Z1000: kopen?

trigger

Die hard MF'er
26 okt 2002
409
0
sevenum
Beste MF'ers

Tijdje geen motor gehad...maar bij het zien van een Z1000 steeg mijn bloeddruk zodanig dat ik inmiddels zover ben dat ik morgen een bod ga doen bij de dealer.
Ik heb niets in te ruilen..dus handelen ;)

Zijn er meer mensen die zijn overgestapt van een 'sportieve' fiets naar dit naked-kanon? Zo ja...wat zijn jullie ervaringen..??

Trouwens, reden om over te schakelen naar naked is voor mij de relaxte zithouding en het ding van ik met mijn 600cc kawa het meeste miste: fun :]

Kweet niet maar die motor straalt gewoon rijplezier uit...
Wie heeft ervaringen met de machine en/of kan me vertellen waar ik bij aankoop op moet letten ( specifieke zwakke punten )

Thanx 8-
 
Ik zou eerst maar eens proefrijden voor je ook maar aan kopen denkt, lijkt me veel belangrijker. Hij zal technisch gerust wel in orde zijn als het bij een dealer is
 
Ik rijd met een Honda X11, en wou toch eens een testritje doen met de Z1000.

Het is een speelfietsje hé, je kan hem heel mooi van links naar rechts gooien.
En omgekeerd natuurlijk |(
Vond dat ie wat veel trilde, en qua power en koppel kon ik hem toch niet vergelijken met men X11.
Lange afstanden is ie volgens mij ook niet zo geschikt voor, voelt een beetje licht aan naar mijn goesting.

Dit is maar mijn persoonlijke mening hé.

Maar qua design is ie natuurlijk :9~
 
Ben net terug van de dealer en....(tromgeroffel)....ik vond het toch wat tegenvallen jammergenoeg '(

En ik had me er nog wel ontzettend op verheugd.... :9
Met 4 graden nog wel!

De zitpositie is voor mij ( 1.77 m ) prima! Wel hang je wat veel met je kroonjuwelen op de tank, maar dat vond ik niet storend. Het stuurtje is vrij smal. Maar goed...met een luide brul kwam de z1000 tot leven...niets mis mee.
Met het wegrijden, ff rustig aan, dacht ik al wauw...maar juist daarna viel ie tegen. In het toerengebied waarin je toch vrijveel rijd ( ik althans ) is de motor toch wat futloos. Ik had daar veel meer van verwacht. De trillingen vielen me mee ( veel over gerept ) en vond ik juist vrij puur. Maar boven 8000 tpm ga je dan werkelijk als een kogel over de baan...Maar daaronder vind ik het maar zo,zo.... Ik had veel meer power dan een zx636 verwacht, maar dat viel erg tegen. Niettemin is het een fiets die geweldig stuurt en er fantastisch uitziet ( al vind ik die spiegels echt spuuglelijk en is het kunststof-kapjes-gehalte vrij hoog )...Helaas is het geen fiets voor mij, maar wellicht voor veel anderen weer wel ;)

Nou, de Tuono vind ik lang niet zo mooi ( en hij is fokkin' duur )..maar ook de verkoper zei dat deze fiets beregoed was....Mmmmm...misschien toch doorsparen

In ieder geval weer een illussie armer ;(
 
Ik heb ook eens proefgereden op een Z1000.
Het vermogen viel wel wat tegen,maar wel een 10 voor de funfactor!!
In de stad ben ben je supersnel en mobiel met dat ding.
Op de snelweg mis je toch wel een kuip.Mijn evaring op een naked
is wel goed bevallen hoor ;)

full
 
Ga ik doen...al sprak ik een vriend van mijn schoonbroer ( erg veel motorervaring van cross tot ZX12R ) en die wilde er nog geen gratis...vond hem veel te licht van voren en bijterig onderin. Wellicht het feit, dat de Tuono niet echt een fiets is om naar Zuid-Europa te reizen, ook meegespeeld.

Ook remmen vond ie veel te explosief...geeft te denken..die gozer zet zelfs met een Pan een groepje R1'en op afstand en hij heeft er wat 'schrik ' voor....Brrr...geeft te denken. Wil wel heelhuids thuiskomen O-)

Maar...ik ga zeker rijden op de 'donder' :9
 
heb gisteren de Tuono opgehaald bij de dealer ! ............DONDERS :9 :} :9~ :P *D
Daar krijg je geen spijt van !!!!
 
Nu ik er zo over lees en hoor krijg ik er steeds meer zin in. Damn :X
Lekker deur'donderen'!! :9~

Zou die machine naar jaarwisseling nog iets goedkoper gaan worden?
Ik heb het geld nu GVD niet '(

Kan die Z1000 amper opbrengen...en als ik morgen tegen het vrouwtje over de Tuono begin is het : exit- stage left ;)

Toch maar ff een staatslot halen morgen 8-)

Veel plezier ermee,take care!
 
Ga ik doen...al sprak ik een vriend van mijn schoonbroer ( erg veel motorervaring van cross tot ZX12R ) en die wilde er nog geen gratis...vond hem veel te licht van voren en bijterig onderin. Wellicht het feit, dat de Tuono niet echt een fiets is om naar Zuid-Europa te reizen, ook meegespeeld.

Ook remmen vond ie veel te explosief...geeft te denken..die gozer zet zelfs met een Pan een groepje R1'en op afstand en hij heeft er wat 'schrik ' voor....Brrr...geeft te denken. Wil wel heelhuids thuiskomen O-)

Maar...ik ga zeker rijden op de 'donder' :9


k vind die vriend van je schoonbroer maar een mietje ;-)

de tuono is ff wennen maar is zeer goed te rijden , alleen niet voor een beginnende motorrijder. Het vermogen is behoorlijk , veel power onderin , en de remmen zijn erg goed , wel bijterig maar das niet verkeerd. geloof dat er standaard al stalen remleidingen opzitten maar weet niet zeker .

veel plezier tijdens je testrit (komt helemaal goed)
 
Een mietje? Laat het hem niet horen Sicko
Hij is zo'n gast die eerst zijn camouflagepak aantrekt en dan de trekker overhaalt op zijn naasten...woont ook in Kerkrade ;) ( nieuws gezien )

Trouwens, ik heb een waanzinnig respect voor hem *D
 
Nou ja, ieder zijn mening toch?
Ik vond de Tuono in ieder geval lekker rijden. Tuurlijk, is voor een beginner misschien nét ff te veel, maar het is zeker geen "moeilijke" fiets. Hij loopt wat rauw als ie koud is, maar da's dan ook alles. Oh ja en dat stomme omgewisselde knopje van de claxon.....

Ik denk dat je een andere motor altijd afmeet naar de fiets waar je zelf mee rijdt. Als je van een Pan afkomt (niks mis mee, maar niet de snelst reagerende of de lichtste fiets) dan lijkt een lichtere fiets met meer vermogen al gauw "bijterig" en de remmen al snel "giftig".

Er is maar één manier om er achter te komen: proefrijden.....

Overigens: écht mooi vind ik hem niet....en ik vind m'n Fazertje 1000 toch nog wat lekkerder rijden....
 
Zelf een Z1000 gehad (groen) Lekkere fiets en het power dipje haal je door een stel andere pijpen uit. en verder gewoon boven de 6500 blijven rijden

Stalen remleidingen hebben we die nodig? Op circuit wel op straat niet, de zetten de meeste fabrikanten er niet op omdat deze te direct aangrijpen minder fout marge.
 
Lees de test tussen de aprillia de yamaha en de kawa in het promotor nummer van november!
En probeer ze dan bij een dealer!
Ik ben voor de Kawa gegaan ,heb ook op de Fazer gezeten maar de Kawa paste me als een handschoen! :]
Fazer heeft overigens wel meer power!!! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan