ZAC 16 juni

Vrije training: Met het schuivertje van de vorige keer nog in gedachte, nog een beetje voorzichtig begonnen. Vooral in de nissanbocht... Rempunten kan ik aardig vinden, alleen mijn bochtensnelheid is nog niet zo hoog. Snelste tijd van 1:18,8.

Tijdtraining: Toch besloten deze keer wat sneller te gaan. Ik heb bijna de hele training een vrije baan voor me en kan me dus lekker concentreren op het rijden. Voor de training nog even met Danny gesproken. Volgens hem kon ik in de bochten nog veel tijd goedmaken. Dat wist ik eigenlijk al, maar deze tijdtraining toch ook maar een beetje geprobeerd. Ik kom nu op een tijd van 1:17,37, dat is een 14 plaats in de S2. Dat gaat de goede kant op.

Eerste manche: Ik sta weer lekker midden in het S2 veld bij de start, altijd gezellig. Ik heb altijd wel een goede start, alleen ben ik weer veel te voorzichtig bij het aanremmen van de Tarzan. Het lukt me nog steeds niet om volgas/vol aanremmend op een man of 15 af te rijden die in de Tarzan aan het dringen zijn.... Een man of vier komt me gelijk voorbij, Maar in de 2 rondes daarna heb ik er ook weer 3 terug. In de derde ronde zit ik achter een groene kawa. Eerst denk ik dat ik sneller dan hem ben, maar hij loopt toch heel langzaam bij mij weg. In de vierde ronde is er behoorlijk schuiver. Hierdoor rijden we 3 ronden onder de witte vlag (60km/u). Omdat het toch wel serieus is komt uiteindelijk de rode vlag.
Na een half uur krijgen we een herstart. Het word een rollende start, en we rijden allemaal achter elkaar. De bedoeling is dat we met 60 het rechte stuk op komen, als de eerste over de streep is mag het gas erop, alleen mogen we zelf pas inhalen als we ook over de streep zijn. Dit is alleen niet bij iedereen goed overgekomen, dus ver voordat ik bij de streep bent word ik al voorbij gereden... Hierna hebben we nog 3 race ronden, waarbij ik constant hoog in de 1:17 rijd. Uiteindelijk finish ik op de 14e plaats, zelfde als mijn start-opstelling.

Tweede manche: Zelfde startplek als de eerste race. Ik sta naast de kawa-meneer, die ik vorige race niet bij kon houden. Aan de andere kant staat een duc (748/916?). Besluit nu eens een keer wat langer het gas erop te houden bij de start. De start gaat deze keer goed! Ik verlies alleen een plek aan de duc. De duc-meneer rijdt vreemde lijnen en (ver-)remt meestal erg laat, en voor andere bochten weer vroeg. De na twee rondes kan ik hem eruit remmen aan het einde van het rechte stuk. Op naar de kawa! Ik rij makkelijk naar hem toe. Gaat hij nu langzamer of ga ik sneller als in de vorige race? Ik kom er ook makkelijk voorbij. Nu heb ik een vrije baan voor me. Ik schat dat de eerste volgende al zo'n 10 seconden voorsprong heeft. Na een ronde of drie eenzaam rond te hebben gereden kijk ik eens achterom. Ik zie dat de duc vlak achter me zit. Toch maar een beetje extra gasgeven. Na een paar rondes zie ik ook dat ik inloop op mijn voorgangers, een groepje van 4 man. Voor het einde van de race kan ik het gat helaas niet meer dicht rijden. Snelste tijd is 1.16,57. Niet slecht, en maar ongeveer 4-tiende van mijn beste tijd af, en dat zonder kuip...

Alles bij elkaar een heerlijk dagje geraced. Ik heb dit jaar mijn kuip eraf gehaald en een klein stuurkuipje gemonteerd. Echter volgens sommige omstanders is mijn topsnelheid zonder volle kuip toch wel een stukje lager geworden. Volgende keer weer met kuip?
 
Op dinsdag 17 juni 2003 11:35 schreef N!co het volgende:
heel verslag ...
N!co,

heb jou ook nog uitgebreid bewonderd tijdens je sessie dat ik op post stond...je hebt iig een aparte stijl van hangen voor mijn gevoel lijkt wel of je juist de andere kant ophangt...zag er iig heel apart uit..had wel wat van duwen...naja weet niet hoe ik het moet zeggen
 
N!co,

heb jou ook nog uitgebreid bewonderd tijdens je sessie dat ik op post stond...je hebt iig een aparte stijl van hangen voor mijn gevoel lijkt wel of je juist de andere kant ophangt...zag er iig heel apart uit..had wel wat van duwen...naja weet niet hoe ik het moet zeggen

Nou, dat had ik zelf op een gegeven moment ook in de gaten! Het was een beetje offroad-style, motor onder je naar beneden drukken.
Komt misschien omdat ik de laatste tijd alleen maar op off-the-roadjes rij :?
 
Op dinsdag 17 juni 2003 09:48 schreef Mosselman het volgende:mossel blijft nog ff in de S1 !!!!!
met mijn PR van assen/zolder hoor ik eigenlijk in de S0 trouwens :P
Wat is je PR dan op Assen Mossel?? Lijkt mij nu dat je dat behoorlijk zult gaan verbeteren!! :+ Weet het wel zeker!
 
Hoi mossel, leuk verslag!

Het was inderdaad een heel sportieve strijd zo tussen ons en eigenlijk had je wel recht op de eerste plek, vind ik ook. Maar de regels vallen toevallig in mijn voordeel uit dus da's pech voor jou en mazzel voor mij })
Maakt niets uit want we komen elkaar nog wel tegen en dan neem je gewoon sportief revanche 8-) Maar kado krijgen doe je het niet, je moet er wel wat voor doen ;)
Zo-ie-zo erg knap hoe hard je rijdt met een ZX6R, er zijn heel wat fietsen met meer pk's!

Tot de volgende sportieve race :}

Eric, van die Mille dus *D
 
Hoi mossel, leuk verslag!

Het was inderdaad een heel sportieve strijd zo tussen ons en eigenlijk had je wel recht op de eerste plek, vind ik ook. Maar de regels vallen toevallig in mijn voordeel uit dus da's pech voor jou en mazzel voor mij })
Maakt niets uit want we komen elkaar nog wel tegen en dan neem je gewoon sportief revanche 8-) Maar kado krijgen doe je het niet, je moet er wel wat voor doen ;)
Zo-ie-zo erg knap hoe hard je rijdt met een ZX6R, er zijn heel wat fietsen met meer pk's!

Tot de volgende sportieve race :}

Eric, van die Mille dus *D

:^ ....wij zien elkaar nog wel op de baan :)

nogmaals ik vond het echt leuk die strijd tussen ons...heb je het filmpje al gezien })
 
Rare regels idd,weet je gelijk waarom ik niet meer kom.
Deze regel heb ik ergens eerder gezien ... ;)

Zoals de ervaring leert zijn op onze Cupdagen met name de laatste groepen de ,,dupe” van de valpartijen in de races ervoor, juist bij deze laatste groepen komt het steeds vaker voor dat zij minder ronden kunnen rijden dan de groepen net na de pauze.
Samen met Jos Koster (de man welke bij de meeste Cupraces KNMV-wedstrijdleider is) hebben wij voor de Cuprace op 15 juni het volgende afgesproken.

In principe staat het aantal ronden bij een droog weerrace op 12 daarbij komt dan nog de warming-up lap en uitloopronde.
Indien tijdens een race over 12 ronden geen code rood gegeven wordt is de gestelde tijd van 25 minuten voldoende, sterker nog er blijft wat tijd over.
Nu is het zo dat er gewacht wordt tot het tijdstip dat op het tijdschema staat om de volgende groep van start te laten gaan.
Indien we nu deze gewonnen tijd niet opofferen met het wachten maar de volgende groep eerder van start laten gaan krijgen we meer speling voor de volgende groepen in de hoop dat ook de laatste groepen 12 ronden kunnen rijden.
Indien we bij meerdere, of hopelijk alle, races geen code rood hoeven te geven bestaat er een theoretische kans dat we bv. al om 17.15 uur klaar zijn echter dit weet je nooit van tevoren omdat ook nog in de laatste race code rood gegeven kan worden.

Een dergelijk opzet houdt wel in dat de deelnemer zelf goed in de gaten dient te houden wanneer de race voor hem van start gaat.
Als die race van start is gegaan dient hij zich z.s.m. op te stellen in het parc-fermé, zogauw de laatste rijder van de groep voor hem het rennerskwartier inrijdt start voor hem de warming-up lap.
De aanvangstijden van de races op het tijdschema zijn dan richttijden en niet meer dan dat.
Een dergelijke opzet vraagt dan ook dat zowel in de opwarmronde als in de uitloopronde in een vlot tempo, dus geen racetempo, doorgereden moet worden.


Bij voorbaat dank voor jullie medewerking.
CRT/KNMV
 
Mossel: geef Mile gf een andere veringspecialist een belletje en laat toch je achterkant hoger zetten en zet adapters tussen je voetsteun en het frame zodat je steppen hoger staan.
Dit heb ik van de winter ook uit laten uitvoeren en het rijd perfect.
Mijn voor en achterkant is verandert door Reiger. Perfect!
Hoewel: voor moeten er eigenlijk nog zwaardere veren in omdat ik olie in de voorvork heb moeten bijvullen om nog negatieve veerweg over te houden.

Knappe tijd!
 
Mossel: geef Mile gf een andere veringspecialist een belletje en laat toch je achterkant hoger zetten en zet adapters tussen je voetsteun en het frame zodat je steppen hoger staan.
Dit heb ik van de winter ook uit laten uitvoeren en het rijd perfect.
Mijn voor en achterkant is verandert door Reiger. Perfect!
Hoewel: voor moeten er eigenlijk nog zwaardere veren in omdat ik olie in de voorvork heb moeten bijvullen om nog negatieve veerweg over te houden.

Knappe tijd!

mn achterkant staat al hoger.....we gaan hem nu 4mm hoger zetten en dan hoop ik het niet meer te hebben......mn achterkant is wp dus da's in principe wel goed...mn slijtage van de band is nagenoeg perfect....mn voorkant is idd te slap maar daar heb ik vooral last van op zolder....die steppen baren me geen zorgen....de uitlaatdemper wel
 
Mijn achterkant is een keertje opgelicht door mijn steppen en daar wordt je echt niet vrolijk van :(
Je verteld dat je voorkant te slap is op Zolder :? Dit merk je zeker tijdens het remmen goed omdat ie op z'n band gaat veren :? In dat gaval moet je de ingaande demping voor meer dicht draaien...misschien wel helemaal.
Hou je daarna nog geen positieve veerweg over dan heb je zwaardere veren nodig. Er is ook een lap oplossing en dat is door je luchtkamer met 5-10mm te verkleinen dus ong. 10cc olie in iedere poot bijvullen :)

Laat eens wat weten.....
 
Laatst bewerkt:
euh ik dacht ook problemen te hebben met een stuiterend voorwiel, maar kwam er achter dat voor de "rode kruis" bocht ( ook wel ziekenhuisbocht genaamd )op het circuit van Zolder wat ribbels in het wegdek zitten waardoor mijn wiel gaat stuiteren , en dit kan je volgens mij niet als veerprobleem bestempelen maar lijkt me gewoon een wegdek probleem.
Heb op Zandvoort geen problemen en daar rem je ook keihard voor de Tarzan
Of heb jij altijd met aanremmen last van een stuiterend wiel ?
 
tot zover heb ik er alleen nog maar last van gehad op zolder...maar daar moet je ook zo onwijs hard in de remmen en dat een paar keer per ronde..op assen en zandvoort geen probs
 
Jullie moeten eens een tire rib om je voorpoot doen om te zien hoeveel ie inveert.
Dit kan je ook op de openbare weg ff uitproberen gewoon 1X goed hard remmen vanaf de 100.
Ik heb de zelfde motor als Mossel gehad en mijn ingaande demping stond helemaal dicht en zelfs toen veerde de vork helemaal in. Dus dan gaat ie op z'n band veren.

Het licht in mijn geval absoluut niet aan het wegdek van Zolder.

Mossel: Heb je voor ook WP :? Dus zwaardere veren :?
 
ik hou netjes 10 mm over op mijn voorpoot dus dat is volgens mij in orde ,
ennuh op de openbare weg testen wordt wat ingewikkelder want er er zit geen kenteken op , op zich zou het wel kunnen maar ik spendeer liever geld aan een nwe band dat dat ik de staatskas spek .
 
Mijn achterkant gaat 'dweilen' als een gek tijdens hard remmen.
Dit is een Kawa eigenschap. Er is goed mee te rijden hoor alleen voor diegen die achter je rijd ziet het er vaag uit. Mijn achterkant gaat behoorlijk heen en weer tijdens het remmen. het lijkt wel of ie m'n voorwiel wil inhalen ;)
Maar tijdens het insturen is ie weer helemaal strak.
Dit is wat te verminderen door achter iets meer negatieve veerweg in te stellen zodat het achterwiel minder snel loskomt.

Misschien helpt het door achter je veervoorspanning lager te zetten.
 
ik hou netjes 10 mm over op mijn voorpoot dus dat is volgens mij in orde ,
ennuh op de openbare weg testen wordt wat ingewikkelder want er er zit geen kenteken op , op zich zou het wel kunnen maar ik spendeer liever geld aan een nwe band dat dat ik de staatskas spek .
10mm is netjes dan kan het stuiteren inderdaad aan het wegdek liggen
 
heb een tip gehad van iemand die mij vertelde dat het verhogen van je stationair toerental tot 2000/2500 rpm ook helpt tegen stutitern van het achterwiel
Heb dat zelf toegepast en ......het helpt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan