ZAC 18 Sept. Assen

Hoi Ferry, met Richard. Had het gehoord dat je was gevallen, jammer dat je er niet was op Assen, heb een fantastische dag gehad in de S1 op jou verzoek met een tijd van 1.34.487. Heb goed gekeken waren ik het niet goed doe, en daarvan geleerd
Zie mijn verslag als attachment, als die goed overkomt.
Yama R6 zac.nr:344
:} Goed gedaan man. Een 34er op een baan met nog natte plekken erin? Heel Erg goed! Vanaf 13.00 was ik ook op Assen en bij de prijsuitrijking. Ben je denk net misgelopen. Ging jij nou naar de Speedweek de 1e week?

Leuk berichtje in mijn gastenboek :) Die S1 kan je makkellijk aan. Zei het toch ;) Volgend jaar S2! Ook als bij de 1e race van 2005! Iedereen moet inkomen....dus ook de jongens in de S2.
 
Verslag gekopieerd van mijn website www.alexzuurbier.nl
(vandaar het soms wat simpele taalgebruk, leken moeten dit ook begrijpen :+ )


Aangezien ik de Vobis SV al heb verkocht, en ik mijn nieuwe motor voor seizoen 2005 al heb aangeschaft was het tijd om deze eens aan de tand te voelen.
De Zomer Avond Competitie (ZAC) race in Assen was voor mij een ideale mogelijkheid om alvast te beginnen met de voorbereidingen voor volgend seizoen! Bij de ZAC zijn een aantal klasses ingedeeld op snelheid. Met mijn SVtje reed ik altijd in de 1 na snelste klasse, maar met deze GSX-R600 heb ik me ingeschreven in de S3 klasse, de snelste binnen de ZAC. Hier rijden allemaal soorten motors door elkaar. Ook dikke 1000cc monsters met 160 PK!

De motor heb ik net gekocht van Niels Feller, ik heb er verder nog helemaal niks aan kunnen doen, dus het is af wachten hoe de motor mij zal bevallen.
De eerste training verliep erg matig. Na eerst 2 rondjes achter een marshall aan te hebben gereden konden we voluit gaan. Helaas duurder deze training slecht 6 rondjes!? Snelste tijd: 1.36.8. En dat terwijl ik met mijn SVtje al exact 3 seconde harder reed! Het was dus heel erg wennen op deze motor. De voorvering voelde erg onvertrouwd aan. Ook de zithouding was erg vreemd. Heel anders dan het vorige model GSX-R waar ik al eens mee heb gereden.
na de training kree ik te horen dat ik veel teveel geluid maakte! Ik moest me melden bij Race Control. De reactie van de officials verbaasde mij enigzins. Jij weer?? kreeg ik te horen! Hun wisten nog precies dat ik al vaker gezeur heb gehad met teveel geluid! Dat terwijl ik toch echt voor het eerst op deze motor rij! Met mijn Vobis SV had ik altijd al teveel geluid, met de GSX-R600K1 hetzelfde probleem, en nu met een standaard GSX-R600K4 heb ik opnieuw problemen!

Voor de 2e training de hele luchtinlaten beplakt met isolerend materiaal. Dit om het geluid proberen te dempen.
Na 2 rondjes in deze training kregen we al rode vlag. Er lag olie op de baan, en dat moest eerst worden opgeruimd voordat we verder konden. Na een aantal minuten wachten werd de training weer hervat. Ook deze keer hebben we slecht 6 a 7 rondjes gereden! Ondanks dat toch een tijd van 1.33.5. Nogsteeds geen supertijden, maar het gevoel met de motor word iets beter. Wel even een missertje gehad bij de GT-Bocht. Ik belande in het gras maar kon mijn weg zonder kleerscheuren vervolgen.
Ook na deze training weer gezeur met de geluidseisen! Na een hoop overleg mocht ik toch nog deelnemen aan de wedstrijden. Ditmaal hebben we de hele kuip en tank volgeplakt met schuimrubber! In totaal zit er nu een vierkante meter schuimrubber aan de motor getapet! Geen gezicht natuurlijk!


De race mocht ik als 21 starten.
Ik had warempel een wereldstart! Ik ging ongeveer als 12e door de eerste bocht! Bij het uitkomen van de eerste bocht kwam ik er weer eens achter dat de GSX-R een stuk meer vermogen heeft dan de SV650. Het voorwiel kwam een heel stuk in de lucht, en een mooie wheely was het gevolg.
Tijdens de race had ik een mooi gevecht met een groepje wat streed om de posities 9 t/m 14. Ik kon de andere jongens goed bijhouden. Bij de Veenslang, het snelste gedeelte van het circuit staat de meetpaal die het geluid van de motoren meet. Om te voorkomen dat ik de zwarte vlag zou krijgen heb ik iedere ronde bij de meetpaal mijn gas iets dicht gedraaid. Hierdoor verloor ik steeds erg veel tijd. Dit had als gevolg dat ik niet voorin het groepje kon meestrijden.
Uiteindelijk ben ik als 14e over de finish gekomen met een tijd van 1.32.5. Gezien het feit dat ik niet overal voluit ging (kon gaan) ben ik tevreden met deze tijd.

De 2e race mocht ik als 14 starten. Na de opwarmronde begon het ineens flink te regenen. Doordat ik nog op banden stond waar vrijwel gaan profiel op zit, ben ik de pitstraat ingereden en heb besloten om niet te starten. Voor mij is er niks te winnen bij de ZAC. Dit was voor mij echt bedoeld om de motor te leren kennen. Ik heb er niets aan om nu onnodige risico's te nemen op een natte baan. Volgend jaar mag ik in de Juniorstock met speciale regenbanden rijden. Dat is stukken veiliger dan de 'slicks' waar ik en de rest nu mee reden.

Al met al was het een leerzaam dagje voor mij! Ondanks dat ik weinig kilometers heb gemaakt deze dag ben ik toch wat wijzer geworden over de motor. Er moet deze winter toch nog het een en ander veranderd worden aan de motor wil ik er toptijden mee rijden.
Gezien het feit dat ik met de GSX-R600K1 al een tijd van 1.30.7 heb gereden moet het met het K4 model volgend jaar zeker mogelijk zijn om dit te verbeteren!




hector1.jpg


hector2.jpg
 
(een wat uitgebreider verslag)




Verslag ZAC 18 september Assen

Ik hoopte dat ik vandaag mn PR weer kon verbeteren en vooral dat ik niet zou vallen want dat zou toch wel erg zuur zijn zo in de laatste wedstrijd …in de top 5 rijden was uitgesloten om dat er een heleboel CUP rijders waren en die zijn nou eenmaal snel ….


Eerste training S3:

Doel was de verse rennsports even in te rijden en goed wakker te worden ..

Mocht deze sessie met “ZAC icoon “ M. Kluin vertoeven en dat was op zn minst spannend te noemen ... een keer rechtdoor gegaan bij de Nationale bocht en een magere 1.35 gereden.

Nadat ik weer in de paddock was aangekomen even “geroutineerd” kijken naar "het bandje" en plots zie ik een "gat" in de rechterkant van het loopvlak ..... had een doorsnede van 5 mm en was redelijk diep .... dus ja wat doe je dan ..... dat ga je wat mensen vragen om er naar te kijken en die zeiden eigenlijk allemaal NIET meer mee rijden ! ..... mmm net godverdomme nieuw erop gezet !!...... Van Frank Mos (Mobu motoren) kon ik zijn extra velg lenen met daarop een Michelin Race S2 (da's de zachte versie) ... eerst nog lang getwijfeld omdat ik niet bekend ben met Michelin en daar niet zulke goede verhalen over hebt gehoord qua grip…. maar het toch maar gedaan ... kan altijd nog stoppen mocht het helemaal niet lopen ..

Kwalificatie:

Als een TRUT gereden .... echt niet normaal .... ik had NUL vertrouwen in die band en op de veenslag was mn motor aardig aan het schudden … wat ik natuurlijk meteen aan de Michelin band verweet .. .... een heftige 1.36 gereden .... tssss ik besloot te proberen aan een SC te komen en naar een motordealer te rijden in Assen want zo was het ook helemaal niks

Toeval was dat Gerben (de bandenman.nl) er was en die had nog een band voor me mee ....Mo had dit snel voor elkaar moet zeggen want hoewel ik Gerben maar niet aan de lijn kreeg had Mo had zn autosleutels al… Snel naar Olijve motoren gereden en binnen 30 min was ik weer terug..... snel de Supercosa eronder gelegd en ik kon eindelijk gaan eten.

Toen pas hoorde ik dat ik helemaal niet op de tijdlijsten stond ...kon ik dat ook nog gaan regelen .... was dus weer lekker geregeld in de ZAC

Zelf maar geregeld dat ik op de achterste rij ging starten... Plaats 38 of zo rij 10 .. toch had ik er veel zin in …kon ik als het meezat een hoop mensen inhalen en da’s nou eenmaal leuk.

Race:

Had echt een SUPER start en had er meteen een hoop te pakken ... en kon mooi aansluiten bij Adriaan en Mo die toch echt 5 rijen verder stonden .... dat ging dus lekker .... na ik meen 1 rondje valt Adriaan bij de GT (Bocht insturen en iets te hard moeten bijremmen) en ik zit op de eerste rij ..... was een nare val die normaal gesproken een sleutelbeen breuk tot gevolg heeft … best een rare week wat dat aangaat want ik heb er deze week heel wat zien gaan..
De rest van de race was ik eigenlijk constant in gevecht met de wind en de andere rijders ... ik finishte als 20e ... Hoop mensen ingehaald en eigenlijk wel genoten … stapte in ieder geval met een goed gevoel m’n racer af.


2e Race:

Ik had gegokt op lichte regen en dus snel een Diablo voorband erom gelegd voor deze race ... maar tot mijn wanhoop bleef het droog .... ikke balen ...tot we in de opwarmronde een hoosbui hadden .... kijk daar had ik op gerekend ..

Nog voor we de baan op konden kwam ik er achter dat ik m’n rug protector vergeten was om te doen ….. best gevaarlijk dus en ik probeerde er een te lenen op de pitstraat maar dat lukte niet …. Tot ik mijn neef zag die was komen kijken en die ik meteen vroeg dat ding te halen …hij rennen (en dat kan hij nogal goed) en ik wachten en wachten … net op het moment dat iedereen de baan op ging voor een verkenningsronde kwam ie gelukkig aanrennen (ik had bijna al weggereden zonder …) ik snel dat ding omgedaan en hoopte dat ik nog de baan op mocht en niet zou worden tegen gehouden … maar gelukkig kon ik de baan nog op om volgas achter de mannen aan te gaan …. Kon ik meteen mn banden heel goed warm rijden.. al vrij snel kon ik achter aansluiten en was ruim op tijd op de grid voor de opwarmronde …. En toen begon het dus te regenen … en eigenlijk vond ik dat wel best want ik had immers een diablo band voor en die heeft grip in de regen …en dus kan ik daarmee laat remmen… als achterband had ik gewoon de supercorsa en ik hoopte dat die genoeg grip zou hebben in de lichte regen … meteen in de opwarmronde geprobeerd waar de grenzen lagen van mn banden en helaas was ie achter niet zo ver weg … tijdens de opwarmronde waren er al een paar die het voor gezien hielden en dat waren toevallig net mensen die bij mij in de buurt stonden op de grid … ik zou eigenlijk helemaal rechts staan op rij 5 en dat is nou niet echt een goede plek want daar wordt je snel ingesloten…. Dus ik was slim en ging op de vrijgekomen plek links van Mo staan (die was gestopt door de regen) stond ik in iedere geval op een goede plek om te starten.

Weer een SUPER start en ik ging als 8e de Nationale in ....... In die eerste 2 rondjes zelfs nog even 6e gelegen tot de "echte" mannen gas gingen geven en ik dankzij geluk 3x niet viel ....... geloofde het toen wel en ben rustiger gaan rijden ..... Baalde dat ik mn Diablo achterband er niet om had.... en kwam 1 x met een vol in 3 doorspinnend achterwiel de GT uit ...

Uiteindelijk 16e geworden en dat is eigenlijk niet eens zo heel slecht als je bedenkt dat ik helemaal achteraan was gestart in de eerste manche.





Was een mooi jaar ...
 
Mooi verslag mossel, maakt mij jaloers, wou dat ik er bij was!!
p.s : bedankt voor je attentie!
 
heeft iemand een foto waar mijn vader [cor nicolasen] op staat reed op een ducati 900ss kleur zwart rode zit in de s0 klasse mijn ouders waren met een rode bus uit nijmegen en ps wil iemand de uitslagen op de site zetten krijg ze niet geopend bedankt alvast mary
 
bedankt micha krijg de uitslagen geopend alleen vinden we het vreemd dat er een kennis van mijn vader roel esseboom niet op de training uitslagen staat van de f4 en wij zeker weten dat hij meereed in race uitslagen staat hij wel!!!!!!!!!
 
bedankt micha krijg de uitslagen geopend alleen vinden we het vreemd dat er een kennis van mijn vader roel esseboom niet op de training uitslagen staat van de f4 en wij zeker weten dat hij meereed in race uitslagen staat hij wel!!!!!!!!!

Ik geloof dat er in het begin wat probleempjes waren met de tijden die dag...
 
Terug
Bovenaan Onderaan