Z1000 vs CB1000R vs Superduke R vs Speed Triple

De KTM is wel redelijk eenvoudig minder nerveus te maken, je kan er een progressief gashandle op zetten waardoor hij tijdens de eerste graden verdaaing de gaskleppen langzamer bedient, schijnt goed te werken ik moet het nog gaan proberen op mn SMT. Andere dempers en mapping maken `m ook minder bokkig onderin de toeren. En tenslotte een kleiner voortandwiel, draait ie met rustig rijden net wat meer toeren, daardoor ook minder bokkig.

Maar het zal altijd een rauwe 1000 cc twin blijven, je kan `m wel een beetje manieren bij brengen poeslief wordt ie nooit.

Ik heb laatst een CB1000r meegekregen als leenmotor, en dat vond ik maar een slaapverwekkend ding. Deed niks verkeerd maar spannend is anders. De afwerking vond ik ook matig, begon hier en daar al te roesten en dunne lak.

:^
forum.LC8.info :: OBIGEIGAS
 
Sh :( t, van je ongevalletje FreakT :/

Vind mijn Zedje toppie en wbt zithouding, voelt als je er op stapt
(vooral als je het niet gewend bent) idd een beetje vreemd
zelf sportief aan.
Maar het gekke is dat ik op de Z met harde zadel probleemloos
veel kmtrs kan rijden in tegenstelling tot mijn X4 met zachte zadel :?
Heb toch in 1 jaar 12000 blije kmtrs gemaakt :] Zonder problemen })

Een piccie om je over de streep te halen ;)

[afbeelding]

Ik heb met de cb1000r in een jaar 12000km gemaakt zonder problemen B|
Dus die steek onder water is niet aan mij gericht neem ik aan O-) :P

Ik heb bij mij op de cb een full akra eronder hangen en een rapidbike,nu is het erge brave wel een beetje verdwenen.
Gasrespons is een stuk directer geworden en de "milieudip" is helemaal glad gestreken.
Die dip is niet vervelend,maar je voelt hem wel.
Tja en de honda:italiaans desing en de japanse betrouwbaarheid ;)
 
Nou!

Net terug van een proefrit met de superduke R bij Motorcitt Apeldoorn. Mooie zaak en relaxte eigenaar, maar 't ging natuurlijk om ff te proeven van die SDR.

In 't echie nog meer een gruwelijk geile fiets om te zien! Zit ook lekker, maar uit de proefrit zelf bleek al vrij snel dat dit geen ding voor mij is. Om te zeggen dat dit voor de openbare weg een nutteloze fiets is vind ik wat ver gaan, maar kan me niet voorstellen dat mensen deze fiets voor dagelijks gebruik fijn vinden. Dat ie hard afgeveerd is stoorde me niet eens. Heb 't eigenlijk niet eens gemerkt omdat ik steeds bezig was met 't gas doseren. Op een lang stuk in de hogere toeren gaat 't als een dolle en maakt ie, met de standaard dempers, al een gruwelijk bruut geluid, maar ff door een dorpje is zonder koppeling bijna niet te doen. Verkoper zei ook dat ie perfect voor 't circuit en brede dijkwegen is, maar lekker rondje ontspannen toeren is er niet bij. Ding rijdt zoals ie eruit ziet. Bruut, lomp en rauw.

Kan me goed voorstellen dat mensen dit juist een pluspunt vinden want in vergelijking met een cb1000r of een z1000 straalt dit veel meer brute power uit en . Ik zou er echter ramgek van worden. Ook nog ff op een slechte weg gereden en gas is idd zo gevoelig dat je daar ook met horten en stoten overheen gaat.

Al met al vind ik dit gewoon niet ontspannend rijden! Nou heb ik maar een proefrit van een krap half uurtje gemaakt en wie weet kan je best wennen aan het bokkige karakter van iets dergelijks, maar ik zou 't eerlijk gezegd niet eens willen. Dan ga'k toch voor de lekker soepele vermogensafgifte van een naked 4 cil. Kun je je lekker concentreren op 't rijden en een beetje om je heen koekeloeren ipv steeds in gevecht met je fiets te zijn.

Maar nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening en blijkbaar ben ik iemand die iets anders in motorrijden zoekt dan wat deze fiets biedt.

Ik dacht al dat je dit zou gaan zeggen :P Niets mis mee, maar omdat je het lineare soepele van de Cb1000r zo lekker vond rijden...

Ik heb laatst een CB1000r meegekregen als leenmotor, en dat vond ik maar een slaapverwekkend ding. Deed niks verkeerd maar spannend is anders. De afwerking vond ik ook matig, begon hier en daar al te roesten en dunne lak.

:^ precies.
 
leuk zo'n review zeg! minder van je ongeluk gelukkig zelf niks aan over gehouden.
ik zou absoluut nog een ritje op die speed of evt. street triple R gaan maken (best of both world's?)
en er zijn natuurlijk meer 2 cilinders die misschien iets subtieler rijden dan deze KTM. Duc Streetfighter? Monster 1100?

de z1000 heb ik een dagje gehuurd en zelfs voor een beginner als mij is er heel goed mee te rijden. ik was behoorlijk onder de indruk van de kracht (onderin). heel soepel.
zitcomfort zeker achterop was minder. of te wel echt geen motor voor 2 wat ons betreft

succes met je zoektocht!

Speed triple trekt me qua looks niet echt. Monster 't zelfde en Duc Streetfighter vind ik iets te overdone en is me te gortig qua Euries!
 
De KTM is wel redelijk eenvoudig minder nerveus te maken, je kan er een progressief gashandle op zetten waardoor hij tijdens de eerste graden verdaaing de gaskleppen langzamer bedient, schijnt goed te werken ik moet het nog gaan proberen op mn SMT. Andere dempers en mapping maken `m ook minder bokkig onderin de toeren. En tenslotte een kleiner voortandwiel, draait ie met rustig rijden net wat meer toeren, daardoor ook minder bokkig.

Maar het zal altijd een rauwe 1000 cc twin blijven, je kan `m wel een beetje manieren bij brengen poeslief wordt ie nooit.

Ik heb laatst een CB1000r meegekregen als leenmotor, en dat vond ik maar een slaapverwekkend ding. Deed niks verkeerd maar spannend is anders. De afwerking vond ik ook matig, begon hier en daar al te roesten en dunne lak.

Kijk! Dat zijn de tips :} !

Zal dit voor de gein 's verder uit gaan zoeken. Wellicht in een nieuw topicje.

Thanx!
 
Nou!

Net terug van een proefrit met de superduke R bij Motorcitt Apeldoorn. Mooie zaak en relaxte eigenaar, maar 't ging natuurlijk om ff te proeven van die SDR.

In 't echie nog meer een gruwelijk geile fiets om te zien! Zit ook lekker, maar uit de proefrit zelf bleek al vrij snel dat dit geen ding voor mij is. Om te zeggen dat dit voor de openbare weg een nutteloze fiets is vind ik wat ver gaan, maar kan me niet voorstellen dat mensen deze fiets voor dagelijks gebruik fijn vinden. Dat ie hard afgeveerd is stoorde me niet eens. Heb 't eigenlijk niet eens gemerkt omdat ik steeds bezig was met 't gas doseren. Op een lang stuk in de hogere toeren gaat 't als een dolle en maakt ie, met de standaard dempers, al een gruwelijk bruut geluid, maar ff door een dorpje is zonder koppeling bijna niet te doen. Verkoper zei ook dat ie perfect voor 't circuit en brede dijkwegen is, maar lekker rondje ontspannen toeren is er niet bij. Ding rijdt zoals ie eruit ziet. Bruut, lomp en rauw.

Kan me goed voorstellen dat mensen dit juist een pluspunt vinden want in vergelijking met een cb1000r of een z1000 straalt dit veel meer brute power uit en . Ik zou er echter ramgek van worden. Ook nog ff op een slechte weg gereden en gas is idd zo gevoelig dat je daar ook met horten en stoten overheen gaat.

Al met al vind ik dit gewoon niet ontspannend rijden! Nou heb ik maar een proefrit van een krap half uurtje gemaakt en wie weet kan je best wennen aan het bokkige karakter van iets dergelijks, maar ik zou 't eerlijk gezegd niet eens willen. Dan ga'k toch voor de lekker soepele vermogensafgifte van een naked 4 cil. Kun je je lekker concentreren op 't rijden en een beetje om je heen koekeloeren ipv steeds in gevecht met je fiets te zijn.

Maar nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening en blijkbaar ben ik iemand die iets anders in motorrijden zoekt dan wat deze fiets biedt.


_O- haha had het al gedacht... *O* KTM is echt een beest!!
 
Wat ik uit de review zo opmaak ben je op sommige punten vrij negatief tegenover de z1000, maar krijg ik toch het idee dat je die het meest uitdagend vond van allebei de fietsen juist vanwege zijn tekortkomingen waarbij het leuk is om die te controleren.

Het is een beetje als het jongetje die het meisje waar hij op verliefd is uitscheld om het te verbergen ;)

En terecht, als ik de eigenschappen van die CBR1000 hoor zoals jij ze verteld denk ik maar één ding: saaaaaaaai...

Daarom heb ik een twee-cylinder, ik hou wel van dat 'koppige' in een motor, een motor moet een uitdaging zijn om op te rijden en je moet geen machine hebben die alles voor jou doet want dan is de lol er snel af.

Dus ik had het wel geweten: CBR valt af, dus of de z1000 of de KTM *O*

Edit: KTM al afgevallen zie ik, z1000 dus :)
 
Laatst bewerkt:
ten eerste kut van je motor! maar ik begrijp dat je all-risk verzekerd bent, gelukkig!

tweede ;) ik ben ook erg benieuwd wat je gaat kiezen, ik vind het alledrie mooie motors, ik ben meer van het wheelie gebeuren, dus een SDR heeft ook mijn voorkeur.
hier heb ik ook op gestuurd, de andere 2 niet.

ik sluit me ook volledig aan bij badtzmaru, alleen ik ben nog veel bokkeriger gewent.
heb inmiddels een behoorlijk soepel en precies gas handje gekregen ;)

ik heb als vergelijk ook nog op een appie shiver gereden, daar tegenover is de SDR een motor waar geen 'einde' aan het vermogen komt

grtz Jurrien

Een shiver is natuurlijk ook een compleet andere fiets dan de KTM. Vergelijk hem dan met een Tuono, da's dezelfde "fun"-hoek :P
 
FreakTeacher,

zou zeggen kuip van die ouwe Honda af, breed stuur er en ander neusje erop.. KLAAR!

Heb je toch wat je zoekt, en je houdt geld over... :P

Verder mooi commentaar en verslaglegging, maar dat wisten we al..
Je kunt natuurlijk ook gewoon solliciteren bij motormagazine.. dan kun je nog meer test ritjes maken :]

Suc7
 
Misschien een oogje toeknijpen en voor de verandering het gevoel van de 3 cil. proberen? Als je erop rijd zie je de koplampen tenmiste niet ;)
ik wil er sowieso nog een keertje oprijden voordat ik een ander koop, moet alles geprobeerd hebben :9
Jij kan nu zeker een goed vergelijk maken...... :P
 
FreakTeacher,

zou zeggen kuip van die ouwe Honda af, breed stuur er en ander neusje erop.. KLAAR!

Heb je toch wat je zoekt, en je houdt geld over... :P

Verder mooi commentaar en verslaglegging, maar dat wisten we al..
Je kunt natuurlijk ook gewoon solliciteren bij motormagazine.. dan kun je nog meer test ritjes maken :]

Suc7

Linders, ouwe reus!

Gaat 'm niet worden. Vandaag komt schade expert en hij gaat mooi gemaakt worden zodat ie een ander trots baasje kan krijgen.

@ Sonic-Boom: Ga denk ik idd nog wel ff proefrijden met Triumph Speed Triple als 't mooi weer wordt. Wie weet vandaag nog ff. Zit een dealer in Grave dus da's niet al te ver.

Maar eerlijk gezegd gaat 't nog tussen de z1000 en de cb1000r. Wil ook de 2010 Z1000 in de showroom gaan zien als ie er komt. Ook een geil aparaat!
 
Laatst bewerkt:
Heb al een paar langs zien komen dat de Tuono niet in je lijstje staat. Eeuwig zonde :Y

Heb een '07 Z1000 en een '08 SuperDuke gereden voordat ik uiteindelijk voor de Tuono Factory ging :Y Rijdt fantastisch, prima (ruime) zithouding voor iedereen tussen 1.75m en 1.95m, heeft een fantastisch bullig blok en de close ratio verhoudingen van de versnellingsbak zijn uitstekend gekozen zodat je op bochtige weggetjes het meeste uit de fiets kunt halen. In de stad (of onder de ~40Km/h) heeft 'ie er niet zoveel zin in en wil 'ie nog wel een bokkerig overkomen.

Mijn tweede keuze was de SuperDuke; de Z1000 komt als laatste omdat 'ie in mijn ogen niet weet wat 'ie wil met het harde zadel, sportieve zit en de relatief zachte vering; naar mijn mening een te groot compromis tussen comfort en sportiviteit :Y
 
Leuk, om zo'n weergave te lezen van proefritten.

Ik heb een paar jaar geleden proefgereden op een Z1000 en een Tuono.
Vond de Z zeker geen toerfiets, veel meer een funbike voor korte afstanden. Hard zadel waardoor je steeds weer met je trouwgereedschap naar de tank toe gleed. Wel heel leuk voor het korte bochtenwerk, juist omdat ie zo licht stuurt. Ik vond 'm ook pas écht vooruit gaan boven de 8000 toeren.
De Tuono reed gewoon lekker, ook al ben ik geen 2cyl fan. Wat bokkig in de lage toeren, maar verder prima sturend, niet te zwaar, niet te licht. Vermogen genoeg, prima remmen. Zeker een fiets om eens een keer op te proefrijden.

Die Triple zou ik ook wel eens willen proberen, lijkt me een heel prettig rijdende fiets, al vind ik die koplampen spuuglelijk.
 
Heb al een paar langs zien komen dat de Tuono niet in je lijstje staat. Eeuwig zonde :Y

Heb een '07 Z1000 en een '08 SuperDuke gereden voordat ik uiteindelijk voor de Tuono Factory ging :Y Rijdt fantastisch, prima (ruime) zithouding voor iedereen tussen 1.75m en 1.95m, heeft een fantastisch bullig blok en de close ratio verhoudingen van de versnellingsbak zijn uitstekend gekozen zodat je op bochtige weggetjes het meeste uit de fiets kunt halen. In de stad (of onder de ~40Km/h) heeft 'ie er niet zoveel zin in en wil 'ie nog wel een bokkerig overkomen.

Mijn tweede keuze was de SuperDuke; de Z1000 komt als laatste omdat 'ie in mijn ogen niet weet wat 'ie wil met het harde zadel, sportieve zit en de relatief zachte vering; naar mijn mening een te groot compromis tussen comfort en sportiviteit :Y
welk bouwjaar tuono rijd je?
 
Tuono vind ik, in tegenstelling tot de mille, simpleweg geen mooie fiets. Ligt ook weer aan de koplampunit. Te groot en te hoog. Maar heb 't hele 2 cil. gebeuren eigenlijk al afgeschreven. Straks ff bellen voor speed triple proefrit en als dat 'm mocht worden idd die koplamp eraf!
 
Tuono vind ik, in tegenstelling tot de mille, simpleweg geen mooie fiets. Ligt ook weer aan de koplampunit. Te groot en te hoog. Maar heb 't hele 2 cil. gebeuren eigenlijk al afgeschreven. Straks ff bellen voor speed triple proefrit en als dat 'm mocht worden idd die koplamp eraf!

Dat ben ik wel weer met je eens, mooi vind ik de Tuono niet.

Koplamp er af? Wij denken over meer dingen hetzelfde...... :Y
 
Kan natuurlijk, maar eerlijk gezegd vind ik zo'n enkele lamp dan weer te "old school" voor een Triple.
Ik zou een strak kopkuipje beter vinden passen op zo'n fiets.
 
Om volgens de traditie ook maar even te spammen met een piccie:

1010213.jpg


En juist de punten die je noemt aan de Z1000 zijn de dingen die voor mij de motor maken tot wat ie is, een echte Kawa.
Rauwdouwer op het bot, lekker fel van onderuit, lekker gillerig naarmate je meer gas geeft.

Moet ik er alleen wel bij zeggen dat ik altijd al Kawa's heb gehad, dus ik ben wel bevooroordeeld. :+
 
...zegt ie met z'n babyfiets-avatar!

is een punt!! :$

maar dan wel een stoer baby-fietsje *D
met
- alcantara zitje
- hoogte verstelling zadel
- en instelbare rolweerstand van de wieltjes (niet voor meisjes)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan