Z1000 in hoge toeren doorslippen!!!

ZENGERMAN

MF'er
20 jul 2007
33
0
Reusel
Als ik mijn Z1000 '03 een keer flink door laat trekken schiet hij van de 8 á 9 duizend tpm in één keer door naar de 12 duizend tpm. Het lijkt of hij dan gewoon een slippende koppeling heeft. Zouden mijn koppelings platen naar de gort zijn of zou dit met een keer olie verversen verholpen zijn?
 
Als ik mijn Z1000 '03 een keer flink door laat trekken schiet hij van de 8 á 9 duizend tpm in één keer door naar de 12 duizend tpm. Het lijkt of hij dan gewoon een slippende koppeling heeft. Zouden mijn koppelings platen naar de gort zijn of zou dit met een keer olie verversen verholpen zijn?
..nou,..verversen heeft niet veel invloed op het doorslippen hoor..ander type olie heel misschien, maar het meest waarschijnlijk: je koppelingsplaten zijn op
 
Als ik mijn Z1000 '03 een keer flink door laat trekken schiet hij van de 8 á 9 duizend tpm in één keer door naar de 12 duizend tpm. Het lijkt of hij dan gewoon een slippende koppeling heeft. Zouden mijn koppelings platen naar de gort zijn of zou dit met een keer olie verversen verholpen zijn?

het zou de verkeerde olie kunnen zijn. Maar als je daarvoor geen problemen hebt gehad met deze olie die er nu inzit lijkt het me heel stug.

misschien je koppelingsplaten?
 
Je koppelingsplaten zijn versleten :Y Heb hetzelfde gehad met mijn Z1000 (2004) en daarvoor precies hetzelfde met de ZXR (1993)

Bij de Z1000 was het omstreeks de 24.000km en heb toen versterkte koppelingsplaten en veren van EBC erin gezet (besteld bij www.omp-motorsport.nl) Daarna probleem weg *O*

Weet niet precies meer bij welke km-stand het bij de ZXR was, ergens rond de 60.000km en vermoed dat ze door de vorige eigenaar al een keer vervangen waren....
 
Het zijn of je platen versleten, of je koppelingsveren die soft geworden zijn.
of een combinatie natuurlijk.

Ik zou eerst je koppelingsveren eens opmeten met de service limiet, als hier een paar mm verschil in zit, hoef je waarschijnlijk alleen je veertjes te vervangen.
dat is maar een tientje .....

Anders zijn het je koppelingsplaten .... die zijn een stukkie duurder ....
 
bij verkeerde olie gebeurd het niet alleen in de hoge toeren, maar overal in het toeren gebied, ik ga ook voor je koppeling platen, ik heb ze een half jaar geleden zelf vervangen (maatje met ervaring hielp mee) in een goed uur was het klusje gedaan. (gelijk 20% stuggere drukveren erin gedaan)
 
Terug
Bovenaan Onderaan