Z1000 in hoge toeren doorslippen!!!

ZENGERMAN

MF'er
20 jul 2007
33
0
39
Reusel
Als ik mijn Z1000 '03 een keer flink door laat trekken schiet hij van de 8 á 9 duizend tpm in één keer door naar de 12 duizend tpm. Het lijkt of hij dan gewoon een slippende koppeling heeft. Zouden mijn koppelings platen naar de gort zijn of zou dit met een keer olie verversen verholpen zijn?
 

Roger Remschijf

MF veteraan
26 apr 2003
8.379
1
de bilt
Als ik mijn Z1000 '03 een keer flink door laat trekken schiet hij van de 8 á 9 duizend tpm in één keer door naar de 12 duizend tpm. Het lijkt of hij dan gewoon een slippende koppeling heeft. Zouden mijn koppelings platen naar de gort zijn of zou dit met een keer olie verversen verholpen zijn?
..nou,..verversen heeft niet veel invloed op het doorslippen hoor..ander type olie heel misschien, maar het meest waarschijnlijk: je koppelingsplaten zijn op
 

DaDragon

MF veteraan
18 jul 2005
2.033
0
37
Apeldoorn
Als ik mijn Z1000 '03 een keer flink door laat trekken schiet hij van de 8 á 9 duizend tpm in één keer door naar de 12 duizend tpm. Het lijkt of hij dan gewoon een slippende koppeling heeft. Zouden mijn koppelings platen naar de gort zijn of zou dit met een keer olie verversen verholpen zijn?
het zou de verkeerde olie kunnen zijn. Maar als je daarvoor geen problemen hebt gehad met deze olie die er nu inzit lijkt het me heel stug.

misschien je koppelingsplaten?
 

R1MAN

Die hard MF'er
12 mrt 2007
376
0
41
wil hij nog lekker op zijn achterwiel rijden of slipt hij dan ook door ;)
 

Duckman

MF veteraan
29 mrt 2004
6.057
1
Gelderland
Bezoek site
Je koppelingsplaten zijn versleten :Y Heb hetzelfde gehad met mijn Z1000 (2004) en daarvoor precies hetzelfde met de ZXR (1993)

Bij de Z1000 was het omstreeks de 24.000km en heb toen versterkte koppelingsplaten en veren van EBC erin gezet (besteld bij www.omp-motorsport.nl) Daarna probleem weg *O*

Weet niet precies meer bij welke km-stand het bij de ZXR was, ergens rond de 60.000km en vermoed dat ze door de vorige eigenaar al een keer vervangen waren....
 

plaspopje

Die hard MF'er
18 jun 2006
862
2
52
Rotterdam
Het zijn of je platen versleten, of je koppelingsveren die soft geworden zijn.
of een combinatie natuurlijk.

Ik zou eerst je koppelingsveren eens opmeten met de service limiet, als hier een paar mm verschil in zit, hoef je waarschijnlijk alleen je veertjes te vervangen.
dat is maar een tientje .....

Anders zijn het je koppelingsplaten .... die zijn een stukkie duurder ....
 

Crawl

MF veteraan
13 jan 2002
9.535
15
56
Haarlemmermeer
Controleer ook even je koppelingskabel, als die blijft hangen door vuil, roest om door een beschadiging kan het zijn dat je koppelingsplaten niet goed meer op elkaar kunnen komen.
 

Nightstalker

Die hard MF'er
1 mei 2006
582
0
Leerdam
bij verkeerde olie gebeurd het niet alleen in de hoge toeren, maar overal in het toeren gebied, ik ga ook voor je koppeling platen, ik heb ze een half jaar geleden zelf vervangen (maatje met ervaring hielp mee) in een goed uur was het klusje gedaan. (gelijk 20% stuggere drukveren erin gedaan)