samv
MF'er
- 17 aug 2011
- 91
- 0
Mede Motor techneuten
Helemaal geinspireerd door wat deze en gene weten te maken kan ik het niet meer laten: Ik ga verbouwen!
Een motor uiteraard. Deze winter wil ik een mooi ombouw project maken: een Kawa Z750 1988. Strak, zonder toeters en bellen. En met beter loopwerk: dus andere voorvork en andere achterbrug.
Voorvork is origineel zo'n ouderwets dun gebeuren met 1 cyl. remklauwen (als je wilt remmen moet je eerst een aanvraag in drievoud indienen). Zou tof zijn als dat een usd met betere remmen kan worden met clip-ons.
De originele achterbrug is vastgeroest (moet er met veel overtuigingskracht en een slijptol uit worden gehaald. Rem is ook a-la lang geleden en bandmaat lijkt onder een brommer te horen. Eigenlijk wil ik daar een enkele singarm inzetten zoals bv een ducati 748/916 met een bandenmaat 160 of max 180.
Het blok zelf liep al prima, maar ben ik hier en daar aan het reviseren. Deze motor is niet voor de snelheid of het tour-werk bedoeld, daar heb ik andere motoren voor (749 & MTS)
Een paar vragen die mij opkomen:
1) Is het uberhaupt mogelijk om een de voorvork compleet te vervangen door een andere (ander merk)? het gaat dan om het passen in het balhoofd van het frame.
2) Heeft iemand ervaring met het plaatsen van zo'n mono achterbrug terwijl die eigenlijk 1 cm te breed is op het inbouwpunt (waar ie scharniert) ?
Ik zie graag jullie ervaringen en tips tegemoet
Helemaal geinspireerd door wat deze en gene weten te maken kan ik het niet meer laten: Ik ga verbouwen!
Een motor uiteraard. Deze winter wil ik een mooi ombouw project maken: een Kawa Z750 1988. Strak, zonder toeters en bellen. En met beter loopwerk: dus andere voorvork en andere achterbrug.
Voorvork is origineel zo'n ouderwets dun gebeuren met 1 cyl. remklauwen (als je wilt remmen moet je eerst een aanvraag in drievoud indienen). Zou tof zijn als dat een usd met betere remmen kan worden met clip-ons.
De originele achterbrug is vastgeroest (moet er met veel overtuigingskracht en een slijptol uit worden gehaald. Rem is ook a-la lang geleden en bandmaat lijkt onder een brommer te horen. Eigenlijk wil ik daar een enkele singarm inzetten zoals bv een ducati 748/916 met een bandenmaat 160 of max 180.
Het blok zelf liep al prima, maar ben ik hier en daar aan het reviseren. Deze motor is niet voor de snelheid of het tour-werk bedoeld, daar heb ik andere motoren voor (749 & MTS)
Een paar vragen die mij opkomen:
1) Is het uberhaupt mogelijk om een de voorvork compleet te vervangen door een andere (ander merk)? het gaat dan om het passen in het balhoofd van het frame.
2) Heeft iemand ervaring met het plaatsen van zo'n mono achterbrug terwijl die eigenlijk 1 cm te breed is op het inbouwpunt (waar ie scharniert) ?
Ik zie graag jullie ervaringen en tips tegemoet