Z750 2005 blokwissel

Kawasabi2020

MF'er
1 jun 2020
79
11
Beste MF-leden,

Deze vraag stel Ik namens iemand anders. Gisteren blokkeerde bij het schakelen tijdens het rijden de achterband volledig en versnelling liep vast en kwam niet meer vrij. De motor slipte met achterband en maakt een spoor van tientallen meters alvorens tot stilstand te komen.Gelukkig reed hij rustig maar was wel levensgevaarlijk. Stel dat dit op de snelweg was gebeurd??
De motor start wel met koppeling ingedrukt. Zodra je de koppeling loslaat dan valt hij uit. De motor is met geen mogelijkheid in zijn vrij of andere versnelling te krijgen. Als je de koppeling rustig oplaat Komen dan kraakt en giert de versnellingsbak. heeft iemand zoiets meegemaakt? Motor weggebracht en monteur begon meteen over nieuwe motorblok. Maar na het openen hoor ik wat er exact aan de hand is.
 
Er is tot nu toe geen 1 monteur geweest die zegt dat klopt kerel daar reken ik ook 5 uur voor.
Geen enkele monteur kan zeggen hoe veel werk dat is. Hij kan een schatting maken. Maar geen enkele verstandige monteur gaat een schatting maken zonder de motor erbij te hebben.

Mag ik vragen hoe lang er bezig is geweest de motor de werkplaats in te krijgen, vanaf het moment dat de eerste monteur erbij was en hoeveel monteurs hoeveel minuten daaraan bezig waren?
 
Geen enkele monteur kan zeggen hoe veel werk dat is. Hij kan een schatting maken. Maar geen enkele verstandige monteur gaat een schatting maken zonder de motor erbij te hebben.

Mag ik vragen hoe lang er bezig is geweest de motor de werkplaats in te krijgen, vanaf het moment dat de eerste monteur erbij was en hoeveel monteurs hoeveel minuten daaraan bezig waren?
10 minuten Max, ketting losgemaakt op de trailer en er af gerold en naar de werkplaats gerold. Daar stond ik zelf bij.
 
We kunnen er nog heel lang over discussiëren of het nou wel of niet 5 uur duurt om een blok er uit te halen,
het blijft een feit dat straks alle uren opgeteld zullen worden door de werkplaatschef en hij dan zal beslissen wat er
doorberekent zal worden,einde discussie,die zullen betaald moeten worden,doe je dat niet krijg je de motor niet mee.
Ben je het niet eens met de rekening zal je juridische stappen moeten nemen en dan hopen dat je gelijk krijgt.
Het nadeel is dat als je geen gelijk krijgt alle juridische kosten er ook nog bij komen,en dan word de rekening nog veel hoger.
Wie weet zien we je dan nog op de TV in de rijdende Rechter verschijnen :Y
 
Laatst bewerkt:
We kunnen er nog heel lang over discussiëren of het nou wel of niet 5 uur duurt om een blok er uit te halen,
het blijft een feit dat straks alle uren opgeteld zullen worden door de werkplaatschef en hij dan zal beslissen wat er
doorberekent zal worden,einde discussie,die zullen betaald moeten worden,doe je dat niet krijg je de motor niet mee.
Ben je het niet eens met de rekening zal je juridische stappen moeten nemen en dan hopen dat je gelijk krijgt.
Het nadeel is dat als je geen gelijk krijgt alle juridische kosten er ook nog bij komen,en dan word de rekening nog veel hoger.
Wie weet zien we je dan nog op de TV in de rijdende Rechter verschijnen :Y
Zo heftig is het allemaal niet hoor. De rekening is al betaald en de motor staat nu bij iemand anders. Het was eigenlijk meer een technische vraag of het aannemelijk en redelijk is dat je zoveel uren rekent voor iets wat helemaal niet zoveel tijd beslag neemt. Thats it. Ik slaap er geen seconde slechter van hoor. Ik heb niet zo lang geleden het programma opgelicht gekeken. Er zijn helaas een hoop idioten die klanten besodemieteren. Maar dat kan je maar 1 x doen. Het ontbreekt bij sommige motorzaakjes aan lange termijn visie.
 
Jij vult ook wat in. Heb zeker wel afspraken gemaakt maar het betrof een totaalprijs inclusief motorblok. Snap niet welke gezeik er is?? Sommige worden hier persoonlijk of dwalen van het onderwerp af.
Ben jij een monteur ? Ja? Geef hier aan hoe lang jij er over doet. Zo moeilijk is het niet. Met termen smijten zoals “jouw fout” “jouw gezeik” of wat dan ook slaat werkelijk nergens op en daar gaat de discussie niet over !

Wat maak je je dan druk, je weet toch wat het gaat kosten, maar in plaats van het blok er gebruikt inhangen, gaat hij u uren maken en onderdelen gebruiken...
Dus op de rekening komt dan de afgesproken prijs te staan voor in en uitbouwen minus de kosten van het donorblok..
En dan de uren en materiaal van blokreparatie en onderdelen
 
Zo heftig is het allemaal niet hoor. De rekening is al betaald en de motor staat nu bij iemand anders. Het was eigenlijk meer een technische vraag of het aannemelijk en redelijk is dat je zoveel uren rekent voor iets wat helemaal niet zoveel tijd beslag neemt. Thats it. Ik slaap er geen seconde slechter van hoor. Ik heb niet zo lang geleden het programma opgelicht gekeken. Er zijn helaas een hoop idioten die klanten besodemieteren. Maar dat kan je maar 1 x doen. Het ontbreekt bij sommige motorzaakjes aan lange termijn visie.

Nu snap ik er helemaal niets meer van
 
Ik snap die hele discussie niet, als je het zelf kunt, is een monteur altijd te duur. Kun je het niet zelf, laat je die zijn werk doen en betaal je de rekening als het klaar is.
Ja dus elke rekening is eerlijk opgesteld volgens jou? Je mag niets zeggen als er onzin dingen opstaan ? Gewoon betalen en volgende keer weer lekker terugkomen?
Dat slaat natuurlijk nergens op! Je mag als consument heus wel vraagtekens ergens bij zetten. Dat zal de garage alleen maar beter maken en volgende klant krijgt waarschijnlijk wel de juiste rekening. Ik weet niet of je ooit het programma opgelicht of kassa hebt gezien. Maar daarin kan je goed zien wat sommige garages rekenen voor bv een slangetje weer vast maken die van tevoren expres is losgemaakt. Ik zeg niet dat ik ben opgelicht maar ik heb wel mijn vraagtekens bij het aantal uren meer is het niet.
 
K@w@ Het is heel makkelijk alleen maar achteraf zeiken,meer niet minder ook niet
Rekening komt achteraf idd dus dan lever je achter je feedback. Is denk ik logisch. Eerlijk gezegd snap ik niet waarom we elke keer van het onderwerp afdwalen.

De vraag was: 5 uur over doen om motorblok onder een nakedbike vandaan te halen, is dat redelijk of het overdreven lang. That’s it
 
Wat snap je niet ? Waarschijnlijk heb de hele discussie niet gevolgd.
nou even kijken of ik het gevolgd heb..
Je motor loopt mechanisch vast en je vraagt om advies...dat krijg je met alle argumentatie er bij..
Daar filter jij uit dat je gaat voor reparatie..
Door wie??
Niet door de dealer , te duur, je gaat niet voor de showroom en overhead kosten betalen
De beun ....vertrouw je niet geen kennis
NEE jij had een prima klein zaakje waar je wist wat je kreeg, die goed was voor zijn klanten en de boel niet bedonder
Je hebt het over een prijs gehad voor een blokwissel, maar dat ging niet door
Dan kom je met een verhaal over dat de monteur er 5 uur over heeft gedaan om het blok er onder uit te halen en open te maken..
Daar schrik je van, maar
ZOALS IK HET NU BEGRIJP...
JE vind dat het te duur gaat worden, gaat lopen miepen bij de zaak, haalt je motor daar weg, betaald en gaat dan hier lopen roepen dat de monteur er 5 uur over heeft gedaan, maar in werkelijkheid heeft hij 5 uur in rekening gebracht toen je de motor daar weghaalde...
En nu is het allemaal niet belangrijk meer
Dus jouw kleine betrouwbare zaakje heeft niet de kans gekregen het af te maken, en daarmee zet je jezelf te kijk omdat het toch niet ging zoals jij verwacht had...

Dit zijn klanten die ik van de deur heb geschopt , en nooit meer binnen mochten komen
 
Wat maak je je dan druk, je weet toch wat het gaat kosten, maar in plaats van het blok er gebruikt inhangen, gaat hij u uren maken en onderdelen gebruiken...
Dus op de rekening komt dan de afgesproken prijs te staan voor in en uitbouwen minus de kosten van het donorblok..
En dan de uren en materiaal van blokreparatie en onderdelen
We hadden een totaalprijs afgesproken. Maar we hebben besloten om
is hij je op komen halen met een aanhanger .? is hij misschien ook wat tijd mee kwijt geweest
Daar heb ik apart voor betaald. Transportkosten waren netjes.
 
ik heb zelf in 2013 mijn motorblok verwisseld.


Ben er denk ik qua demonteren (zonder de nieuwe erin) ook 5/6 uur mee bezig geweest denk ik. Voordat daadwerkelijk het blok eruit ging was ik een hoop onderdelen verder. Ik ben alleen een hobbyist (wel met het goede gereedschap toen) en geen monteur. Jouw monteur heeft vervolgens nog de bak open gemaakt, dat heb ik niet hoeven doen..
 
nou even kijken of ik het gevolgd heb..
Je motor loopt mechanisch vast en je vraagt om advies...dat krijg je met alle argumentatie er bij..
Daar filter jij uit dat je gaat voor reparatie..
Door wie??
Niet door de dealer , te duur, je gaat niet voor de showroom en overhead kosten betalen
De beun ....vertrouw je niet geen kennis
NEE jij had een prima klein zaakje waar je wist wat je kreeg, die goed was voor zijn klanten en de boel niet bedonder
Je hebt het over een prijs gehad voor een blokwissel, maar dat ging niet door
Dan kom je met een verhaal over dat de monteur er 5 uur over heeft gedaan om het blok er onder uit te halen en open te maken..
Daar schrik je van, maar
ZOALS IK HET NU BEGRIJP...
JE vind dat het te duur gaat worden, gaat lopen miepen bij de zaak, haalt je motor daar weg, betaald en gaat dan hier lopen roepen dat de monteur er 5 uur over heeft gedaan, maar in werkelijkheid heeft hij 5 uur in rekening gebracht toen je de motor daar weghaalde...
En nu is het allemaal niet belangrijk meer
Dus jouw kleine betrouwbare zaakje heeft niet de kans gekregen het af te maken, en daarmee zet je jezelf te kijk omdat het toch niet ging zoals jij verwacht had...

Dit zijn klanten die ik van de deur heb geschopt , en nooit meer binnen mochten komen
Skip dit allemaal.
Doe jij er 5 uur over om een blok van een naked bike af te halen ?
 
Want ? Hij Heeft met lucht slagmoersleutel twee moeren van het wiel losgemaakt en kettingspanner los gemaakt en kwam het achterwiel los te zitten en wipt de ketting er vanaf en rollen maar.
Dus, hij is niet eerst even komen kijken en beoordelen hoe het even aan te pakken,
hij heeft niet even gereedschap hoeven halen,
hij heeft niet even gereedschap op hoeven bergen,
hij hoefde niet even het achterwiel vrij van de grond te halen
etc even?
 
Dus, hij is niet eerst even komen kijken en beoordelen hoe het even aan te pakken,
hij heeft niet even gereedschap hoeven halen,
hij heeft niet even gereedschap op hoeven bergen,
hij hoefde niet even het achterwiel vrij van de grond te halen
etc even?
nee heeft een draadloze slagmoersleutel in zijn zak zitten
 
Terug
Bovenaan Onderaan