YZF750R

mtwbij

Rookie
15 dec 2019
5
0
Goedemiddag, even een vraag over mijn pas aangeschafte YZF750R uit 94.
De eigenaar gaf te kennen dat de motor voor zelf centrerende schijven heeft waardoor je af en toe een tik hoor bij het afremmen of over een vluchtheuvel rij. Klopt dit?
Kan zelf geen speling vinden in het voorwiel/as/lager/vork zodoende twijfel ik hieraan.

hoor graag of er iemand hier iets meer van weet, voordat ik dadelijk alles los haal voor niets.

vr gr Mark
 
Er zijn vaste, half zwevende en zwevende schijven.
De meeste sportmotoren hebben half zwevend mbv bobbins :

s-l1600.jpg


Je zou de remschijf zelf iets moeten kunnen bewegen.
Dit type motor had wel vaak last van kromtrekkende schijven, dus misschien (waarschijnlijk) zijn ze al een keer vervangen.
Goed schoonhouden van de 6 zuiger remklauwen is ook belangrijk voor een goede werking.
Als hij dit zegt en je merkt niks verkeerds met rijden lijkt er geen probleem toch ?
 
Er zijn vaste, half zwevende en zwevende schijven.
De meeste sportmotoren hebben half zwevend mbv bobbins :

s-l1600.jpg


Je zou de remschijf zelf iets moeten kunnen bewegen.
Dit type motor had wel vaak last van kromtrekkende schijven, dus misschien (waarschijnlijk) zijn ze al een keer vervangen.
Goed schoonhouden van de 6 zuiger remklauwen is ook belangrijk voor een goede werking.
Als hij dit zegt en je merkt niks verkeerds met rijden lijkt er geen probleem toch ?
 
Dank je, ik zal er even langer mee rijden, op zich merk ik zeker niets verkeerd aan het rijden, remt goed, en ik had eerst een zzr1100 die dat niet had, zodoende viel het me nu dus op tijdens de test rit.
 
je zou eventueel een foto van je remschijven kunnen plaatsen hier, men is gek op plaatjes ;)
is er misschien iemand aanwezig die echt verstand heeft van remschijven en ze herkent en kan zeggen wat het voor type is.
mijn verhaaltje was puur theoretisch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan