z650 loopt dan op 3 dan op 4 cill

kawamichel

MF'er
11 jul 2011
85
0
45
alphen aan den rijn
goedemorgen allen
ik heb een kawa z650 met een kz 750 blok erin.ben nu een tijd bezig om dit blok goed te laten lopen.heb vacuum carbs erop gezet,synchroon laten zetten meerde keren carbs gereinigd,ook alle sproeiers.daar kan het niet aan liggen dat het blok dan op 3 dan op 4 cill loopt.hebb nu ook onderhand 3x andere bobines erop gehad,maar nog steeds hetzelfde gezeur.op korte stukken niks aan de hand maar als ik 50 km heb gereden loopt hij weer op drie.ik wil morgen compressie meten maar vraag me verder af wat de oorzaak hier nog meer van kan zijn.
ik heb een filter op mijn carterontluchting geplaatst maar zonder slang er tussen,nu zag ik dat na 150km de filter verzadigd is met olie,is dat omdat ik dat filter er rechtstreeks op heb gezet of is de druk dan te hoog en duid dat op versleten zuigerveren.
groet michel

bananeman1001

MF veteraan
2 feb 2008
11.355
24
een lage compressie hoeft op zich geen oorzaak te zijn van slecht lopen.
en als de motor eerst wel goed loopt en dan weer niet, dan ligt het volgens mij niet aan de compressie, deze veranderd immers niet plotseling als de motor ineens op 3 poten loopt.
belangrijker is of je weet welke cilinder het is en of er nog wel een vonk is op de betreffende cilinder als die niet meer wil meedoen.

kawamichel

MF'er
11 jul 2011
85
0
45
alphen aan den rijn
en hij krijgt wel vonk,daarom snap ik het ook niet.wat ik wel zag is dat ik die bougiekabels een beetje aan de lange kant heb nu liggen ze over het kleppendeksel.kan dat kwaad i.v.m. doorslaan...

midlifecrisis

MF veteraan
4 jan 2011
14.800
955
58
Enkhuizen
lijkt me dat als er iets [te] warm aan het worden is er een slecht contact of printplaatbreuk gaat opspelen

Laatst bewerkt:

kawamichel

MF'er
11 jul 2011
85
0
45
alphen aan den rijn
in het cdi kastje bedoel je...mijn vraagtekenknop doet het ff niet erg vervelend...
ik heb er een complete ontsteking van een gpz 750 op gezet.het is ook echt een bouwpakket.
het blok van een kz750
carbs van een ltd
ontsteking compleet van een gpz 750
maar ik heb de ontsteking nagekeken met zo)n strobocooplamp en die staat goed,
de nokkenassen staan goed
hij krijgt vonk dus bobines zijn goed
hij krijgt ook brandstof
bij mij houd het op ik weet het niet meer waar ik het zoeken moet

bananeman1001

MF veteraan
2 feb 2008
11.355
24
als de cilinder die niet meedoet wel een vonk krijgt dan zul je het toch echt in de carburateurs moeten zoeken.
maar is de vonk er ook als de motor op 3 cilinders loopt?
kun je testen door de strobscooplamp op de tank te plakken en op de 3e cilinder te zetten.
en dan ga je een stukje rijden.
als er nu iets met de ontsteking is, dan kun je dat zien tijdens het rijden.

Laatst bewerkt:

GT 750J

MF veteraan
20 mei 2004
1.693
1
45
Zoetermeer
www.all-tech.nl
Wat ios de kleur van de bougie v/d 3de als ie gaat happeren, kijk deze eens na. Kijk ook even de inlaat rubber na op lekkage, ik heb afgelopen week een motor gehad die slecht liep, ook carbs gereinigd met weinig tot geen resultaat. Spuit stuk voor stuk wd40,remreiniger oid op de inlaatrubbers, onder en boven de carburateurs. Merk je nu dat bij een bepaalde cilindr het toerental veranderd heb je hier een lekkage.

kawamichel

MF'er
11 jul 2011
85
0
45
alphen aan den rijn
nou valselucht heb ik ook al naar gekeken en is niet het geval maar ik ga morgen gewoon weer opnieuw beginnen.ff een frisse start en kijk alles na en ook die carbs......laat het jullie nog weten morgenavond.alvast bedankt voor de tips en reakties

midlifecrisis

MF veteraan
4 jan 2011
14.800
955
58
Enkhuizen
in het cdi kastje bedoel je...mijn vraagtekenknop doet het ff niet erg vervelend...
ik heb er een complete ontsteking van een gpz 750 op gezet.het is ook echt een bouwpakket.
het blok van een kz750
carbs van een ltd
ontsteking compleet van een gpz 750
maar ik heb de ontsteking nagekeken met zo)n strobocooplamp en die staat goed,
de nokkenassen staan goed
hij krijgt vonk dus bobines zijn goed
hij krijgt ook brandstof
bij mij houd het op ik weet het niet meer waar ik het zoeken moet
ik heb ergens op dit forum iets gelezen over gescheurde soldeerverbindingen op /in de printplaat van een cdi, kan me voorstellen dat als het warm wordt zulke problemen boven komen,
hoe is de accuspanning op het moment dat ie beroert begint te lopen?
gaat daar iets fout ?
mischien kan iemand daar antwoord op geven, verder nog eens alle kabels en stekker verbindingen controleren op oxydatie en voldoende contact met elkaar

kawamichel

MF'er
11 jul 2011
85
0
45
alphen aan den rijn
accu en draadboom zijn nieuw,heb vandaag nog eens alles nagelopen en stationair loopt tie nog steeds met een halve derde cillinder.ga morgen ff de compressie meten.de uitlaat wordt wel heet maar heb het idee dat tie maar op halve kracht werkt...
tis echt heel vreemd.de carbs zijn schoon en syncroon en ook het mengsel is goed.
als ik de bougiekap eraf haal hoor ik geen verschil,maar het gekke is dat de uitlaat wel heet wordt.
ben benieuwd naar de compressie morgen,mischien dat de zuigerveren vast geplakt zitten of een probleem met de kleppen.
maar in ieder geval; is het elektrisch in orde,hij krijgt brandstof,hij heeft vonk,dus conclusie dat het probleem in het blok zit.

kawamichel

MF'er
11 jul 2011
85
0
45
alphen aan den rijn
Is er eventueel ieman die zin en tijd heeft om eens een blik te werpen op de problemen die ik heb,en ook in de buurt van alphen a/d rijn woont.ik ben een liefhebber van deze oude motoren en ben op zoek naar een zelfde persoon waar ik ook van kan leren.....

downsider

MF veteraan
30 mrt 2008
13.763
1.802
54
tilburg
Is er eventueel ieman die zin en tijd heeft om eens een blik te werpen op de problemen die ik heb,en ook in de buurt van alphen a/d rijn woont.ik ben een liefhebber van deze oude motoren en ben op zoek naar een zelfde persoon waar ik ook van kan leren.....
Ik kan je niet echt helpen :N maar wat een mooie fiets :} :Y

Oreca

Die hard MF'er
19 apr 2003
794
0
33
Nijmegen
misschien is er iets aan de hand met je luchttoevoer systeem... Als ie bij 50 ineens op drie gaat lopen... Heb je daar al naar gekeken?

kawamichel

MF'er
11 jul 2011
85
0
45
alphen aan den rijn
nah ben er nu in ieder geval uit wat het probleem was......ik had 3 kromme kleppen en de inlaat kleppen stonden veel te strak.....heb nu nieuwe kleppen erin gezet,en klepzitting gefreesd en kleppen op maat laten slijpen....dus koppie weer als nieuw.
deze week hoop ik mijn pakking te krijgen en dan kan die erop.....zal die weer beter lopen.....;)

kawamichel

MF'er
11 jul 2011
85
0
45
alphen aan den rijn
Nou ben er achter wat er niet goed was...3 kromme inlaat kleppen,en veeel te strak..nu kop eraf nieuwe kleppen erin.afstellen en inelkaar bouwen...morgen waarschijnlijk af...bedankt voor de reakties