z1000 2008 zadeltassen

GTI_001

Rookie
2 jun 2009
16
0
Dag allen,

ik ben op zoek voor zadeltassen voor de Z.... Ik ben bang dat als ik normale zadeltassen koop en bevestig zij tussen het achterwiel en kont van de motor zullen komen. Iets van afstandshouders is dus gewenst... Hebben jullie ervaringen met oplossingen hiervoor? Iemand iets te koop? Of iemand die een linkje weet?

Heb google en aliexpress al afgesurft, maar vind niet echt de oplossing welke ik zoek, op deze na SW-Motech Blaze Zadeltassen voor Kawasaki Z 1000 [ZRT00B] (2008)

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Alvast bedankt!

P.s. tanktas of een tas achterop vind ik niet echt een optie....
 
Hoi, ik heb in het verleden ook zadeltassen gebruikt en alleen wanneer je een systeem hebt zoals SW-motech dan zijn ze snel te bevestigen. Gebruik je dat systeem niet dan ben je relatief lang bezig om alles bewegingsvrij op de motor te krijgen.
Sinds een paar jaar gebruik ik de "cargobag" van SW-motech( er zijn meerdere fabrikanten die dezelfde soort tassen maken) en dat werkt perfect. Zit binnen 2 minuutjes vast op de motor. De tas is nieuw niet echt goedkoop maar vaak worden ze ook via marktplaats aangeboden. Kwaliteit van SW-motech producten is wel heel erg goed dat geld voor alles wat ze hebben. Succes
 
Ik heb zadeltassen van Oxford. Ze kostten me wel een weekban

4 tientjes van Marktplaats, inclusief het ultra platte magnetische tanktasje


2018-07-23 6954.jpg
 
Laatst bewerkt:
Probleem bij de z1000 07-09, spreek uit ervaring :(, is dat de kont aan de zijkanten nogal puntig is. Ik heb er "normale zadeltassen" op proberen te krijgen, maar of je loopt grote risico op krassen, of de boel zakt onder de kont door. Daarnaast zit de buddy zeer dicht op de rijderszit, waardoor je de zadeltassen snel tegen je benen aan hebt zitten.

Als je het geld voor sw motech niet over hebt, zou je zelf iets kunnen maken met een extra achterzitje. Ik ben alleen bang als je alle kosten bij elkaar optelt dit niet de moeite waard is. Voorbeeldje van een andere mf'er Kawasaki Z1000-Z800-Z750[s][r] +Dissidenten plaza deeltje 71. Wel een >2010 model, maar voor de beeldvorming.
 
Precies hetzelfde liep ik ook tegenaan toen ik een maand of wat terug mijn Z1000 K9 kocht. Na wat uitzoekwerk:

Een rekje uit het topic waar @Falierke heen refereert is erg mooi.
Zelf heb ik precies de tassen van OXFORD die @Rob RD ook laat zien gekocht. Ook via MP voor een paar tientjes.
Ze passen prima op de motor, ook zonder afstandsbeugel, echter om kap schade te voorkomen ga ik ook nog even knutselen met wat CV buis om een afstandshouder te maken. Net zoiets als in het topic eerder vermeld.

Kort gezegd is er het volgende:

- Wil je iets wat kant en klaar is, koop dan de SW motech Blaze, of de C-Bow van Hepco. Beide werken goed en degelijk.
DE000095548.jpg

bc_hta_08_740_10701_b_1_xl.2009.jpg


- Ben je handig en wil je wat rommelen, koop tassen, wat buis en maak zelf wat moois. Is nog leuk om te doen ook. Tevens kun je dan alles echt pas en op maat maken voor jou tassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan