Foegol
MF veteraan
Ondanks dat het allemaal al is gezegd vind ik het toch fijn om mijn ervaringen ook te delen
Mijn ervaring mbt "Licht vs Zwaar" is dat ik sneller en 'gevaarlijker' rijd op een lichte fiets dan op een zware. Juist doordat het koppel en de powerband van een lichte fiets zo hoog in de toeren zit en ik constant dat vermogen tot mijn beschikking wil hebben, rijd ik hoogtoerig. Tegelijkertijd heb ik de drang om te schakelen en zodra ik dat doe zoek ik de powerband weer op Dit herhaalt zich tot de versnellingen op zijn
Een zware fiets heeft dat vermogen in het hele toerengebied en dat zorgt ervoor dat ik ook gemakkelijk rustig kan rijden en niet constant hoog in de toeren aan het jagen ben
Ik heb geen ervaring met de Z750/Z1000 maar als ik de verhalen hierboven lees dan is de duzend beter uitgerust dan de Z750, neem dat ook mee in je overweging
Stap op beide fietsen en ervaar wat je lekker(der) vindt rijden.
Mijn ervaring mbt "Licht vs Zwaar" is dat ik sneller en 'gevaarlijker' rijd op een lichte fiets dan op een zware. Juist doordat het koppel en de powerband van een lichte fiets zo hoog in de toeren zit en ik constant dat vermogen tot mijn beschikking wil hebben, rijd ik hoogtoerig. Tegelijkertijd heb ik de drang om te schakelen en zodra ik dat doe zoek ik de powerband weer op Dit herhaalt zich tot de versnellingen op zijn
Een zware fiets heeft dat vermogen in het hele toerengebied en dat zorgt ervoor dat ik ook gemakkelijk rustig kan rijden en niet constant hoog in de toeren aan het jagen ben
Ik heb geen ervaring met de Z750/Z1000 maar als ik de verhalen hierboven lees dan is de duzend beter uitgerust dan de Z750, neem dat ook mee in je overweging
Stap op beide fietsen en ervaar wat je lekker(der) vindt rijden.