bakker46
MF'er
Goedemorgen allemaal.
Mijn maat en ik hebben beide een kawa Z650 van 78 en 79. beide de B types. we bouwen deze wat hobbymatig om tot cafe racertjes. nu hebben we 1 probleem waar we niet goed uitkomen. beide blijven ze stotteren in hoge toeren, echt tussen de 7 en 10.000 toeren knalt en stottert de motor en trekt hij niet echt meer door.
wat we allemaal geprobeerd hebben:
carburateurs schoongemaakt, meerdere malen.
andere bobines, bougies, kappen.
contactpuntjes afstellen, meer en minder opening.
ontstekingstijdstip vroeger en later en vroeger en later.
luchtfilters zijn ook beide schoon.
maar het mag niet echt baten.
motoren zijn beide nog volledig origineel, met originele luchtfilters en alles. alleen zitten er open uitlaatjes op dus de uitlaat heeft weinig tot geen tegendruk. maar dat mag volgens mij de pret niet drukken!
hopelijk heeft iemand hier ervaring met gelijksoortige problemen en kan mij vertellen hoe dit toen opgelost is?
alvast bedankt!
groeten Bart Jan Bakker.
Mijn maat en ik hebben beide een kawa Z650 van 78 en 79. beide de B types. we bouwen deze wat hobbymatig om tot cafe racertjes. nu hebben we 1 probleem waar we niet goed uitkomen. beide blijven ze stotteren in hoge toeren, echt tussen de 7 en 10.000 toeren knalt en stottert de motor en trekt hij niet echt meer door.
wat we allemaal geprobeerd hebben:
carburateurs schoongemaakt, meerdere malen.
andere bobines, bougies, kappen.
contactpuntjes afstellen, meer en minder opening.
ontstekingstijdstip vroeger en later en vroeger en later.
luchtfilters zijn ook beide schoon.
maar het mag niet echt baten.
motoren zijn beide nog volledig origineel, met originele luchtfilters en alles. alleen zitten er open uitlaatjes op dus de uitlaat heeft weinig tot geen tegendruk. maar dat mag volgens mij de pret niet drukken!
hopelijk heeft iemand hier ervaring met gelijksoortige problemen en kan mij vertellen hoe dit toen opgelost is?
alvast bedankt!
groeten Bart Jan Bakker.