Z1000 importeren uit Amerika

dutchneon

MF'er
25 jun 2009
81
0
Vuren
Jaja volgende week gaat het gebeuren en ga ik hem ophalen.
gelukkig niet in Amerika maar op een Amerikaanse legerbasis in Duitsland!
En dit is 'm:
3878786505_696b654fe0_b.jpg



Lekker dichtbij dus en met de trailer want mn rijbewijs heb ik (nog) niet.
Wel als speciale verrichtingen en hopelijk volgende week Theorie..........
Maar dit is een goede stok achter de deur ;)

Maar zijn er nog mensen met een dergelijke import ervaring?
Wat ik nu al weet is:

- Ik moet de btw betalen bij de Duitse Douane, bij het verlaten van de Amerikaanse basis, dat gaat dus over het aanschafbedrag van 3500 euro. dus om en nabij de 4160 euro na BTW.

- De motor is van September 2003 en heeft 3100 miles gelopen. de Nederlandse nieuwprijs was 11398. Met de BPM berekening kom ik dan op ~650 euro uit. dus dan 4810 euro.

- Wat keuring betreft ga ik er vanuit dat de Z1000 gewoon type goedkeuring heeft, dus RDW registratie ~300 euro? dan ~5100 euro totaal.
Of moet hij toch naar Lelystad??? :?


Al een aardig optelsommetje, maar nog een paar vragen:

- Zal nog wel gezeur krijgen met invoerrechten, weet iemand hoeveel dat is? en gaat dat over de aanschafwaarde van 3500 euro?



Alvast bedankt voor de adviezen!
En ik zie er naar uit om er straks van te gaan genieten :] :9~ :]
 
Laatst bewerkt:
- En weet iemand de exacte nieuwprijs in 2003?
Gefeli! Mooi ding.
www.unive.nl en doe alsof je een verzekering af gaat sluiten. Op een gegeven moment voer je alle gegevens in en het systeem geeft je de toenmalige nieuwprijs.

Let overigens wel even op de e-tjes in de glaasjes. USA bikes hebben dat niet, dus voor de keuring even ruilen met een andere liefhebber.
 
Thanks, heb 'm gevonden via Univé ;)
zal ff een mailtje sturen naar de verkoper of hij kan kijken of er een e-tje in de glaasjes staat!
 
Thanks, heb 'm gevonden via Univé ;)
zal ff een mailtje sturen naar de verkoper of hij kan kijken of er een e-tje in de glaasjes staat!


Mooi prijsje :Y


Mijn Zetje was iets duurder -O-



Gezien je nog niet je rijbewijs hebt, maar dit wel je eerste fiets is geef ik je even een tipje. Hang in het begin niet te zwaar aan het gas, want je gaat voor gaas. Je les fietsje zal iets van 60 peekaatjes hebben met ongeveer 40nm koppel, deze fiets heeft er ietsjes meer en laat de paardjes al snel los.

Het is een mooie gooi en smijt fiets met lekker veel koppel ( ook onderin ) dus doe alsjeblieft voorzichtig met je eerste kilometers.


*Edit*


Staat de fiets op duits of usa kenteken?
 
Laatst bewerkt:
Haha ja ik zal voorlopig heeeeeeeel rustig aan doen.....
Kan me wel redelijk beheersen overigens, ben het al een beetje gewend in m'n koekblik, dagelijks in de file met 300 pk.........
maarja zal zeker weer anders zijn met de motor.
Les nu nog op een 600XJ van '90 ofzo met jawel 72 pk@10.000 :} -O-
dus dat zal een mega verandering zijn *O*

maar in ieder geval bedankt voor je raad, ik ga zeker voorzichtig doen!

Ennuh hij staat op USA kenteken, voor Amerikaanse basissen aldaar hebben ze speciale kentekens en ook jaarlijkse keuringen.
 
Laatst bewerkt:
Is ie wel in Duitsland gekocht destijds? In dat geval ligt het voor de hand dat de motor voldoet aan de EU-eisen. Is ie door die Amerikaan in America gekocht en hierheen verscheept, dan zou het best wel eens lastig kunnen zijn om m hier op kenteken te krijgen.
 
Is ie wel in Duitsland gekocht destijds? In dat geval ligt het voor de hand dat de motor voldoet aan de EU-eisen. Is ie door die Amerikaan in America gekocht en hierheen verscheept, dan zou het best wel eens lastig kunnen zijn om m hier op kenteken te krijgen.

:^ Zat ik ook aan te denken, als het een echte amerikaan is, heeft hij geen EU-keur, en dat kan het allemaal weer wat lastiger maken..
 
Ik weet het (nog) niet zeker maar volgens mij is de fiets in Amerika gekocht....
desondanks ging ik er gewoon vanuit dat er type goedkeuring is voor de Z1000 en dus puur en alleen even gekeken ging worden naar verlichting en geluid e.d. bij de RDW
 
Als de fiets een USA kenteken heeft, is de kans idd groot dat je niet alleen BTW moet aftikken, maar ook invoerrecht... (Douane goederencode voor een motorfiets >800 cc: 8711 5000. invoerrecht 6 procent, in dit geval over de aanschafwaarde. BTW, in DE en NL 19 pct, betaal je over aanschafwaarde en de invoerrechten)
 
origineel US voldoet niet aan de eu. emissie eisen,geen e-keur op de spiegels,knipperlichten,koplamp,achterlicht en uitlaten....dat kan nog lastig(lees-duur) worden.
 
Laatst bewerkt:
Ff snel gerekend:
Invoerrecht, 6pct over 3500 = 210.00
BTW 19 pct over 3710 (3500 + 210) = 705.00
BPM basis 19.4 pct van eur 11398 is eur 2211 minus mindering Eur 210 is 2001,00
BPM volgens tabel mag geminderd worden met 72 pct plus voor 6 maanden 0.416 p/mnd is 74.5 pct, dus 25.5 pct van 2001.00 is eur 510.00
totaal belasting ~~1480.00 1215.00 euro
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al een paar keer op een Amerikaanse legerbasis geweest en 90% van de auto's daar word ingevlogen uit Amerika. Ik woon nu bijna naast een Engelse kazerne en dat is precies hetzelfde verhaal allemaal import (kunnen niet wennen aan stuurtje links denk ik :9 ) Ik denk dat je dus kans hebt dat dat voor motors ook zo is. En ook te zien is dat aan de lelijke reflectoren op het voorspadbord die verplicht zijn in Amerika.

Waar ga je hem trouwens ophalen? Ramstein is het dichtsbij anders moet je wel een eindje rijden ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat een gedoe en risico voor relatief weinig 'winst'.
Je kan beter een iets gepimpte versie kopen in NL.
Je gaat hem anders toch verbouwen en vergeet niet dat daarin ook aardig wat geld gaat.

Ook het importen vanuit de USA vind ik altijd wat tricky.
Andere eisen/goedkeuringen, dus geen idee wat dat gaat doen bij de RDW.
Komt ie er niet door, dan gaat het veel geld kosten.
 
lijkt me een amerikaan met die reflectoren op de zijkant.

heb je voor dat geld geen hollander?

Klopt heb net de bevestiging, is US spec dus zal zsm eens gaan bellen met de RDW wat ze voor me in petto hebben.......

Voor dat geld kun je hier zeker wat vinden, maar geen Z1000 met minder als 6000km op de teller ;)

origineel US voldoet niet aan de eu. emissie eisen,geen e-keur op de spiegels,knipperlichten,koplamp,achterlicht en uitlaten....dat kan nog lastig(lees-duur) worden.

Hmmm lijkt me dat ik dus moet gaan zoeken naar die onderdelen...... zal ff de bevestiging afwachten van de RDW...... enige voordeel die spiegels moester er toch af
*D

Ff snel gerekend:
Invoerrecht, 6pct over 3500 = 210.00
BTW 19 pct over 3710 (3500 + 210) = 705.00
BPM volgens tabel mag geminderd worden met 72 pct plus voor 6 maanden 0.416 p/mnd is 74.5 pct, dus 25.5 pct van 19.4 pct van eur 11398 is eur 564.00
totaal belasting ~1480.00 euro

hmmmm das een hele mooie optelsom, dus zonder keuring zitten we op 5000 euro nu......
als we dan die keuring van 600 erbij tellen met nog wat onderdelen is het toch een leuke fiets voor 6000!
 
Laatst bewerkt:
Importeren van een motor uit de USA is niet aan te raden vanwege de invoerrechten en dat de motor niet voldoet aan de europese eisen.
Om deze daar aan te laten voldoen ben je nog aardig wat geld kwijt.
Je kunt dus beter importeren uit de EU, dan zit je altijd goed!
 
Voor dat geld kun je hier zeker wat vinden, maar geen Z1000 met minder als 6000km op de teller ;)

hmmmm das een hele mooie optelsom, dus zonder keuring zitten we op 5000 euro nu......
als we dan die keuring van 600 erbij tellen met nog wat onderdelen is het toch een leuke fiets voor 6000!


psst;

http://link.marktplaats.nl/268729509

4500km en jonger, alhoewel ik twijfel over dat 2006 (tenzij overjarig gekocht)
 
Laatst bewerkt:
Niet zo kilometergeil zijn joh!
Hij gaat heus niet stuk hoor na 20k!

Maar wel een supermooi ding. Maatjes van mij hebben een groene en mat blauwe. Vette motoren!
Schijnen heerlijk te rijden. Ik heb er nooit echt mee lopen knallen\sturen, alleen relaxed en beschaafd mezelf ermee verplaatst, maar als ik hen moet geloven heb je een goede keuze gemaakt.
 
Klopt heb net de bevestiging, is US spec dus zal zsm eens gaan bellen met de RDW wat ze voor me in petto hebben.......

Voor dat geld kun je hier zeker wat vinden, maar geen Z1000 met minder als 6000km op de teller ;)

Vergeet niet dat als je onder de 6000km zit op de teller, de motor als nieuw beschouwd wordt bij de RDW. _O- Geen korting op de BPM, dus gewoon de volledige 20,7% extra belasting erover.

Laat maar staan.... ;)
 
Vergeet niet dat als je onder de 6000km zit op de teller, de motor als nieuw beschouwd wordt bij de RDW. _O- Geen korting op de BPM, dus gewoon de volledige 20,7% extra belasting erover.

Laat maar staan.... ;)

Zit TS niet zo te stangen!! BPM aangifte doe je bij de douane, niet het RDW. En er wordt niet gekeken naar de km stand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan