Z750 (S) of ER-6 (F)?

groenie

MF'er
1 mrt 2006
109
0
Amsterdam
Ik heb een Kawa GTR uit 1994, maar maak niet meer zeer lange tochten -- tegenwoordig niet verder dan een weekendje Belgie/Luxemburg. Dus ben ik op zoek naar een lichtere en meer sportieve motor. Mijn vrouw gaat af en toe mee, dus dua comfort ook belangrijk.
Ik was de posts in de ER-6 en Z750 topics aan't lezen, maar heeft iemand nog advies? Thanks!
 
Ik heb zelf een Z750 en heb ook eens met een ER6 gereden. Daar zit toch een behoorlijk verschil in. ER6f heeft natuurlijk windbescherming en dat is wat je met je GTR gewend was. ER6 ook leverbaar met ABS. De Z750 is wat zwaarder en zal meer het vermogen dat je gewend was benaderen. Je kan er ook flink op knallen :] Een ER6 stuurt ook niet lullig natuurlijk maar is toch minder sportief.

De Z750 rijdt toch een tik sportiever dan een ER6. Ik vind de ER6 qua afwerking erg tegenvallen nu ik m van dichtbij heb gezien en er mee heb gerededn.

Makkelijk lullen, maar ik denk dat je als ex-GTR rijder met een Z750 meer tevreden zal zijn. Veel mensen verbazen zich dat een Z750 zo makkelijk stuurt. Een vriend van me rijdt ZX9 en na een paar honderd meter op mijn Z was ie zo enthousiast omdat ie zo snel vertrouwen had met sturen.

Een proefrit zal je moeten overtuigen!! Succes! ( Als je Kawa maar trouw blijft ;) )

Edit: je bent geinteresseerd in een S. Alles wat ik heb geschreven PLUS nog eens windbescherming :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan