z750 beginnerbike?

Zozo dat klinkt goed! Snel gegaan...

Ik ben er ook op begonnen vorig jaar, nu wel ingeruild maar heb er nooit spijt van gehad; heerlijke sportieve fiets! Motorblok vond ik ook erg prettig, ook bij lage toeren meer dan genoeg power en in de hogere toerenregionen heerlijk geschreeuw! Ook kwalitatief een prima apparaat... kan niks anders zeggen!

In ieder geval gefeliciteerd en rij voorzichtig!
 
@ jeroen: Z750 heb ik gehad van 2004 BJ. Staat nu overigens ergens in het land te koop, het is een zilveren! Erg goede, degelijke fiets. Alleen de voorvering is een zwak punt ( is eigenlijk wat te slapjes ) tov de nieuwe Z's, maar ik heb er totaal geen hinder van ondervonden. Groot pluspunt van mijn ex Z, vond ik het motorgeluid van de standaarddemper. Deze klonk al gewoon heerlijk zwaar!

En inderdaad: de snelheidsmeter vond ik altijd al een minpunt; ziet er wat goedkoop uit zo'n digitale toerenteller. Maar voor mij was het niet voldoende om hem niet te kopen;-)

Als het aan mij ligt: aanrader!
 
Helemaal mee eens... rijd nu af en toe op de Honda Shadow van me pa en hoewel dat een heel erg mooie motor is om te zien gaat ie gauw vervelen... Na 10 seconden op een Ducati Monster van een vriend te hebben gereden besefte ik me weer waarom ik mijn motorrijbewijs heb gehaald, evenals de ZRX 1100! Hahaha schreeuwde het uit van plezier!

Laatst op de Z750 uit 2009 van me zwager gereden en ik was verliefd... Ik moet deze (of de ZRX 1100) hebben... Alleen voor de 2009 moet ik te lang sparen, heb ik het geduld niet voor... Wat is er minder aan het model uit 2005? Iemand enig idee?

Grootste nadeel vind ik de digitale toerenteller op de 2005, op die uit 2009 zit weer eentje met een wijzertje...
Ik heb een Z750 uit 2004, moest inderdaad wennen aan het toerentellertje :Y
Verder rijd de Z prima , heeft mij nog geen dag laten staan.
Dit jaar tot nu toe 13000 km mee gereden
Minpuntje... er zijn alleen wat trillingen voelbaar bij 6000 toeren.
Verder vind ik de oude Z nog steeds :} :} om tezien
full

De aanschafprijs is ook een stuk lager dan van het nieuwe model
Succes
 
Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens... rijd nu af en toe op de Honda Shadow van me pa en hoewel dat een heel erg mooie motor is om te zien gaat ie gauw vervelen... Na 10 seconden op een Ducati Monster van een vriend te hebben gereden besefte ik me weer waarom ik mijn motorrijbewijs heb gehaald, evenals de ZRX 1100! Hahaha schreeuwde het uit van plezier!

Laatst op de Z750 uit 2009 van me zwager gereden en ik was verliefd... Ik moet deze (of de ZRX 1100) hebben... Alleen voor de 2009 moet ik te lang sparen, heb ik het geduld niet voor... Wat is er minder aan het model uit 2005? Iemand enig idee?

Grootste nadeel vind ik de digitale toerenteller op de 2005, op die uit 2009 zit weer eentje met een wijzertje...


ZRX1200r proberen... :]
*O*
 
kzal binnekort proberen wat foto's te posten!

alvast bedankt voor de comments!! z750 rulez echt wel eh!!
 
Tsja...je moet geen watje zijn...

Fijne motor, ook voor gevorderden nog steeds een fijne fiets... :]
Ben zelf met een Z650 begonnen...veel zwaarder en stuurde in tegenstelling tot de Z750
als een dwijl...

je draagt gewoon een hoop kilos meer mee,

dan kom ik wel voorbij met de triple :]

:+
 
Gaaf om al die positieve reacties te zien. Ik ben ook helemaal weg van een Z750. En daarnaast ook zo'n beginneling die bijna mag genieten van het mooiste roze papiertje van NL. Ik wil ook voor het nieuwe model gegaan.

Is deze motor ook geschikt voor mensen van 1.90? En dan bedoel ik vooral na 1,5 uur rijden?
 
Gaaf om al die positieve reacties te zien. Ik ben ook helemaal weg van een Z750. En daarnaast ook zo'n beginneling die bijna mag genieten van het mooiste roze papiertje van NL. Ik wil ook voor het nieuwe model gegaan.

Is deze motor ook geschikt voor mensen van 1.90? En dan bedoel ik vooral na 1,5 uur rijden?

Hangt ervanaf wat je kunt hebben.

Ik ben zelf 1.70, dus ik heb met mijn 1000 haast nergens last van, zolang je maar niet harder dan 140 gaat. (nog een reden om een Zed te nemen, die nodig wat minder uit om het gas vol open te gooien. Het KAN, maar het MOET niet. :) )
Er zijn andere ruitjes te krijgen die de windstroom wat veranderen (denk hierbij aan verhoogde ruitjes en/of opzetbare, verstelbare spoilers), waardoor je minder druk op je helm krijgt.

Maargoed, ik zou gewoon eens de waaghals uithalen en bij de dealert vragen of je een proefrit kan maken. Als je serieus geintresseerd bent is dat altijd wel te regelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan