Z1000 2012 heeft een chip of anti-hotwire als startonderbreker

Gerben-kawa

Rookie
1 aug 2019
5
0
Beste leden ik ben nieuw hier
En ik ben pas in bezit van een Kawasaki z1000 uit 2012. Nu heb ik alarm ingebouwd met start onderbreker en alles werkt naar behoren. Nu wil ik in de winter doorrijden naar me werk en met mijn alarm zou ik mijn motor op afstand moeten kunnen starten. Alleen hik ik tegen een probleem op, de starter gaat rond teller gaat aan en hoor me injectoren/kleppen hun werk doen. Alleen de motor slaat niet aan ?. Tot zo ver op het internet heb ik begrepen dat Kawasaki een anti- Hotwire systeem hebben bij oude modellen. Maar gelden deze
Ook nog voor de iets moderne Kawasaki ? Of hebben deze een chip in de sleutel?

En voor de mensen die ervaring hebben met een hot-wire systeem hoe is dat te omzeilen ?

Wil graag me motor warm
Laten draaien voordat ik vertrek en dat me handsvat verwarming ook al
Lekker op temperatuur is in de winter.
 
Heb je al geprobeerd om met de afstandsbediening te starten terwijl je de koppeling inknijpt? Of met de zijstandaard ingeklapt? Ik bedoel; proberen die beveiligingen het starten niet nog te voorkomen?

Ow, en warmdraaien is wat mij betreft geen aanrader. Starten, en na tien seconden gewoon rustig wegrijden is wat mij betreft de betere methode.
 
Heb je al geprobeerd om met de afstandsbediening te starten terwijl je de koppeling inknijpt? Of met de zijstandaard ingeklapt? Ik bedoel; proberen die beveiligingen het starten niet nog te voorkomen?

Ow, en warmdraaien is wat mij betreft geen aanrader. Starten, en na tien seconden gewoon rustig wegrijden is wat mij betreft de betere methode.
Ja heb het alle 2 al geprobeerd maar geen succes. Als ik op de motor ga zitten en me standaard is uit en hij staat in zijn eerste versnelling gaat me starter ook rond vanuit het alarm. Met contact aan werkt de beveiliging wel.
 
Als me contact uit slaat met me sleutel er in waarmee hij de chip kan lezen als deze er in zou zitten zou hij moeten/kunnen starten maar dat is niet het geval. Als ik het contact aan zet met het alarm er op om afstand te starten doet hij het niet. Omdat het alarm de start onderbreker heeft ingeschakeld.

Zou het dan toch een weerstand zijn die in het contact zit. Die 6 volt of 10
Naar de CDI stuurt.

Bij ouwe modellen of Amerikaanse modellen word de CDI aangestuurd met 6 volt of 10 volt om een hot-Wire start te voorkomen. Ook anti diefstal. Maar ik probeer er achter te komen of dit met EU modellen van mijn bouwjaar ook zo is. Heb namelijk geen moeder sleutel bij de motor omdat deze niet van toepassing is bij dit
Model
 
In 2012 was een chipsleutel echt geen zeldzaamheid meer. Op afstand starten kan, door een sleutel op te offeren en de transponderchip eruit te halen en tegen de ringantenne te plakken, of door de startonderbreker helemaal uit de ECU software te laten programmeren door een specialist. Bij beide methodes omzeil je in feite de extra startbeveiliging van een transpondersleutel, wat een beetje vreemd is gezien je er juist net een alarm op hebt gezet...
 
Wacht je kan je motor starten met de in de eerste versnelling van afstand?

En jij bent niet bang dat je dat knopje aanklikt en je motor op de grond ligt.
Buiten dat is warmdraaien echt nutteloos, beter is starten en na 5 seconden wegrijden.
 
In 2012 was een chipsleutel echt geen zeldzaamheid meer. Op afstand starten kan, door een sleutel op te offeren en de transponderchip eruit te halen en tegen de ringantenne te plakken, of door de startonderbreker helemaal uit de ECU software te laten programmeren door een specialist. Bij beide methodes omzeil je in feite de extra startbeveiliging van een transpondersleutel, wat een beetje vreemd is gezien je er juist net een alarm op hebt gezet...

Dit is tenminste een antwoord waar ik wat aan heb. Als het om een weerstand had gegaan had ik die nog wel geprobeerd te omzeilen. Maar me sleutel op offeren of de software op me CDI laten aanpassen vond ik zonden. 👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan