar ik kon niet helemaal thuisbrengen waarom het dan na een kwartier rijden pas is?
 
nummer 18 heeft 2 aansluitingen. Een voor de uitgaande brandstof, en de tweede?
Scherp
MzAwNDM5-d12337a2.jpg
018abd792f846484b03d0d1ce89b70d0.png
 
nummer 18 heeft 2 aansluitingen. Een voor de uitgaande brandstof, en de tweede?

De tweede zit aangesloten op de inlaat van de 1e cilinder geloof ik.

Vapour-lock?
Loopt je toevoerslang benzine mss vlak langs het blok?

Kan ik heel slecht zien als de tank er op gaat. Ik weet wel dat hij in een rare positie zit door dat benzinefilter wat er tussen is geplaatst. ik ga sowieso een nieuwe slang daar voor halen, maar wellicht beter om het benzinefilter er dan helemaal tussen uit te laten? Er is zo weinig ruimte voor.

Is een ander slangetje halen die op de tweede aansluiting van de benzinekraan zit dan ook meteen een goed idee?
 
De tweede zit aangesloten op de inlaat van de 1e cilinder geloof ik.
/QUOTE]
Als dat zo is, dan is er toch een vacuumaansturing van de benzinekraan. Dan kan het zo zijn dat de vacuumklep onvoldoende open wordt gezogen, waardoor eer naar verloop van tijd een brandstoftekort/te laag brandstofniveau in de vlotterkamers komt. En daardoor je probleem ontstaat.

Ik heb zoiets namelijk wel een keer gehad. Niet het eerste waar je aan denkt, dus je zoekt je een ongeluk totdat je het gevonden hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan