N!co
MF veteraan
Vrije training: Met het schuivertje van de vorige keer nog in gedachte, nog een beetje voorzichtig begonnen. Vooral in de nissanbocht... Rempunten kan ik aardig vinden, alleen mijn bochtensnelheid is nog niet zo hoog. Snelste tijd van 1:18,8.
Tijdtraining: Toch besloten deze keer wat sneller te gaan. Ik heb bijna de hele training een vrije baan voor me en kan me dus lekker concentreren op het rijden. Voor de training nog even met Danny gesproken. Volgens hem kon ik in de bochten nog veel tijd goedmaken. Dat wist ik eigenlijk al, maar deze tijdtraining toch ook maar een beetje geprobeerd. Ik kom nu op een tijd van 1:17,37, dat is een 14 plaats in de S2. Dat gaat de goede kant op.
Eerste manche: Ik sta weer lekker midden in het S2 veld bij de start, altijd gezellig. Ik heb altijd wel een goede start, alleen ben ik weer veel te voorzichtig bij het aanremmen van de Tarzan. Het lukt me nog steeds niet om volgas/vol aanremmend op een man of 15 af te rijden die in de Tarzan aan het dringen zijn.... Een man of vier komt me gelijk voorbij, Maar in de 2 rondes daarna heb ik er ook weer 3 terug. In de derde ronde zit ik achter een groene kawa. Eerst denk ik dat ik sneller dan hem ben, maar hij loopt toch heel langzaam bij mij weg. In de vierde ronde is er behoorlijk schuiver. Hierdoor rijden we 3 ronden onder de witte vlag (60km/u). Omdat het toch wel serieus is komt uiteindelijk de rode vlag.
Na een half uur krijgen we een herstart. Het word een rollende start, en we rijden allemaal achter elkaar. De bedoeling is dat we met 60 het rechte stuk op komen, als de eerste over de streep is mag het gas erop, alleen mogen we zelf pas inhalen als we ook over de streep zijn. Dit is alleen niet bij iedereen goed overgekomen, dus ver voordat ik bij de streep bent word ik al voorbij gereden... Hierna hebben we nog 3 race ronden, waarbij ik constant hoog in de 1:17 rijd. Uiteindelijk finish ik op de 14e plaats, zelfde als mijn start-opstelling.
Tweede manche: Zelfde startplek als de eerste race. Ik sta naast de kawa-meneer, die ik vorige race niet bij kon houden. Aan de andere kant staat een duc (748/916?). Besluit nu eens een keer wat langer het gas erop te houden bij de start. De start gaat deze keer goed! Ik verlies alleen een plek aan de duc. De duc-meneer rijdt vreemde lijnen en (ver-)remt meestal erg laat, en voor andere bochten weer vroeg. De na twee rondes kan ik hem eruit remmen aan het einde van het rechte stuk. Op naar de kawa! Ik rij makkelijk naar hem toe. Gaat hij nu langzamer of ga ik sneller als in de vorige race? Ik kom er ook makkelijk voorbij. Nu heb ik een vrije baan voor me. Ik schat dat de eerste volgende al zo'n 10 seconden voorsprong heeft. Na een ronde of drie eenzaam rond te hebben gereden kijk ik eens achterom. Ik zie dat de duc vlak achter me zit. Toch maar een beetje extra gasgeven. Na een paar rondes zie ik ook dat ik inloop op mijn voorgangers, een groepje van 4 man. Voor het einde van de race kan ik het gat helaas niet meer dicht rijden. Snelste tijd is 1.16,57. Niet slecht, en maar ongeveer 4-tiende van mijn beste tijd af, en dat zonder kuip...
Alles bij elkaar een heerlijk dagje geraced. Ik heb dit jaar mijn kuip eraf gehaald en een klein stuurkuipje gemonteerd. Echter volgens sommige omstanders is mijn topsnelheid zonder volle kuip toch wel een stukje lager geworden. Volgende keer weer met kuip?
Tijdtraining: Toch besloten deze keer wat sneller te gaan. Ik heb bijna de hele training een vrije baan voor me en kan me dus lekker concentreren op het rijden. Voor de training nog even met Danny gesproken. Volgens hem kon ik in de bochten nog veel tijd goedmaken. Dat wist ik eigenlijk al, maar deze tijdtraining toch ook maar een beetje geprobeerd. Ik kom nu op een tijd van 1:17,37, dat is een 14 plaats in de S2. Dat gaat de goede kant op.
Eerste manche: Ik sta weer lekker midden in het S2 veld bij de start, altijd gezellig. Ik heb altijd wel een goede start, alleen ben ik weer veel te voorzichtig bij het aanremmen van de Tarzan. Het lukt me nog steeds niet om volgas/vol aanremmend op een man of 15 af te rijden die in de Tarzan aan het dringen zijn.... Een man of vier komt me gelijk voorbij, Maar in de 2 rondes daarna heb ik er ook weer 3 terug. In de derde ronde zit ik achter een groene kawa. Eerst denk ik dat ik sneller dan hem ben, maar hij loopt toch heel langzaam bij mij weg. In de vierde ronde is er behoorlijk schuiver. Hierdoor rijden we 3 ronden onder de witte vlag (60km/u). Omdat het toch wel serieus is komt uiteindelijk de rode vlag.
Na een half uur krijgen we een herstart. Het word een rollende start, en we rijden allemaal achter elkaar. De bedoeling is dat we met 60 het rechte stuk op komen, als de eerste over de streep is mag het gas erop, alleen mogen we zelf pas inhalen als we ook over de streep zijn. Dit is alleen niet bij iedereen goed overgekomen, dus ver voordat ik bij de streep bent word ik al voorbij gereden... Hierna hebben we nog 3 race ronden, waarbij ik constant hoog in de 1:17 rijd. Uiteindelijk finish ik op de 14e plaats, zelfde als mijn start-opstelling.
Tweede manche: Zelfde startplek als de eerste race. Ik sta naast de kawa-meneer, die ik vorige race niet bij kon houden. Aan de andere kant staat een duc (748/916?). Besluit nu eens een keer wat langer het gas erop te houden bij de start. De start gaat deze keer goed! Ik verlies alleen een plek aan de duc. De duc-meneer rijdt vreemde lijnen en (ver-)remt meestal erg laat, en voor andere bochten weer vroeg. De na twee rondes kan ik hem eruit remmen aan het einde van het rechte stuk. Op naar de kawa! Ik rij makkelijk naar hem toe. Gaat hij nu langzamer of ga ik sneller als in de vorige race? Ik kom er ook makkelijk voorbij. Nu heb ik een vrije baan voor me. Ik schat dat de eerste volgende al zo'n 10 seconden voorsprong heeft. Na een ronde of drie eenzaam rond te hebben gereden kijk ik eens achterom. Ik zie dat de duc vlak achter me zit. Toch maar een beetje extra gasgeven. Na een paar rondes zie ik ook dat ik inloop op mijn voorgangers, een groepje van 4 man. Voor het einde van de race kan ik het gat helaas niet meer dicht rijden. Snelste tijd is 1.16,57. Niet slecht, en maar ongeveer 4-tiende van mijn beste tijd af, en dat zonder kuip...
Alles bij elkaar een heerlijk dagje geraced. Ik heb dit jaar mijn kuip eraf gehaald en een klein stuurkuipje gemonteerd. Echter volgens sommige omstanders is mijn topsnelheid zonder volle kuip toch wel een stukje lager geworden. Volgende keer weer met kuip?