porky
MF veteraan
Je moet wel tussengas geven bij het terugschakelen tegen het stuiteren!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
dat doe ik juist...Je moet wel tussengas geven bij het terugschakelen tegen het stuiteren!
Zeker weten dat je de achterrem niet gebruikt?(onbewust heel lichtjes)
ik zal ze vlgde week eens bellen ...Als ik een tip mag geven mossel, doe je voorpoten naar WP, die jongens hebben een uitgebreide werkplaats en weten waar ze mee bezig zijn. Ikzelf heb zeer slechte ervaring met technoflex als het op service aankomt.
moet jij ook niet een verslag schrijven kan ik jouw ervaringen ook lezen lijkt me leuk
10 mm is erg weinig mijn inziens,hou zelf 5 a 6 cm aan voor het invering van de v-vork aan.10mm is netjes dan kan het stuiteren inderdaad aan het wegdek liggen
Ze bedoelen volgens mij de afgelegde veerweg, dus wat je over hebt onder je
tie- wrap op je voorpoot(indien geplaatst)Pietje.
Als je dan 10 mm overhoud na hard remmen, zit je niet aan de maximale veerweg en veert je vork nog enigzins inplaats van je voorband, dus staat je vering goed.
Heb zelf ook 10 mm over op m'n R1 en geen last van stuiteren o.i.d. ook niet bij hard aanremmen op Zolder.
Ik heb wel een probleem met mijn achterband die is na een circuitdag compleet verwoest, ik heb vernomen dat de veervoorspanning of de uitgaande demping dan te hoog staat, of beide.
Ga dit een voor een proberen om zodoende de goede afstelling te vinden om zodoende banden uit te sparen want daar loop ik op deze manier behoorlijk op leeg, probleem is ook dat ik hem prima vind rijden goede grip bocht uit, weinig beweging bij hard aanremmen (mits ik goed terugschakel) en stabiel en vertrouwd in de bocht en lekker wendbaar in chicanes..
Ik begin met het terug schroeven van de veervoorspanning.
Als iemand nog tips heeft of ervaring op dit vlak hoor ik het graag, er zit een Ohlins veer op dus moet toch goed kunnen komen?
ja dat klopt maar welke, ken je er een in noord-holland?vlgs mij heb jij nu alle tijd om je motor te laten afstellen bij een goede vering specialist
Indien je er niet uitkomt kun je altijd nog met mij meegaan naar mijn veerspecialist,die stelt dan perfect voor je af....zeker weten!!Ze bedoelen volgens mij de afgelegde veerweg, dus wat je over hebt onder je
tie- wrap op je voorpoot(indien geplaatst)Pietje.
Als je dan 10 mm overhoud na hard remmen, zit je niet aan de maximale veerweg en veert je vork nog enigzins inplaats van je voorband, dus staat je vering goed.
Heb zelf ook 10 mm over op m'n R1 en geen last van stuiteren o.i.d. ook niet bij hard aanremmen op Zolder.
Ik heb wel een probleem met mijn achterband die is na een circuitdag compleet verwoest, ik heb vernomen dat de veervoorspanning of de uitgaande demping dan te hoog staat, of beide.
Ga dit een voor een proberen om zodoende de goede afstelling te vinden om zodoende banden uit te sparen want daar loop ik op deze manier behoorlijk op leeg, probleem is ook dat ik hem prima vind rijden goede grip bocht uit, weinig beweging bij hard aanremmen (mits ik goed terugschakel) en stabiel en vertrouwd in de bocht en lekker wendbaar in chicanes..
Ik begin met het terug schroeven van de veervoorspanning.
Als iemand nog tips heeft of ervaring op dit vlak hoor ik het graag, er zit een Ohlins veer op dus moet toch goed kunnen komen?
Indien je er niet uitkomt kun je altijd nog met mij meegaan naar mijn veerspecialist,die stelt dan perfect voor je af....zeker weten!!
Micha, bedankt voor de links, nuttige site.Natuurlijk kunnen veerspecialisten je motor helemaal perfect afstellen, en minimaal een goede basis setup van je motor verzorgen.
Ik vind echter dat je als racer zelf toch minimaal de basisbeginselen moet beheersen en dat je die basis setup daarmee ook zelf moet kunnen vinden (simpele truukjes met tiewraps, in- en uitveren, zelf aanvoelen tijdens rondje proefrijden en bekijken van bandenslijtage) door het gewoon een keer -onder begeleiding- te doen.
De goede afstelling is namelijk niet altijd dezelfde voor je motorfiets: die is afhankelijk van het circuit, weeromstandigheden en bv de gebruikte banden.
Ben van mening dat je -als je de basis begrijpt en zelf wat experimenteert (en dat bijhoudt op papier)- behoorlijk ver kunt komen, zeker als je af en toe wat hulp krijgt van een expert.
Handig voor de theorie zijn bv de boekjes met daarin de basisbeginselen van WP en Öhlins
http/www.ohlins.se/mc_ultimate_tuning.shtml
http/www.ohlins.se/mc_when_you_are_riding.shtml
http/www.ohlins.se/pdf/07255-01.pdf ) ,
en cursus bij MotorXtra.
Praktijk kun je prima oefenen tijdens een circuitdag met veel korte sessies zoals de nivo 1 en 2 van de Motorsportschool Zolder -waarbij je het laatste uur vrij bent in het aantal pitstops) of de DNRT vering en dempingdag 9 juli op CPZ.
Met een goede setup win je meestal meer dan met 5% vermogenswinst, het is leuk om te leren en te doen en het is in tegenstelling tot uitlaatdempers en carburatiesets GRATIS (mits je suspensie-elementen volledig instelbaar zijn en in goede staat).
Soms win je zelfs op je uitgaven aan banden omdat die minder hard slijten; totdat je weer harder kan gaan rijden ...