Z750 in opleiding

Yep dat zag er uit als een tweelingbroer van mijn blok. Idd de bovenkant is gedaan met stralen, geen zere vingers van het poetsen en zo. Maar heb je alles in elkaar gelaten, kop en cillinder gewoon gemonteerd gelaten of heb je alles uit elkaar geschroefd? Ik heb namelijk niet zo'n zin om de versnellingsbak te aan demonteren. Heb je de olie afgetapt? Hoe heb je het ontvet, gewoon met tinner zou ik zeggen? Goed te weten dat het idd veel tijd kost, ik dacht al dat ik iets niet goed dee.
 
Heb alleen het dynamodeksel, ontstekingsdeksel en het deksel waar de pook uikomt verwijderd en los gespoten, oude bougies erin, daarna in zn geheel gespoten, had de olie idd afgetapt, had nog ontvetter in een blik staan, brenntag heet dat spul geloof ik, ooit es gekregen van een kennis, denk dat je met motor/remmen reiniger ook een heel eind komt.
 
Ok. Dat wordt dan een potje poetsen. Fijn een voorbeeld van een eindresultaat te zien :-). De
lak die je hebt gebruikt, hoe werkte die? Iemand hier heeft VHT gesuggereerd, ik heb contact gehad met een leverancier en het lijkt idd wel goed spul, ook qua aanbrengen, geen gedoe met afbakken in moeders oven en zo.
Binnenkort een lijstje met onderdelen gaan bestellen, pakkingen, zuigerveren e.d. Dan kan het blok af gemaakt worden. Vandaag eindelijk m'n balhoofdlagers ontvangen.
Als het blok in elkaar zit kan ik aan de rest van het frame beginnen: stuk eruit en een nieuw stuk maken en erin zetten. Als iemand ervaring heeft met nauwkeurig buigen, met hydrolische machine of ander soort pijpenbuiger die nauwkeurig werkt, hoor ik het graag!
 
VHT is ook niks mis mee denk ik, heb er alleen persoonlijk geen ervaring mee. De engine paint van Motip is mij heel goed bevallen, vloeit mooi, geeft een mooie glans en was volgens mij ook niet eens zo duur. Wel goed laten drogen, blijft vrij lang zacht, had 4 spuitbusjes gekocht maar 2 is al ruim voldoende, nou ja een beetje voorraad is niet erg heb ook nog een 82'er Gpz750 r1 die nog onder handen genomen moet worden...nog een paar fotootjes heb de smaak te pakken...
full

full
De onderste had eigenlijk boven gemoeten voor de goede volgorde |(
 
de volgorde is duidelijk hoor :Y
zover ben ik dus nog niet.....
 
lifttackle to grandma, and smashing headfirst into the ground.

het project ligt beetje stil door mij. of heb je nog wel wat te doen? woensdag bel ik je even voor een afspraak wanneer het wiel en de rest kan ophalen.
 
Haai, het is ff stil geweest, dat klopt. Heb vandaag toevallig het frame weggebracht om te laten aanpassen bij jcm in kapelle. Dan zal de duc achterbrug gaan passen en het wordt een stuk strakker voor het zicht. Er gebeurd wel ns wat maar het kost soms best wat tijd eer je er achter bent wat nu de beste aanpak is. Het feame verbouwen is best gaaf, maar ik heb er simpelweg niet het gereedschap voor, de tijd wil ook nogal eens ontbreken. Als dit nu voor elkaar is kan ik weer verder met wat klusjes van iets minder episch formaat. Keep on track!
 
Hoi @samv, leuk om te horen dat het project NIET gestopt is, geweldig!

Ben benieuwd wat ze allemaal gaan doen daar(vooral de manier waarop dan)

Gr Wynand
 
Ik heb nu een mooie achtervelg +band van een 748, in wit. En ook het shock systeem compleet. Vraagje: moet je altijd werken met het hele systeem of kan het ook zonder de tuimelaar+afstandhouder? Mits je natuurlijk een stuggere veer op zet. Maar kan dat met mn 95 kilootjes zonder dat het een zompige boel wordt? :?
 
Zo, weer een stapje verder. Het frame is vermaakt en sterk afgevallen; het hele achterstuk is ervan af en de breedte is aangepast voor de ducati singarm. Kan ik nu beginnen met monteren van aansluitingen voor singarm en motorsteunen e.d.
full
 
Jippie, er gebeurt weer wat!!!!!

Goed bezig en ik ben benieuwd hoe je dat eruit gaat zien, met die Duc achterkant. :} :9
 
Zo even een "idee opstelling". Het wordt nog eens wat! Nu was ik aan het passen met de veerpoot met linksysteem maar dat wordt een beetje krap maar bovenal niet erg fraai. Nu zijn er ook shocks zonder linksysteem en er bestaat geloof ik ook een mogelijkheid om de spiraalveer te vervangen door een zwaardere. Weet iemand welk merk/model een systeem zonder linksysteem heeft of waar ik zo'n zwaardere spiraal vandaan kan halen?
full
 
Aan de kussens te zien op kast heeft hij geslapen als doornroosje :z

Ziet er gaaf uit. Technische vragen Moet Je misschien stellen in de rubriek
"Technische vragen " Daar krijg Je meer respons op. succes :]
 
Linksysteem heeft wel voordelen hè! Zo zorgt het er -dacht ik- voor dat je progressieve vering hebt (met een lineaire veer). Vaak zijn de veersystemen ook redelijk compact door de integratie in de achterbrug.

Een vervangings veer en verder advies zijn oa by hyperpro te krijgen.
 
Toevallig zit hyperpro bij om de hoek; binnenkort eens op de koffie dus!(als ze die hebben😁)
 
Yep, de brug hangt gewoon zoals op een ducati. Die nokken horen bovenop, daarop word het onderste bevestigingspunt van de schokdemper gemonteerd. Deze brug heeft standaard een linksysteem aan de bovenkant van de schokdemper, niet onder de achterbrug.
 
Laatst bewerkt:
KTM (WP dus) gebruikt geen linksystemen, top spul made in holland (vroeger tenminste..grrr)
 
Terug
Bovenaan Onderaan