Z1000 - Z750 -Z750s PLAZA Zwitsalmeeting 2006

******

  • ************

    Stemmen: 3 33,3%
  • *************

    Stemmen: 4 44,4%
  • ****************

    Stemmen: 2 22,2%

  • Totaal aantal stemmers
    9

Crawl

MF veteraan
13 jan 2002
9.542
27
Haarlemmermeer
Na het grote succes van verleden jaar lijkt het me leuk om ook dit jaar weer een zwitsalmeeting te organiseren.
Net als vorig jaar is Zwiss 750 weer zo goed om voor ons slaapplaatsen te regel en over een paar erg fraaie routes voor te rijden :} :} :}

full



27 t/m 30 juli.


Deelnemerslijst tot nu toe:

Zwiss750
EdwinO
Crawl
Jantah
Knutsel
Bart Z1000
Pina
Motorgup??????????


Bijlage: Zwiss 750.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook nog een paar tips voor de gene die nog niet zo ver geweest zijn met de motor.

Pak zo licht en compact mogelijk en zorg dat je nog wat ruimte overhoud voor onvoorziene aankopen op de bestemming.
Neem een tanktas mee en doe daar zoveel mogelijk de zware spullen in, denk aan slot en dergelijke, maar ook je regenpak en reispapieren zo dat je die altijd bij de hand hebt.
Neem je tanktas dan ook zelf mee en geef die niet mee met KPL en Z1000girl want anders zit onderweg zonder regenpak en slot :W
Waarom een tanktas en geen rugzak, eigenlijk om drie redenen.
Ten eerste gaat een rugzak irriteren tijdens zo'n langen rit, zeker als je er zware spullen in doet zo als een slot.
En dan zijn we meteen bij punt twee, harde spullen in een rugtas is erg gevaarlijk bij een eventuele valpartij.
En als bonus neemt een tanktas nog een hoop winddruk weg wat erg lekker is als je 10 tot 12 uur op de snelweg zit.
Vast binden van de bagage doe je het best met zogenaamde trekbanden of spanbanden ( die dingen met zo’n ratel) en plak het plaatwerk van je motor met ducktape af om beschadiging van de lak te voorkomen. ( neem ook altijd een reserve spanband mee)
Zorg voor waterdichte tassen, zelf gebruik ik zo genaamde kanotassen deze perfect waterdicht en op te rollen tot elk gewenst formaat, deze zijn voor een paar tientjes te koop bij de betere kampeerzaak.
Als je nog nooit met bagage gereden heb is het misschien handig om een keer proef te gaan rijden met bagage je kunt dan mooi even kijken of alles goed vast zit en of je alles wel mee kan nemen.
full

(thanks voor de foto Jan :} )

Neem een paar dagen voor dat je weg gaat ook even de tijd om je motor na te lopen, je hebt dan nog de tijd om eventueel wat te bestellen of na te laten kijken.
Denk daarbij aan verlichting, bandenspanning, kettingspanning, olie- koelvloeistofniveau, remmen ( meeste dealers willen dit wel even gratis of voor een paar tientje tussen door doen)
Houd ook de door de fabriek geadviseerde bandenspanning aan dit voorkomt overmatige slijtage bij snelweg gebruik.


Mijn Paklijst

reserve bril
rijbewijs
portemonnee (bankpasje + creditkaart)
paspoort
reis en kredietbrief ANWB
reserve sleutels (motor + sloten + reserve afstandsbediening alarm)
fototoestel +extra accu + event. geheugenkaarten
telefoon + oplader

aspirine
norit en/ of diacure
zonnebrandcrème
medicijnen (indien gebruikt)
shampoo
tandenborstel / tandpasta
scheerapparaat


trui
broek
ondergoed
sokken
T-shirts
linnen sportschoenen
badlaken
zwembroek


Tanktas
regenhandschoenen
slot
nylon jack ( kan behoorlijk koud worden in de bergen )
regenoveral
helder vizier
wegenkaarten
oordoppen



Kontje
mini busje kettingvet
bandenplakspullen
t-rips
ducktape
extra gereedschap
reserve motorhandschoenen
 
polletje voor de datum?
Dan zullen we de keuze eerst wat moeten beperken denk ik.
Ik weet bevoorbeeld nog niet of Zwiss 750 weer bereid is ons daar rond te leiden en als hij dat wil wanneer hij tijd heeft.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat in elk geval uit naar de data 1 t/m 4 juni of tussen 22 juli en 13 augustus.
Zit er ook over te denken om dit jaar maar weer eens de tent mee te nemen, hoorde van Zwiss dat er daar ook een mooie camping is. *O*
 
Dan zullen we de keuze eerst wat moeten beperken denk ik.
Ik weet bevoorbeeld nog niet of Zwiss 750 weer bereid is ons daar rond te leiden en als hij dat wil wanneer hij tijd heeft.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat in elk geval uit naar de data 1 t/m 4 juni of tussen 22 juli en 13 augustus.
Zit er ook over te denken om dit jaar maar weer eens de tent mee te nemen, hoorde van Zwiss dat er daar ook een mooie camping is. *O*
ik wil graag weer van de partij zijn.
het is mij vorig jaar zeer goed bevallen. :Y
de datum in juni wat is dat voor een weekend?
van de datum van augustus is zeker gelijk een vakantie?
ik hou dit topic iig goed in gaten want ik ga graag weer mee.
 
Ik durf nog geen ja te zeggen zoals ik dat vorig jaar wel deed (problemen met de gezondheid van m'n moeder ging het toen niet door), maar het lokt wel heel erg... ik hou het in de gaten voor die datum.

Hoelang willen jullie eigenlijk gaan (lang weekend?)
 
weing reacties nog.
(Afbeelding)
mischien dat een piccie helpt

Zwiss is de schaatsmannen aan het aanmoedigen, dus die zal morgen of overmorgen wel reageren. Ik wil ook wel een dagje meerijden als het mag. Ik heb alleen geen Z maar ik woon al in de buurt (Baar, Zug). Helaas was ik vorig jaar net op vakantie toen jullie langs kwamen, maar ik hoorde dat het wel erg gezellig was geweest (afgezien van een bermvluchtje op minder geschikte plek).

full


We weten ook weer wat nieuwe routes, zoals een leuke route over de oude Gothardt naar Tessin (Italiaanse deel van Zwitserland).
 
Laatst bewerkt:
Zwiss is de schaatsmannen aan het aanmoedigen, dus die zal morgen of overmorgen wel reageren. Ik wil ook wel een dagje meerijden als het mag. Ik heb alleen geen Z maar ik woon al in de buurt (Baar, Zug). Helaas was ik vorig jaar net op vakantie toen jullie langs kwamen, maar ik hoorde dat het wel erg gezellig was geweest (afgezien van een bermvluchtje op minder geschikte plek).

(Afbeelding)
het was idd een erg gezellig weekend. :Y
uiteraard ben je welkom om mee te rijden.
krijgen we eindelijk weer een gezicht bij een naam.
 
Ik heb heel weinig vrije dagen dit jaar.
Een vette minus meegenomen van vorig jaar :( :( :(
Zit vast aan de bouwvak, bedrijfssluiting.
Maar girlie en ik hebben maar 1 week samen vakantie. ;( ;( ;(

Als jullie een datum geprikt hebben, of een polletje gemaakt hebben,
kijken we ff. :P :P
 
Ik heb heel weinig vrije dagen dit jaar.
Een vette minus meegenomen van vorig jaar :( :( :(
Zit vast aan de bouwvak, bedrijfssluiting.
Maar girlie en ik hebben maar 1 week samen vakantie. ;( ;( ;(

Als jullie een datum geprikt hebben, of een polletje gemaakt hebben,
kijken we ff. :P :P

als het niet in een lang weekend valt zit ik ook vast aan de bouwvak.
 
Zwiss is de schaatsmannen aan het aanmoedigen, dus die zal morgen of overmorgen wel reageren. Ik wil ook wel een dagje meerijden als het mag. Ik heb alleen geen Z maar ik woon al in de buurt (Baar, Zug). Helaas was ik vorig jaar net op vakantie toen jullie langs kwamen, maar ik hoorde dat het wel erg gezellig was geweest (afgezien van een bermvluchtje op minder geschikte plek).

(Afbeelding)

We weten ook weer wat nieuwe routes, zoals een leuke route over de oude Gothardt naar Tessin (Italiaanse deel van Zwitserland).
Klopt, Zwiss had gezegt dat je mee zou gaan maar hoorde inderdaad later dat je op vakantie was.
Veder was het gelukkig toch nog heel gezellig en afgezien een kleine misstap van onze Belgische vriend een zeer geslaagd weekend. :}
En wij kunnen beter aan jullie vragen of wij weer een keer mee mogen ;)
Dat je geen Zedje rijdt is totaal geen belemmering, wij wachten boven op de pas wel hoor O-)
:+
 
ik heb ff gestemt maar de datum maakt me niet zoveel uit.
de 2 middelste opties vallen allebei in mijn vakantie.
nu alleen hopen dat chris rond die tijd niet op vakantie is.
 
Hoi Zwitsal mannen,

Ik heb ook intresse om mee te gaan....de datum maakt mijn niets uit als ik het maar vroeg genoeg weet. Kan ik op tijd vrij vragenbij mijn nieuwe baas...

ik heb er zin in :] :] :] :]

:W :W :W :W
 
Als ik mijn olieleiding dit jaar goed vast zet :X , mag ik dan weer mee??

Datum maakt me niet heel veel uit, alleen het weekeinde van 5 en 6 augustus zit ik in Brands Hatch.
 
Als ik mijn olieleiding dit jaar goed vast zet :X , mag ik dan weer mee??

Datum maakt me niet heel veel uit, alleen het weekeinde van 5 en 6 augustus zit ik in Brands Hatch.
tuurlijk mag je dan mee.
ook als je hem niet goed vast zet mag je weer mee.
dan hebben we tenminste weer wat om over te lullen. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan