Z1000 - Z750 - Z750S - Plaza nr. 42

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb meer van zulke "verhalen" gehoord over de Qualifiers, dat ze snel "schuiven". Met tests ook niet altijd positieve geluiden gehoord. Maar persoonlijk heb ik geen ervaring met Dunlops.

Maar goed, je hebt ze er nu eenmaal onderzitten. Ik ken je rijstijl niet, maar als je het gevoel hebt dat het vooral bij rechterbochten is, dan doe je misschien iets anders dan in linker-bochten? Misschien gooi hem platter in rechterbochten? Je geeft sneller en meer gas in rechterbochten?

Misschien moeten Qualifiers eerst "echt" warm gereden zijn. De buitentemperatuur kan dan wel 18 graden zijn maar als het dagen koud is geweest is de weg ook nog koud.

Maar met insturen (voorband dus) heb je geen (vertrouwens)probleem?

Mijn rijstijl is te zeggen zeer sportief. Gisteren nog gemerkt op een flauwe bocht tegen 120 (snelweg) dat hij ook even schoof! Zelfde op het klaverblad even schuiven dan terug weer grip.

Maar ooit gaat dit wel eens misgaan volgens mij! De baan was ook redelijk opgewarmd!

Kan natuurlijk ook wat vuil op de baan geweest zijn maar vermits het op twee totaal verschillende plaatsen gebeurd begin ik toch echt wel mijn twijfels te krijgen!

Vooral bij koud weer 10° en zon had ik helemaal geen problemen en kreeg ik hem platter als met het warmere weer!
 
Ik heb meer van zulke "verhalen" gehoord over de Qualifiers, dat ze snel "schuiven". Met tests ook niet altijd positieve geluiden gehoord. Maar persoonlijk heb ik geen ervaring met Dunlops.

Maar goed, je hebt ze er nu eenmaal onderzitten. Ik ken je rijstijl niet, maar als je het gevoel hebt dat het vooral bij rechterbochten is, dan doe je misschien iets anders dan in linker-bochten? Misschien gooi hem platter in rechterbochten? Je geeft sneller en meer gas in rechterbochten?

Misschien moeten Qualifiers eerst "echt" warm gereden zijn. De buitentemperatuur kan dan wel 18 graden zijn maar als het dagen koud is geweest is de weg ook nog koud.

Maar met insturen (voorband dus) heb je geen (vertrouwens)probleem?
de qualifiers van Dunlop worden slecht warm


zelfs op de dynobank wordt mijn achterband niet echt warm....en dat met 175 pk aan t wiel.
glijden ondervindt ik ook de eerste paar bochten...de wangen worden wel wat warmer bij bochtenwerk, maar dan moet je eerst wat bochtjes voorzicht pakken , eenmaal bochten draaiend gaat het goed, dan is de band op temperatuur

is geen optimale wegband, maar wel slijtvast door de harde compound zeker op het middendeel.

toch hebben de banden me tot nu toe niet verrast , dit in tegenstelling van de ervaringen van andere 10 rijders, denk dat ik ook wat voorzichtiger ben, zeker in het begin als alles nog niet op temperatuur is.
 
een nieuw deel ............piccie
full
 
Ben er ook weer bij,
iemand toevallig nog fotootjes van zijn stalen remleidingen en rizoma remvloeistof potjes
op z'n z750 k7
full


En misschien nog iemand die al een ander zadel heeft aangeschaft, of heeft laten bekleden??

grt
 
Laatst bewerkt:
Mijn rijstijl is te zeggen zeer sportief. Gisteren nog gemerkt op een flauwe bocht tegen 120 (snelweg) dat hij ook even schoof! Zelfde op het klaverblad even schuiven dan terug weer grip.

Maar ooit gaat dit wel eens misgaan volgens mij! De baan was ook redelijk opgewarmd!

Kan natuurlijk ook wat vuil op de baan geweest zijn maar vermits het op twee totaal verschillende plaatsen gebeurd begin ik toch echt wel mijn twijfels te krijgen!

Vooral bij koud weer 10° en zon had ik helemaal geen problemen en kreeg ik hem platter als met het warmere weer!

Hmmm raar want dara zou de Qualifier juist minder moeten presteren... Zoals Muiz als schreef: ze worden moeilijk "warm".

Maar misschien past de Qualifier gewoon niet zo goed bij de Z750 en meer bij een motor met meer vermogen waar je hem door de power sneller warm kan rijden :?

Ik heb er nooit mee gereden dus kan het niet beoordelen. Misschien zit het tussen de oren ;)
Ik had vorig jaar ook ene paar "glijders" met de MPP terwijl ik de seizoenen daarvoor nooit echt problemen mee had. Ik gok op het wegdek, vuiligheid, asfaltlaag e.d.
 
Mja, kan mss beter eens wat beter asfalt opzoeken, laat dat nu het enige zijn dat in België zo moeilijk te vinden is :N -O-
 
avond allen.

net ontdekt dat men textiel pak nog steeds waterdicht is *O*

wel teleurgesteld dat ik nu niet eens op de 1e pagina sta hiero -O-

dus even de instellingen aanpassen naar wat meer op een pagina, zo verholpen.


zijn de Zeds trouwens ergens in een actie of zo, wat een aanwas ineens de laatste paar dagen


@ Bohica
enig idee van opkomst in mei?(de 24e)
(kan ik vast gaan sparen mbt rondje geven)
(de 25e ben ik niet jarig meer dus die dan komt heeft pech)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan