z250 kawasaki hardtail

jaapster

MF'er
12 aug 2007
117
0
helmond
Na een jaar verbouwen van mijn z250 kawasaki naar een hardtail stuit ik op een probleempje. Helaas pindakaas geen vonk, nu heb ik wel moeten solderen aan de cdi en heb het vermoeden dat daar het probleem zit. Dus zijn er mensen die mij ff een cdi kunnen uitkenen on te testen of die m willen verkopen dan hoor ik het graag.
full
 
Carmo is me bekend en idd kost het een aardige duit, eerst maar eens goed gaan meten. Iemand die een idee heeft welke waardes ik zou moeten meten.
Gr jaap
 
Laatst bewerkt:
He gassen, volgens mij past die cdi. Kijk eens wat voor een het is als je wil. Ik geloof dat het blok het zelfde is, in iedergeval passen de pakkingen, en zuigerveren wel van de kl250 op de ltd250/z250. Zal mij niet verbazen als de cdi dan ook gewoon past.
 
Ik heb dit alleen gepost zodat jij kun kijken of je je eigen CDI op die manier kunt testen. Als dat ook nog eens dezelfde is........

Mijn CDI's zien er zo uit (6V):
8e_1.JPG
 
Ja idd was te mooi om waar te zijn, ik denk dat het 6v verhaal al gelijk een eind maakt aan de vergelijking, zeker weten doe ik het niet, zal ff rond snuffelen. Thanx anyway, ik ben inmiddels aan het meten geslagen en heb geconstateerd dat er spanning vanuit de contact punten komt....14v, ook vanuit de cdi wordt er 14v vertuurd naar de bobine, Op de bougiedop meet ik rond de 17v. Nu ff nagaan of dit de gebruikte waardes zijn. Wel raar dat de bougie nie vonkt, massa op het blok is aangesloten en heb verschillende bougie gebruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan