Hallo mensen,
Na het onlangs hebben gehaald van mijn motor rijbewijs maak ik de komende paar maanden mijn km's op de oude R1100GS van mijn pa. Niet echt de ideale beginnersfiets maar ach, dan kan ik nog even sparen en wel wat rijden in de tussentijd.
Nu heb ik mijn zinnen, na wat proefrijden op de XJ600 en de Z750 (en de ER6 met lessen), gezet op de Z750. Maar wat voor uitvoering twijfel ik nog altijd sterk over.
Heb hier al veel over gelezen, ook dat het een eeuwige discussie/twijfel blijft: de kuip.
Nu zijn er 2 dingen waar ik mijn vragen/twijfels over heb:
Ten eerste, wat wordt nu precies bedoelt met een kuip. IK dacht eerst dat een kuip alleen het ruitje was, maar dat is dus duidelijk niet zo. Ik lees dingen over een stuk zwaarder, sneller meer schade bij vallen. Maar wat het dan precies wel is vind ik moeilijk te zien op bijvoorbeeld foto's.
Heeft de normale Z750 nou ook wat "kuipwerk" of totaal niet?
Ten tweede, in mijn situatie: fiets voor het leuke werk maar zo nu en dan ook voor woon-werk (bestaande uit veelal 80km/dorpen want dat is leuker maar soms de snelweg pakken als ik wat minder tijd heb want dat scheelt 15 minuten) is daar de kuip MET functioneel ruitje dan ook een must of wil het met deze 80 km wegen prima zonder kuip/ruitje? Ik merk wel met de GS van mijn pa dat ik ontzettend veel geratel krijg bij de helm op de snelweg, dat wil ik dus liever niet..
Hoop dat ik het een beetje goed heb toegelicht, ben een complete noob op motortechnisch gebied in ieder geval..
Na het onlangs hebben gehaald van mijn motor rijbewijs maak ik de komende paar maanden mijn km's op de oude R1100GS van mijn pa. Niet echt de ideale beginnersfiets maar ach, dan kan ik nog even sparen en wel wat rijden in de tussentijd.
Nu heb ik mijn zinnen, na wat proefrijden op de XJ600 en de Z750 (en de ER6 met lessen), gezet op de Z750. Maar wat voor uitvoering twijfel ik nog altijd sterk over.
Heb hier al veel over gelezen, ook dat het een eeuwige discussie/twijfel blijft: de kuip.
Nu zijn er 2 dingen waar ik mijn vragen/twijfels over heb:
Ten eerste, wat wordt nu precies bedoelt met een kuip. IK dacht eerst dat een kuip alleen het ruitje was, maar dat is dus duidelijk niet zo. Ik lees dingen over een stuk zwaarder, sneller meer schade bij vallen. Maar wat het dan precies wel is vind ik moeilijk te zien op bijvoorbeeld foto's.
Heeft de normale Z750 nou ook wat "kuipwerk" of totaal niet?
Ten tweede, in mijn situatie: fiets voor het leuke werk maar zo nu en dan ook voor woon-werk (bestaande uit veelal 80km/dorpen want dat is leuker maar soms de snelweg pakken als ik wat minder tijd heb want dat scheelt 15 minuten) is daar de kuip MET functioneel ruitje dan ook een must of wil het met deze 80 km wegen prima zonder kuip/ruitje? Ik merk wel met de GS van mijn pa dat ik ontzettend veel geratel krijg bij de helm op de snelweg, dat wil ik dus liever niet..
Hoop dat ik het een beetje goed heb toegelicht, ben een complete noob op motortechnisch gebied in ieder geval..
Laatst bewerkt: