Z400F topic

juist...ze moeten niet zo zeuren :)

nou...de motor heeft zn proefperiode van een paar weken redelijk doorstaan...

maar er ratelt iets bij hogere toeren...weet niet of het iets anders is wat resoneert, maar het lijkt in het blok te zitten.
Niet leuk denk je dan...ik maak me er niet zo druk om, arlo zei dat de kleppen gesteld moesten worden en dat heb ik dus nog niet gedaan.
Het kan ook veel erger zijn, maar dat is dan vette pech voor me, want ik mag niet zeuren met de prijs die ik ervoor betaald heb.

Arlo, als je toevallig meeleest...en je weet dat de bigends eruit gaan vliegen ofzo ( :o ) let me know, dan kan ik er rekening mee houen...

maargoed...back to kleppenstellen...heeft iemand dat wel es gedaan bij een GPZ of GPX 400 blok (ben niet echt thuis in die modellen) want dat blok schijnt identiek te zijn.
Weet totaal geen spelingen die het moet hebben...en het schijnt gewoon met schroefjes te gaan...nu even geen tijd/zin om em open te trekken.
 
Volgens mij heeft jou brikkie "bukkets" en shimms (net als mijn kwak :( ) kontroleren is niet zo moeilijk maar het stellen (shimms uitrekenen en vervangen) is een k*t klus, niet moeilijk maar bewerkelijk. En je moet halverwegen ff naar de motor boer om shimms te ruilen, en die heeft net die ene maat niet, dus dan maar naar de volgende enz. enz. :( en dan de boel weer op tijd zetten, ook weer nouwkeurig werken en zo.

Mijn haynes licht in het blik, als ik em heb dan zoek ik wel ff de toleranties op.
 
Aangezien het een kawa is...
Zorg er aub altijd! voor dat het olieniveau in het blokkie, altijd tot max gevuld blijft.
Wat ik in andere topics ook heb neergezet--> het maximum olieniveau is het minimum olieniveau!
Wat bij de oudere 'brikkie's nogal wat "herrie" kan geven is de distributieketting...en/of de versleten geleiders.
De ketting'slijtage' kan opgemeten worden volgens voorbeeld uit het wphb, door een bepaald aantal "pennen" te tellen ( verbindingen v/d schakels), en daar dus de precieze afstand van op te meten.
De kettingspanner vind ik ook te slap.( ik doe er zelf een sterkere veer in)
Wat ook herrie kan geven is de starterkoppeling.( rubbers)
Ik heb voor de 750 blokken waarmee ik nu bezig ben sets besteld!
Als de rubbers verhard zijn en versleten, komt er dus ruimte op en krijg je ook een ratelend geluid onder uit je blok.
Ze kosten maar 8 euro..... 8-)
-O- ...je moet alleen wel het gehele blok demonteren/ splitsen....... O-) kun je meteen ook verder, door grondig te werk te gaan en alle pakkingen en afdichtingen en andere slijtgrage onderdelen te vervangen.
 
ja je moet wat he ;)

distributie weet ik dat het het kan zijn, vandaar dat ik de carbs eigenlijk ook wil laten syncen. Binnenkort dus even doen, meteen de olie verversen en nieuw filtertje erin.

En even kijken hoe de distributiespanner zit en werkt...weet hoe ie bij mn andere zed gesteld moet worden, misschien is het bijna hetzelfde.

Verder is het meer een geluid van iets wat mee lijkt te trillen, zou dus best de distributie kunnen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan