Z750 in opleiding

opzouten oma,

ben je nog bezig, mooi achterwiel zit er inmiddels in ;) . vlot het wat met het project

mijne staat stil krijg motor niet aan de praat en de belastingdienst is slecht voor mijn beurs dit jaar.

vriendelijke groet

piet
 
Ha piet, zoals je ziet heb ik mn. Frame laten verbouwen en zal ik komende maand weer wat tijd hebben om het geheel te gaan monteren. Weet jij toevallig nog waar die achterschokbreker origineel van was? Hij past niet echt in mijn systeem, ik heb een 1098 shock liggen moet daar alleen nog de goede tuimelaar bij kopen. Dan kan het echte meten en bouwen beginnen. Ik ben wel blij met het wiel!
 
Yo ik ben niet dood! Maar heb recent wel weer wat gedaan. Mn ducati achterbrug hangt er nu in! Fotos volgen.
 
Ik heb van de zomer mn racer in de grindbak geparkeerd en ben daar dus ook nog mee bezig geweest, maar die doet het weer.
Toen bleek dat mn achter brug niet paste achter het blok in mn aangepaste frame, kwam ik 5 mm t kort! Goed gemaakt, maar door mij niet helemaal goed gemeten dus. Maar dat is opgelost: nieuwe motorsteunen gemaakt waardoor het blok 12 mm naar voor is gekomen.
Afgelopen weekend nieuw lasapparaat gekocht (electrode ipv mig) en mn achterbrugsteunen erop gezet. Die zitten nu dus. Foto komt. Nu het volgende punt: bevestiging voor de achtershock.
full
 
Oeps....op die eerste foto ziet de motor er slecht uit, hoewel het meestal gelukkig alleen de plastic `jas`is.....en een clip-on, rem/koppelinghendel enz....Maar die 2e foto is hij weer schitterend! heel vet zeg, race je al lang?

Stom is dat hè, denk je je frame klaar te hebben......
 
Zo dat is mn laatste voorruitgang. De link voor de achterveer heb ik nu ook compleet, ik had het foute balansstuk, maar nu de goede. En natuurlijk even de tank er op om een idee te krijgen. Let el de tank zit nog niet op de goede hoogte en de veerpoot zit ook niet helemaal waar ie komen moet.bradpiet in "Z750 in opleiding"
full
 
Ziet er goed uit maar zou toch het gedeelte waar de brug in het frame hangt wat sterker uitvoeren want je wil niet weten hoeveel (torsie)krachten hier opkomen. :X
 
Is ook de bedoeling, sowieso nog een extra bevestiging verticaal naar de buis en er komen nog 2 verbindingen tussen frame van r naar l voor de achterste motorsteunen.
 
Okee,dan komt het goed. O-)

Zou de achterkant nog wat omhoog gooien voor de lijn en de stuureigenschappen.
 
Ook dat klopt Jerryt, is de bedoeling dat het wiel in 0-stand zeg maar een cm of 4 lager komt. Maar fijn dat je mn ideeën bevestigt.
 
Het leuke is dat ik de velgen waarschijnlijk wit wil hebben.
 
Er is weer iets gedaan hoor. Het werd ook wel tijd. MOoi weer doet wonderen. Dan kun
je de vieze klusjes buiten doen :)
De achterbrug hangt er nu in en als laatste nu ook de achtervering. Zelfde stand als origineel bij de donor 1098 Duc. Nu nog twee dwars pijpen voor de achterste motorsteunen.
full
 
Ik heb deze motor,vandaag gekocht,voor de voorvork en achterbrug,via google zag ik dat in 2012 al begonnen was met deze fiets.was benieuwd waarom het nooit is af gemaakt
 
Terug
Bovenaan Onderaan