YZF750R uit '95 68K op de teller

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noweakness

Die hard MF'er
17 dec 2009
871
2
Groningen
Te koop:

Model: YZF 750R
BJ: 1995
KM stand: 68.8K (oplopend)

Een paar maand deze motor in bezit. Precies twee week geleden mijn rijbewijs gehaald en al een dikke 1000km's op de klok gezet. Motor bevalt MIJ prima maar het zou een vervoersmiddel moeten wezen voor 2 personen. We hadden een trip gepland naar Zweden zodra het weer daar een beetje aangenaam is. Gezien de km's die ik samen met mijn vriendin heb gereden zal een ritje Zweden er niet inzitten voor mijn vriendin. Ze kan 30 min max. achterop zitten en dan moet ze er echt weer vanaf. Het is een lange dame met een niet al te sterke rug. Dat gaat niet goed samen met een SS.
We zijn dus opzoek naar iets minder sportiefs, half tour half sport of een leuke chopper (minimaal 800CC).
Ik heb de motor gekocht van iemand die technisch niks van deze motor afwist. Onderhoud wist hij ook niks over te vertellen. Hij kon me wel vertellen dat hij een mooi weer rijder was en dat hij regelmatig heen ging voor een beurt. Of de kosten nu 100euro of 300euro was, meneer betaald de rekening en ging er weer mee op pad (zonder te weten wat er nu gedaan was). Ik ben afgelopen week naar de dealer geweest waar deze motor is onderhouden. De monteur kon mij vertellen dat dit een zeer nette motor was waar niks aan mankeert. Heeft altijd zijn beurten gehad. Ook zijn de kleppen gesteld (nog geen paar 1.000 km geleden). Op verzoek kan ik je de telefoon nummer geven van de dealer die je waarschijnlijk meer kan vertellen over de onderhoud. Na een paar dagen dat ik de motor heb bereden is mij vernomen dat ik een klein tikje in het stuur had zitten zodra ik goed de voorvering in duik. Bij het optrekken tikt hij weer terug. Ik heb hiervoor een afspraak gemaakt op de 13e van mei, dus dat probleem word dan direct verholpen. De motor is in zeer nette staat. Echter zit er een klein deukje in de tank. Hier heb ik een carbon look sticker overheen geplakt waardoor het deukje niet/zeer slecht zichtbaar is. Natuurlijk de kleinere gebruikers sporen na 15 jaar. Ketting en tandwielen kunnen nog heel wat km's mee. Achterband en voorband zijn ook nog niet aan vervanging toe. Wanneer dit wel is? Ik zou het niet weten, zit nog aardig wat profiel op. Kan er een foto van maken indien dit gewenst is. De motor start prima en loopt goed. Indien interesse mag men de motor laten keuren bij je eigen monteur of dealer (op eigen kosten uiteraard).
De motor hoeft niet perse weg. Ik zelf kan mezelf hier prima op vermaken en ben er ook zeer tevreden mee. Maar het is sneu voor mijn meisje dat die het niet lang volhoud achterop. Voordat hij op marktplaats gaat moet het heeeeel erg mooi weer zijn in Zweden.

Bieden vanaf 1500euro. Ben ook wel bereid om te ruilen voor iets minder sportiefs (ik zit totaal niet te wachten op een opknapper)

De foto's:

dsc00156ec.jpg

dsc00175m.jpg

dsc00176tx.jpg

dsc00180xk.jpg

dsc00159zm.jpg

dsc00158k.jpg

dsc00152fy.jpg

dsc00157p.jpg

dsc00160eu.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kom op mensen. We hebben hier ook wel belang bij een XV, Intruder, Shadow of een VT. Zolang hij zijn beurten maar heeft gehad en het geen opknapper is. KM stand doet me weinig.

dsc00171km.jpg


Olie verbruik is 1 liter op 5.000km's (ruim naar onder berekend).
Stad verbruik: 1 op 16 snelwel verbruik 1 op 18.
En we hebben de 69K eropstaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds maart een 2002 Bandit 1200.
Maar zoek juist iets sportievers.
Wil mss wel inruilen, maar niet met gesloten beurs natuurlijk. Voor foto's mag je me je privéadres mailen.
 
Hallo Den Duut. Klink me goed in de oren. Mijn mail aderes is:

Marcel hogenberg apenstaartje at h0tmail d0t c0m

Ook voor de mensen die nog vragen hebben of een foto in HQ willen hebben.
 
Omhoog maar weer

EDIT: Duo coverseat (of hoe dat ding heet) zit er ook bij.
Tanktas (met klein gaatje onder de tas+ gaatje in middel gedeelte voor tomtom/telefoon oplaat kabel).
Evt. een ZGAN Alpinestars broek, maat 48 (rood/zwart) mag er ook bij. Mits deze je past.
+- 5 liter blok olie. Genoeg om een dikke kwart ton op te teller te rijden. (Is wel zo netjes he als je een Yamaha verkoop :+ )
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets , goede kleurstelling!

Ik zal eens een voorzichtig openingsbodje doen van 1000 euro!

Heb een gpz 600r in te ruilen maar daar zal je weinig voor voelen denk ik! :)
 
Bedankt Daniel. 1000euro is iets aan de lage kant. Een GPZ zal qua zithouding voor mijn vriendin niet veel goeds doen in vergelijking tot mijn YZF.
Mijn richprijs zit op 1600euro. Dit is inc. een nieuwe voorband en de reparatie van dat tikje in het stuur. Zonder nieuwe voorband mag er 75euro vanaf. Ik sta natuurlijk open voor een bod maar 1000euro is me echt te weinig.
 
Hij staat in Veendam. Mocht dit te ver zijn wil ik evt. wel een ritje maken zodat we de km's delen. Mits hoge intresse.

(1100euro geboden op dit moment, inruil op een Honda Magna 1100 zie ik ook wel zitten).
 
Het tikje in het stuur is verholpen. Balhoofd (lagers?) zat te ruim.

Het weer in Zweden word beter en beter. Ik geef het nog een dikke week en dan plaatsen we hem op marktplaats. Dus ik zeg: Bieden maar.
 
1400 geboden via marktplaats. Ben nog in onderhandeling. Voor dat geld mag hij weg zonder nieuwe voorband en accessoires. Een paar liter blok olie zit er wel bij. Niemand hier intresse? Zoals genoemd is deze fiets echt in top staan. Ben je op zoek naar een SS raad ik je echt aan om even langs te komen en zelf te oordelen. Ik zou het echt zonde vinden als deze fiets naar "Sjonnie uit Pekela" zal gaan. Deze fiets is met liefde bereden en onderhouden en dat moet zo blijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan