Z1000 vs CB1000R vs Superduke R vs Speed Triple

Deze vindt ik dan weer gaaf en exclusief staan *D

Ik zou 'm nog iets bijzonderder willen......
full
 
Ik lees hier dat je geld gaat uitgeven aan een nieuw naked. Nu is het zo dat ik nog wat mis. Namelijk deze:

full
 
Ben benieuwd over je verslag over de speed triple. Weet zeker dat als je eenmaal 3 cilinder gereden hebt je niks anders meer wil. Spreek uit ervaring :P Zou als ik jou was ook eens de street triple proberen. Is wel geen 1000 maar weet zeker dat je er meer lol op hebt.
 
Ben benieuwd over je verslag over de speed triple. Weet zeker dat als je eenmaal 3 cilinder gereden hebt je niks anders meer wil. Spreek uit ervaring :P Zou als ik jou was ook eens de street triple proberen. Is wel geen 1000 maar weet zeker dat je er meer lol op hebt.

Komt goed uit dat je nieuwsgierig bent want ben net terug van een proefrit met de speed triple en was echt een sensationele ervaring *O* . lekker veel koppel vergezeld van een bruut geluid. Kan er verder weinig zinnigs over zeggen behalve dat ik die lillike koplampen wel vor lief wil nemen met zo'n brute fiets.

Kawa valt voor mij bij deze ook af. Gaat nu tussen de Speed Triple en de cb1000r.

Als ik voor de looks ga ben ik er nog niet uit wat mooier is. Moderne en spits gestylde cb1000r of de rauwe uitstraling van een ST.

Qua rijervaring is de ST zeker de betere. Zat er echt met een smile van oor tot oor op.
 
Komt goed uit dat je nieuwsgierig bent want ben net terug van een proefrit met de speed triple en was echt een sensationele ervaring *O* . lekker veel koppel vergezeld van een bruut geluid. Kan er verder weinig zinnigs over zeggen behalve dat ik die lillike koplampen wel vor lief wil nemen met zo'n brute fiets.

Kawa valt voor mij bij deze ook af. Gaat nu tussen de Speed Triple en de cb1000r.

Als ik voor de looks ga ben ik er nog niet uit wat mooier is. Moderne en spits gestylde cb1000r of de rauwe uitstraling van een ST.

Qua rijervaring is de ST zeker de betere. Zat er echt met een smile van oor tot oor op.
Kwa looks kan er heeeeeel veel met de ST gedaan worden hoor! Veel aftermarket parts die het geheel een veel brutere/scherpere look geven. Misschien even in het ST topic kijken?
 
Idd net wat jerno zegt er is genoeg spul te krijgen voor de speed. Ik denk dat je zelf de beslissing al gemaakt hebt. Uiterlijk is nog goed te customizen. Het karakter van de motor zelf wordt een ander verhaal.
 
Die superduke R waar je op gereden hebt is mijn vorige motor :Y
Ben nu in het bezit van het 2009 model met het 132PK blok welke nog veel bruter is (en met een evo titanium systeem van akrapovic is het helemaal feest *D ) Met een twin moet je leren rijden maar daar krijg je een hoop voor terug. Ik heb voor mijn ktm periode 8 jaar aprilia gereden vandaar de overstap naar ktm. Een twin heeft zijn nukken maar daar kan je nog verbetering in krijgen door wat kleine aanpassingen. Ik kan je verzekeren dat de gewone superduke ook een goede kanidaat zal zijn en voor de openbare weg misschien wel beter. Ik heb gekozen voor de R vawege zijn looks en rijeigenschappen. De superduke en de R uitvoering kan ik je verzekeren zijn op dit moment de best sturende nakeds en dan de speed triple 1050 van triumph waar mijn vriendin de gelukkige eigenaar van is. Twee geweldige nakeds dus in onze schuur! :9~
De Z 1000 en de FZ 1 sturen veel zwaarder en hebben een probleem met grondspeling en goedkopere vering weet ik uit ervaring. Daarom zijn ze ook goedkoper dan de KTM. Hun gewicht werkt ook in het nadeel. Ze zijn veel minder lichtvoetiger. De triumph weegt qua gewicht evenveel als de twee japanners maar weet dit heel goed te verbloemen omdat het zwaartepunt anders licht. Hij stuurt veel beter dan de kawa en de yamaha en ook dit kan ik bevestigen. Daar komt ook nog bij dat de FZ1 hoog in toeren gereden moet worden omdat ie onderin vergeleken met de ktm of triumph geen koppel heeft. Op bochtige bergwegen zit je continue in zijn 1e en 2e versnelling. De anderen meestal een versnelling hoger omdat die op koppel veel sneller uit een bocht komen. De FZ1 moet je zowiezo boven de 7000tpm houden anders kom je niet mee. Bij dat toerental zit de ktm en triumph al op hun maximale koppel en hebben dus meer accelleratie. De kawa heeft wel meer koppel dan de yamaha maar die heeft zijn gewicht ook weer tegen.
De honda CB1000 R is miscchien de enige die in de buurt kan komen qua rijeigenschappen maar ik vindt een 4 cilinder te weinig karakter hebben. Het gaat allemaal lekker soepel maar voor mijn gevoel mis je dan iets.
Het beste van twee werelden is de triumph. Geweldig motorblok en bijna vanaf stationair toerental al 90% koppel . Hij stuurt licht en heeft karakter. Dit zou een heel goede optie zijn als je niet met een dikke twin overweg kan. Als ik mijn laatse aprilia goed in had kunnen ruilen op een triumph dan was het die geworden. Op de ktm hoefde ik minder bij te leggen vandaar en heb er absoluut geen spijt van. Het is al gezegd: de superduke R scheidt de mannen van de jongens. Het is gewoon geen allemansvriend maar kun je er mee leven dan zou ik er voor gaan ( en het is geen eenheidsworst want er zijn er niet veel van).
Even nog een indicatie;
Gewicht mijn ktm superduke R volgetankt rijklaar 190 kilo 132 PK( wel met volledig akra evo systeem)
Kawa z1000 220 KG 125PK
Yamaha FZ1 220 KG 150PK
Triumph speed triple 1050 220 KG 132PK
Honda CB 215 KG 125PK
Tel uit je winst.

Hoop dat je wat aan deze info hebt. Het blad motor heeft in de juli editie 2007 de ultieme naked test gedaan en daar zijn mijn bevindingen ook bevestigd alleen was de honda CB 1000 R er toen nog niet. Die had zeker beter gescoord dan de andere japanners.
Succes en ben benieuwd wat je van de triumph vindt. Die moet je zeker proberen. Vaak is het rijden en kopen want ik heb er louter en alleen maar positieve reacties van gezien. Vraag het maar aan vriendin zoefzuki. Heeft haar speed ingeruild op een nieuwe 15th anniversary uitvoering en haalt die in maart 2010 op als het weer dan mee zit.
 
Laatst bewerkt:
Komt goed uit dat je nieuwsgierig bent want ben net terug van een proefrit met de speed triple en was echt een sensationele ervaring *O* . lekker veel koppel vergezeld van een bruut geluid. Kan er verder weinig zinnigs over zeggen behalve dat ik die lillike koplampen wel vor lief wil nemen met zo'n brute fiets.

Kawa valt voor mij bij deze ook af. Gaat nu tussen de Speed Triple en de cb1000r.

Als ik voor de looks ga ben ik er nog niet uit wat mooier is. Moderne en spits gestylde cb1000r of de rauwe uitstraling van een ST.

Qua rijervaring is de ST zeker de betere. Zat er echt met een smile van oor tot oor op.

Iets in mij zij dit al naar het lezen van je vorige ervaringen, 2 cil --> te bruut
4cil cb1000r--> te lief. Toch waar wat de meeste zeggen 3cil. de gulden middenweg ;)
 
Komt goed uit dat je nieuwsgierig bent want ben net terug van een proefrit met de speed triple en was echt een sensationele ervaring *O* . lekker veel koppel vergezeld van een bruut geluid. Kan er verder weinig zinnigs over zeggen behalve dat ik die lillike koplampen wel vor lief wil nemen met zo'n brute fiets.

Kawa valt voor mij bij deze ook af. Gaat nu tussen de Speed Triple en de cb1000r.

Als ik voor de looks ga ben ik er nog niet uit wat mooier is. Moderne en spits gestylde cb1000r of de rauwe uitstraling van een ST.

Qua rijervaring is de ST zeker de betere. Zat er echt met een smile van oor tot oor op.
Ik zei het al ;) de speed verrast iedereen! Er is heeeeeel veel op de markt te koop om een speed een eigen gezicht te geven als de looks je niet helemaal aan staan en is in mijn ogen de ultieme naked. Beetje de grondlegger van de huidige nakeds. Lees het speed triple topic maar.
 
Die superduke R waar je op gereden hebt is mijn vorige motor :Y
.


hahaha
dat is ook een 07 120 pk standaardblok
das de tamste van de drie type (oldskoel 05-06, 07 tot nu, R 132pk)

das helemaal niet zo circuit extreem als je eerder omschreef

de oldskoel is bokkig de 132 pk R weet ik niet
 
Laatst bewerkt:
Die superduke R waar je op gereden hebt is mijn vorige motor :Y
Ben nu in het bezit van het 2009 model met het 132PK blok welke nog veel bruter is (en met een evo titanium systeem van akrapovic is het helemaal feest *D ) Met een twin moet je leren rijden maar daar krijg je een hoop voor terug. Ik heb voor mijn ktm periode 8 jaar aprilia gereden vandaar de overstap naar ktm. Een twin heeft zijn nukken maar daar kan je nog verbetering in krijgen door wat kleine aanpassingen. Ik kan je verzekeren dat de gewone superduke ook een goede kanidaat zal zijn en voor de openbare weg misschien wel beter. Ik heb gekozen voor de R vawege zijn looks en rijeigenschappen. De superduke en de R uitvoering kan ik je verzekeren zijn op dit moment de best sturende nakeds en dan de speed triple 1050 van triumph waar mijn vriendin de gelukkige eigenaar van is. Twee geweldige nakeds dus in onze schuur! :9~
De Z 1000 en de FZ 1 sturen veel zwaarder en hebben een probleem met grondspeling en goedkopere vering weet ik uit ervaring. Daarom zijn ze ook goedkoper dan de KTM. Hun gewicht werkt ook in het nadeel. Ze zijn veel minder lichtvoetiger. De triumph weegt qua gewicht evenveel als de twee japanners maar weet dit heel goed te verbloemen omdat het zwaartepunt anders licht. Hij stuurt veel beter dan de kawa en de yamaha en ook dit kan ik bevestigen. Daar komt ook nog bij dat de FZ1 hoog in toeren gereden moet worden omdat ie onderin vergeleken met de ktm of triumph geen koppel heeft. Op bochtige bergwegen zit je continue in zijn 1e en 2e versnelling. De anderen meestal een versnelling hoger omdat die op koppel veel sneller uit een bocht komen. De FZ1 moet je zowiezo boven de 7000tpm houden anders kom je niet mee. Bij dat toerental zit de ktm en triumph al op hun maximale koppel en hebben dus meer accelleratie. De kawa heeft wel meer koppel dan de yamaha maar die heeft zijn gewicht ook weer tegen.
De honda CB1000 R is miscchien de enige die in de buurt kan komen qua rijeigenschappen maar ik vindt een 4 cilinder te weinig karakter hebben. Het gaat allemaal lekker soepel maar voor mijn gevoel mis je dan iets.
Het beste van twee werelden is de triumph. Geweldig motorblok en bijna vanaf stationair toerental al 90% koppel . Hij stuurt licht en heeft karakter. Dit zou een heel goede optie zijn als je niet met een dikke twin overweg kan. Als ik mijn laatse aprilia goed in had kunnen ruilen op een triumph dan was het die geworden. Op de ktm hoefde ik minder bij te leggen vandaar en heb er absoluut geen spijt van. Het is al gezegd: de superduke R scheidt de mannen van de jongens. Het is gewoon geen allemansvriend maar kun je er mee leven dan zou ik er voor gaan ( en het is geen eenheidsworst want er zijn er niet veel van).
Even nog een indicatie;
Gewicht mijn ktm superduke R volgetankt rijklaar 190 kilo 132 PK( wel met volledig akra evo systeem)
Kawa z1000 220 KG 125PK
Yamaha FZ1 220 KG 150PK
Triumph speed triple 1050 220 KG 132PK
Honda CB 215 KG 125PK
Tel uit je winst.

Hoop dat je wat aan deze info hebt. Het blad motor heeft in de juli editie 2007 de ultieme naked test gedaan en daar zijn mijn bevindingen ook bevestigd alleen was de honda CB 1000 R er toen nog niet. Die had zeker beter gescoord dan de andere japanners.
Succes en ben benieuwd wat je van de triumph vindt. Die moet je zeker proberen. Vaak is het rijden en kopen want ik heb er louter en alleen maar positieve reacties van gezien. Vraag het maar aan vriendin zoefzuki. Heeft haar speed ingeruild op een nieuwe 15th anniversary uitvoering en haalt die in maart 2010 op als het weer dan mee zit.
leuk verhaal, ben wel benieuwd hoe een tuono zich verhoud tov de genoemde motoren :Y
 
Ik lees hier dat je geld gaat uitgeven aan een nieuw naked. Nu is het zo dat ik nog wat mis. Namelijk deze:

[afbeelding]

Model trekt me niet echt! Vind 'm niet echt een uitgesproken uiterlijk hebben. Niks mis mee, maar ook niet echt spannend om te zien.

Tuono vin'kniemooi en Moto Morini eigenlijk zou nog wel leuk zijn qau look, maar ben er gisteren op een Superduke R achter gekomen dat 'n tweepitter niet echt mijn ding is.
 
Model trekt me niet echt! Vind 'm niet echt een uitgesproken uiterlijk hebben. Niks mis mee, maar ook niet echt spannend om te zien.

Tuono vin'kniemooi en Moto Morini eigenlijk zou nog wel leuk zijn qau look, maar ben er gisteren op een Superduke R achter gekomen dat 'n tweepitter niet echt mijn ding is.
Niet alle 2 pitters zijn hetzelfde hè? Niet dat een Corsaro minder bruut is dan een superduke.. maar toch
 
Komt goed uit dat je nieuwsgierig bent want ben net terug van een proefrit met de speed triple en was echt een sensationele ervaring *O* . lekker veel koppel vergezeld van een bruut geluid. Kan er verder weinig zinnigs over zeggen behalve dat ik die lillike koplampen wel vor lief wil nemen met zo'n brute fiets.

Kawa valt voor mij bij deze ook af. Gaat nu tussen de Speed Triple en de cb1000r.

Als ik voor de looks ga ben ik er nog niet uit wat mooier is. Moderne en spits gestylde cb1000r of de rauwe uitstraling van een ST.

Qua rijervaring is de ST zeker de betere. Zat er echt met een smile van oor tot oor op.

Toch leuk dat je mijn raad (want ja, ik was de eerste die het je zei :P ) hebt opgevolgd en de Speed Triple hebt gereden. Ik wist wel dat het tussen de CB en de Speed zou gaan ;)
Die koplampen, je kunt ze niet zo mooi vinden, maar dat is nou net wel wat de Speed qua looks direct onderscheidt van de andere nakeds :Y
Al moet ik zeggen dat ik er ook nog steeds niet uit ben welke ik nu mooier vind...


Goed verhaal trouwens van Prikkie :}
 
Laatst bewerkt:
Model trekt me niet echt! Vind 'm niet echt een uitgesproken uiterlijk hebben. Niks mis mee, maar ook niet echt spannend om te zien.

Tuono vin'kniemooi en Moto Morini eigenlijk zou nog wel leuk zijn qau look, maar ben er gisteren op een Superduke R achter gekomen dat 'n tweepitter niet echt mijn ding is.

Owwhh okee. Nou dan is idd de Triumph wel wat voor je. Super goede
motoren en je krijgt er gratis een super geluidje bij. Heerlijk die drie cilinders.

Hier een testje:

Ben benieuwd naar jou keuze (ik heb hem al gemaakt :X ). Suc6
 
Laatst bewerkt:
Komt goed uit dat je nieuwsgierig bent want ben net terug van een proefrit met de speed triple en was echt een sensationele ervaring *O* . lekker veel koppel vergezeld van een bruut geluid. Kan er verder weinig zinnigs over zeggen behalve dat ik die lillike koplampen wel vor lief wil nemen met zo'n brute fiets.

Kawa valt voor mij bij deze ook af. Gaat nu tussen de Speed Triple en de cb1000r.

Als ik voor de looks ga ben ik er nog niet uit wat mooier is. Moderne en spits gestylde cb1000r of de rauwe uitstraling van een ST.

Qua rijervaring is de ST zeker de betere. Zat er echt met een smile van oor tot oor op.
Je klinkt nu al als een zeeeeeer verstandige vent :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan