z750 beginnerbike?

Arnedude

Rookie
16 sep 2009
10
0
Hey, mja de tittel zegt het al allemaal :D
ik heb net me rijbewijs behaalt en ik zoek een goeie beginner bike en ik ben verliefd op
de z750 dus als iemand met ervaring kan zeggen dat dit een goeie beginner bike is of juist net (ook waarom) zou het schitterend zijn!

Alvast bedankt

Arne!
 
Hey, mja de tittel zegt het al allemaal :D
ik heb net me rijbewijs behaalt en ik zoek een goeie beginner bike en ik ben verliefd op
de z750 dus als iemand met ervaring kan zeggen dat dit een goeie beginner bike is of juist net (ook waarom) zou het schitterend zijn!

Alvast bedankt

Arne!


Gefeliciteerd. *O*
Ik neem aan dat je nu twee jaar 25kw moet rijden.

En ja, Z750 is prima beginnersmotor net als iedere motor. (Op Ducati, Harley, Honda, Suzuki, Benelli, Aprillia, Yamaha, Triumph enz. na) :+

Succes en welkom op HET Forum.
 
Arnedude :) ik heb nu ook al een paar maanden me rijbewijs en zelfs al me eerste schuivertje gemaakt op de ZRX-1100 van me beste maat HanTheMan (ook actief op dit forum)... Ik kon er niet al teveel aan doen, maar het is toch supervervelend... De aanschaf van een motor liet dus wat langer op zich wachten, omdat zijn motor eerst weer gerepareerd moest worden...

Maar nu gaat het echt gebeuren, ook ik denk aan een Z750! Zit te denken tussen de 3000 en 5000 euro en wil er wel eentje van de 21e eeuw... heb er al verscheidene gezien op marktplaats, maar ik krijg bij veel advertenties een nare smaak in de mond... Zitten wel mooie modellen tussen uit 2005 voor 4500 euro... Is dat een beetje een fatsoenlijke prijs?

Verder baal ik dat bij die modellen alles digitaal is... mijn zwager heeft er namelijk 1 uit 2009 en die heeft wel een analoge toerenteller... Kun je een digitale toerenteller voor een analoge vervangen of is dat een hels en kostbaar karwei?
 
een beetje vertrouwen in jezelf
een beetje vertrouwen in de fiets

vergeet niet dat een groot deel tussen de oren zit en in de rechterhand :)

maar de Z leent zich goed voor eerste fiets, ik heb de Z ervaren als zeer gemoedelijk en vergevingsgezint en nu een jaar later wordt het alleen maar leuker :D
 
ps: ik heb het zelf over het laatste model '07-'09 (zelf heb ik een '09 (uit '08)) over '04-'06 kan ik niets vertellen.
 
ja ik heb het ook over de laatste modellen
eigenlijk aan het twijfelen tussen de cb hornet 600 of z750 maar gehoord kwa motors bijna hetzelfde exept z750 meer pk
 
is het een nieuwe z750 datje gekocht hebt of een occatie?
wat is de prijs ong? dankje!
 
De Z750 is een prima beginnersfiets.

Ik las hierboven al iets over een Hornet 600, ook een prima motor om mee te beginnen.
De Hornet is wat lichter als de Z750, maar als het geheel eenmaal rolt sturen ze beiden even gemakkelijk de bocht door (heb op beide motors gereden).
Daarbij is de 750 wel wat speelser doordat je onderin wat meer vermogen hebt dan bij de 600.
 
lekker zwaar ook zo'n 750,

:X


Tsja...je moet geen watje zijn...

Fijne motor, ook voor gevorderden nog steeds een fijne fiets... :]
Ben zelf met een Z650 begonnen...veel zwaarder en stuurde in tegenstelling tot de Z750
als een dwijl...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben met een z750 2005 begonnen, heerlijke fiets.
Ik heb al op heel wat andere fietsen gereden van vrienden enzo. maar geef mij maar de Z.
En dat beetje meer gewicht merk je echt niet.
 
De Z 750 als beginnersfiets, niet aan beginnen :N :N



















Je komt er nooit meer vanaf :Y :Y *O*

gewoon even een proefrit maken
 
In Maart begonnen met een z750 '04, vol vermogen. Geen spijt, geweldige fiets
 
leuke reacties! is me maar 1 ding duidelijk Here We Come Z750!!!! Yihaaaaaaaaaaaaaaaaaa
 
Is ook mijn eerste fiets.....laatst nog proefgereden op een Speed Tripple, CB1000R en een ZX6-R

Allemaal leuk maar na de proefritjes zou ik ze nog steeds niet ruilen met mn eigen fiets. Ik hou het bij mn Z750 en de volgende word een Z1000 :)
 
Laatst bewerkt:
Ik bedenk me net dat ik wat onzin uitgekraamd heb. De motor die ik rij rijdt helemaal niet het lekkerst... maar wel het leukst \o/

Gewoon meten op welke motor je mondhoeken het verst omhoog komen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan