Z800e (35kw) terug naar vol vermogen (70kw) - how?

Z800e1990

Rookie
1 mei 2015
5
0
Zaandam
Hallo mede motorfreaks,

Ik rij al een ruime tijd op mijn z800e (35kw) en ben ondertussen klaar voor het rijden op een onbegrenste motor dus wil ik hem terugzetten naar 70kw.

Nou is mijn vraag; Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb zelf al het een en ander opgezocht en vond het volgende;

"De motor is begrenst op de ECU (jumperkabeltje) en een plaatje in het gaskleppenhuis, waardoor het gas niet ver open kan."

Is er misschien een how-to van? Waar stapje voor stapje beschreven word wat te doen en wat je weg moet halen om er bij te kunnen, en of het gewoon een kwestie is van een kabeltje losklikken etc?

Als het niet te moeilijk word wil ik het zelf gaan doen, ik hou er van om zelf met mijn motor bezig te zijn. ;)

En mijn tweede vraag; weet er iemand wat het omkeuren naar 70kw gaat kosten?

Alvast bedankt! O-)
 
Of je het zelf kan hangt af van je kunnen, een stap voor stap beschrijving ga je niet vinden.

Omkeuren hoeft niet, er van uitgaande dat dit een kawasaki oplossing is en geen zelfbouw iets. De dealer weet hier meer over.
 
Omkeuren moet wel. Je vermogen staat op je kenteken.

Er zijn zat fabrikanten die een officiele 35kw begrenzing kit hebben (ook toen het nog 25kw was trouwens). Van 25kw/35kw naar volvermogen en andersom wordt geregeld door de dealer, die bouwt de motor volgens geldende aanwijzing van de importeur om. Vervolgens vult de dealer een door de importeur opgestelde verklaring en ondertekent deze. De dealer tekent nooit voor een ombouw die hij niet zelf heeft gedaan.
In de verklaring staat dat de ombouw juist is gebeurd, om welke motorfiets het gaat en onder welke typegoedkeuring de motorfiets vanaf dan valt.

Zodra de RDW de verklaring heeft ontvangen stuurt die een gewijzigd kentekenbewijs op naar de dealer.

Zo simpel is het, en nee, er wordt dus geen motorfiets gekeurd (in ieder geval niet zoals jij het bedoelt).

Ga je zelf lopen kloten, dan vervallen deze mogelijkheden uiteraard en zul je wel een individuele keuring moeten laten doen bij een RDW station.
 
Laatst bewerkt:
Heb je nog een keer extra examen gedaan om A2 achter je te laten en je A te behalen? Anders wil je 'm nu ook nog niet 70kW op papier hebben, lijkt mij. Daarnaast zat je anders 2 jaar vast aan A2, voor je naar A zou mogen (even los van dat je vanaf je 24e natuurlijk opnieuw examen kan doen voor gewoon A).

Een dealer kan je helpen met het papierwerk en de begrenzing verwijderen. Herkeuren hoeft niet, de z800e heeft een goedkeuring voor 70kW én 35kW.

@guntherrex; hij wil er geen Z800 van maken, maar gewoon de Z800e begrenzing verwijderen. Wil je er een Z800 van maken, dan moet je cilinderkop, collector, vering, ECU, kabelboom en weet ik veel aanpassen.
 
Er zijn zat fabrikanten die een officiele 35kw begrenzing kit hebben (ook toen het nog 25kw was trouwens). Van 25kw/35kw naar volvermogen en andersom wordt geregeld door de dealer, die bouwt de motor volgens geldende aanwijzing van de importeur om. Vervolgens vult de dealer een door de importeur opgestelde verklaring en ondertekent deze. De dealer tekent nooit voor een ombouw die hij niet zelf heeft gedaan.
In de verklaring staat dat de ombouw juist is gebeurd, om welke motorfiets het gaat en onder welke typegoedkeuring de motorfiets vanaf dan valt.

Zodra de RDW de verklaring heeft ontvangen stuurt die een gewijzigd kentekenbewijs op naar de dealer.

Zo simpel is het, en nee, er wordt dus geen motorfiets gekeurd (in ieder geval niet zoals jij het bedoelt).

Ga je zelf lopen kloten, dan vervallen deze mogelijkheden uiteraard en zul je wel een individuele keuring moeten laten doen bij een RDW station.
Dat is een betere uitleg. Maar zo las ik de vraag van de TS niet, ik lees dat hij het zelf wil doen.

Overigens lijkt mij verkopen op 35Kw en een snellere motor terugkopen economisch slimmer. De komende twee jaar is de vraag naar 35Kw nog groeiende.
 
Om nog even terug te komen op mijn oude vraag.

Ik heb ff gezocht naar de cdi en deze bleek schuin onder het zadel te zitten.
En volgens mij heb ik ook het "Jumperkabeltje" gevonden.

2j0yyxl.jpg


Dus in principe kan ik dit stekkertje er gewoon uit trekken en het afdek dopje erop klikken,
Als het goed is is de cdi dan op vol vermogen toch?

Ik heb er niet zo veel verstand van, maar heb ik dan ook gelijk een andere mapping nodig ?

(Dat dopje bleek in een plastic zakje onder mn bijrijderszadel te liggen waar op stond "35 kw kit")

2rz55di.jpg


2cxiyvk.jpg


Alvast bedankt iedereen! :}
 
Laatst bewerkt:
Er zijn zat fabrikanten die een officiele 35kw begrenzing kit hebben (ook toen het nog 25kw was trouwens). Van 25kw/35kw naar volvermogen en andersom wordt geregeld door de dealer, die bouwt de motor volgens geldende aanwijzing van de importeur om. Vervolgens vult de dealer een door de importeur opgestelde verklaring en ondertekent deze. De dealer tekent nooit voor een ombouw die hij niet zelf heeft gedaan.
In de verklaring staat dat de ombouw juist is gebeurd, om welke motorfiets het gaat en onder welke typegoedkeuring de motorfiets vanaf dan valt.

Zodra de RDW de verklaring heeft ontvangen stuurt die een gewijzigd kentekenbewijs op naar de dealer.

Zo simpel is het, en nee, er wordt dus geen motorfiets gekeurd (in ieder geval niet zoals jij het bedoelt).

Ga je zelf lopen kloten, dan vervallen deze mogelijkheden uiteraard en zul je wel een individuele keuring moeten laten doen bij een RDW station.

Als TS dit goed had gelezen was hij niet zelf aan de slag gegaan. Laat dit nou door de dealer doen, dan heb je hem straks ook op vol vermogen op kenteken.........
 
Aangezien niemand tot op heden hierop antwoord heeft gegeven doe ik het maar :)

Ik ben hier het afgelopen weekend mee bezig geweest. Het plaatje bevind zich onder de tank tussen de injectoren in. Om hierbij te komen moet je tank er dus vanaf. Op het moment dat de tank er af is moet je volgens Kawasaki de injectoren er uithalen om er bij te komen. Dit is alleen vrij lastig. Alleen is het niet perse nodig om de injectoren er uit te halen, met veel geduld en veel priegelen lukt het om de torx schroeven los te draaien en om het plaatje er uit te halen. Na dit er uit gehaald te hebben dien je de schroeven weer terug vast te zetten voor de gaskabels.
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn weten hoeft er geen dealer aan te pas te komen om een 25/35kw motor weer vol vermogen op kenteken te krijgen. In de 25kw tijd was een begeleidende brief met je kentekenpapieren naar de RDW met het verzoek ze aan te passen naar vol vermogen voldoende. Zelf ook zo gedaan destijds.

Kan zijn dat dat nu anders is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan