ik denk dat dat zadel heel erg fijn is vergeleken met het zadel van de duperduke R
Is het zo erg... ...?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik denk dat dat zadel heel erg fijn is vergeleken met het zadel van de duperduke R
De KTM is wel redelijk eenvoudig minder nerveus te maken, je kan er een progressief gashandle op zetten waardoor hij tijdens de eerste graden verdaaing de gaskleppen langzamer bedient, schijnt goed te werken ik moet het nog gaan proberen op mn SMT. Andere dempers en mapping maken `m ook minder bokkig onderin de toeren. En tenslotte een kleiner voortandwiel, draait ie met rustig rijden net wat meer toeren, daardoor ook minder bokkig.
Maar het zal altijd een rauwe 1000 cc twin blijven, je kan `m wel een beetje manieren bij brengen poeslief wordt ie nooit.
Ik heb laatst een CB1000r meegekregen als leenmotor, en dat vond ik maar een slaapverwekkend ding. Deed niks verkeerd maar spannend is anders. De afwerking vond ik ook matig, begon hier en daar al te roesten en dunne lak.
Sh t, van je ongevalletje FreakT
Vind mijn Zedje toppie en wbt zithouding, voelt als je er op stapt
(vooral als je het niet gewend bent) idd een beetje vreemd
zelf sportief aan.
Maar het gekke is dat ik op de Z met harde zadel probleemloos
veel kmtrs kan rijden in tegenstelling tot mijn X4 met zachte zadel
Heb toch in 1 jaar 12000 blije kmtrs gemaakt Zonder problemen
Een piccie om je over de streep te halen
[afbeelding]
Nou!
Net terug van een proefrit met de superduke R bij Motorcitt Apeldoorn. Mooie zaak en relaxte eigenaar, maar 't ging natuurlijk om ff te proeven van die SDR.
In 't echie nog meer een gruwelijk geile fiets om te zien! Zit ook lekker, maar uit de proefrit zelf bleek al vrij snel dat dit geen ding voor mij is. Om te zeggen dat dit voor de openbare weg een nutteloze fiets is vind ik wat ver gaan, maar kan me niet voorstellen dat mensen deze fiets voor dagelijks gebruik fijn vinden. Dat ie hard afgeveerd is stoorde me niet eens. Heb 't eigenlijk niet eens gemerkt omdat ik steeds bezig was met 't gas doseren. Op een lang stuk in de hogere toeren gaat 't als een dolle en maakt ie, met de standaard dempers, al een gruwelijk bruut geluid, maar ff door een dorpje is zonder koppeling bijna niet te doen. Verkoper zei ook dat ie perfect voor 't circuit en brede dijkwegen is, maar lekker rondje ontspannen toeren is er niet bij. Ding rijdt zoals ie eruit ziet. Bruut, lomp en rauw.
Kan me goed voorstellen dat mensen dit juist een pluspunt vinden want in vergelijking met een cb1000r of een z1000 straalt dit veel meer brute power uit en . Ik zou er echter ramgek van worden. Ook nog ff op een slechte weg gereden en gas is idd zo gevoelig dat je daar ook met horten en stoten overheen gaat.
Al met al vind ik dit gewoon niet ontspannend rijden! Nou heb ik maar een proefrit van een krap half uurtje gemaakt en wie weet kan je best wennen aan het bokkige karakter van iets dergelijks, maar ik zou 't eerlijk gezegd niet eens willen. Dan ga'k toch voor de lekker soepele vermogensafgifte van een naked 4 cil. Kun je je lekker concentreren op 't rijden en een beetje om je heen koekeloeren ipv steeds in gevecht met je fiets te zijn.
Maar nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening en blijkbaar ben ik iemand die iets anders in motorrijden zoekt dan wat deze fiets biedt.
Ik heb laatst een CB1000r meegekregen als leenmotor, en dat vond ik maar een slaapverwekkend ding. Deed niks verkeerd maar spannend is anders. De afwerking vond ik ook matig, begon hier en daar al te roesten en dunne lak.
1 tandje kleiner voor en je hebt een andere fiets,en een sd heeft nou eenmaal wat gewenning nodig maar dan
leuk zo'n review zeg! minder van je ongeluk gelukkig zelf niks aan over gehouden.
ik zou absoluut nog een ritje op die speed of evt. street triple R gaan maken (best of both world's?)
en er zijn natuurlijk meer 2 cilinders die misschien iets subtieler rijden dan deze KTM. Duc Streetfighter? Monster 1100?
de z1000 heb ik een dagje gehuurd en zelfs voor een beginner als mij is er heel goed mee te rijden. ik was behoorlijk onder de indruk van de kracht (onderin). heel soepel.
zitcomfort zeker achterop was minder. of te wel echt geen motor voor 2 wat ons betreft
succes met je zoektocht!
heheh mattie
zo lees je maar weer
KTM scheidt de mannen van de jochies
De KTM is wel redelijk eenvoudig minder nerveus te maken, je kan er een progressief gashandle op zetten waardoor hij tijdens de eerste graden verdaaing de gaskleppen langzamer bedient, schijnt goed te werken ik moet het nog gaan proberen op mn SMT. Andere dempers en mapping maken `m ook minder bokkig onderin de toeren. En tenslotte een kleiner voortandwiel, draait ie met rustig rijden net wat meer toeren, daardoor ook minder bokkig.
Maar het zal altijd een rauwe 1000 cc twin blijven, je kan `m wel een beetje manieren bij brengen poeslief wordt ie nooit.
Ik heb laatst een CB1000r meegekregen als leenmotor, en dat vond ik maar een slaapverwekkend ding. Deed niks verkeerd maar spannend is anders. De afwerking vond ik ook matig, begon hier en daar al te roesten en dunne lak.
Nou!
Net terug van een proefrit met de superduke R bij Motorcitt Apeldoorn. Mooie zaak en relaxte eigenaar, maar 't ging natuurlijk om ff te proeven van die SDR.
In 't echie nog meer een gruwelijk geile fiets om te zien! Zit ook lekker, maar uit de proefrit zelf bleek al vrij snel dat dit geen ding voor mij is. Om te zeggen dat dit voor de openbare weg een nutteloze fiets is vind ik wat ver gaan, maar kan me niet voorstellen dat mensen deze fiets voor dagelijks gebruik fijn vinden. Dat ie hard afgeveerd is stoorde me niet eens. Heb 't eigenlijk niet eens gemerkt omdat ik steeds bezig was met 't gas doseren. Op een lang stuk in de hogere toeren gaat 't als een dolle en maakt ie, met de standaard dempers, al een gruwelijk bruut geluid, maar ff door een dorpje is zonder koppeling bijna niet te doen. Verkoper zei ook dat ie perfect voor 't circuit en brede dijkwegen is, maar lekker rondje ontspannen toeren is er niet bij. Ding rijdt zoals ie eruit ziet. Bruut, lomp en rauw.
Kan me goed voorstellen dat mensen dit juist een pluspunt vinden want in vergelijking met een cb1000r of een z1000 straalt dit veel meer brute power uit en . Ik zou er echter ramgek van worden. Ook nog ff op een slechte weg gereden en gas is idd zo gevoelig dat je daar ook met horten en stoten overheen gaat.
Al met al vind ik dit gewoon niet ontspannend rijden! Nou heb ik maar een proefrit van een krap half uurtje gemaakt en wie weet kan je best wennen aan het bokkige karakter van iets dergelijks, maar ik zou 't eerlijk gezegd niet eens willen. Dan ga'k toch voor de lekker soepele vermogensafgifte van een naked 4 cil. Kun je je lekker concentreren op 't rijden en een beetje om je heen koekeloeren ipv steeds in gevecht met je fiets te zijn.
Maar nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening en blijkbaar ben ik iemand die iets anders in motorrijden zoekt dan wat deze fiets biedt.
ten eerste kut van je motor! maar ik begrijp dat je all-risk verzekerd bent, gelukkig!
tweede ik ben ook erg benieuwd wat je gaat kiezen, ik vind het alledrie mooie motors, ik ben meer van het wheelie gebeuren, dus een SDR heeft ook mijn voorkeur.
hier heb ik ook op gestuurd, de andere 2 niet.
ik sluit me ook volledig aan bij badtzmaru, alleen ik ben nog veel bokkeriger gewent.
heb inmiddels een behoorlijk soepel en precies gas handje gekregen
ik heb als vergelijk ook nog op een appie shiver gereden, daar tegenover is de SDR een motor waar geen 'einde' aan het vermogen komt
grtz Jurrien
KTM scheidt de mannen van de jochies
FreakTeacher,
zou zeggen kuip van die ouwe Honda af, breed stuur er en ander neusje erop.. KLAAR!
Heb je toch wat je zoekt, en je houdt geld over...
Verder mooi commentaar en verslaglegging, maar dat wisten we al..
Je kunt natuurlijk ook gewoon solliciteren bij motormagazine.. dan kun je nog meer test ritjes maken
Suc7
welk bouwjaar tuono rijd je?Heb al een paar langs zien komen dat de Tuono niet in je lijstje staat. Eeuwig zonde
Heb een '07 Z1000 en een '08 SuperDuke gereden voordat ik uiteindelijk voor de Tuono Factory ging Rijdt fantastisch, prima (ruime) zithouding voor iedereen tussen 1.75m en 1.95m, heeft een fantastisch bullig blok en de close ratio verhoudingen van de versnellingsbak zijn uitstekend gekozen zodat je op bochtige weggetjes het meeste uit de fiets kunt halen. In de stad (of onder de ~40Km/h) heeft 'ie er niet zoveel zin in en wil 'ie nog wel een bokkerig overkomen.
Mijn tweede keuze was de SuperDuke; de Z1000 komt als laatste omdat 'ie in mijn ogen niet weet wat 'ie wil met het harde zadel, sportieve zit en de relatief zachte vering; naar mijn mening een te groot compromis tussen comfort en sportiviteit
Tuono vind ik, in tegenstelling tot de mille, simpleweg geen mooie fiets. Ligt ook weer aan de koplampunit. Te groot en te hoog. Maar heb 't hele 2 cil. gebeuren eigenlijk al afgeschreven. Straks ff bellen voor speed triple proefrit en als dat 'm mocht worden idd die koplamp eraf!
Tuono vind ik, in tegenstelling tot de mille, simpleweg geen mooie fiets. Ligt ook weer aan de koplampunit. Te groot en te hoog. Maar heb 't hele 2 cil. gebeuren eigenlijk al afgeschreven. Straks ff bellen voor speed triple proefrit en als dat 'm mocht worden idd die koplamp eraf!
...zegt ie met z'n babyfiets-avatar!