ZAC 27 juni GP Zandvoort

Strobalen lijkt mij ook nix, het kan ook dikke snijwonden maken en het waait overal heen, ook al zijn het strobaaltjes.
Waarom niet van die lange dikke luchtkussens, die zie je ook bij de GP, en kunnen zelfs worden vervangen tijdens gele vlag als er eentje lek raakt bij een valpartij.

Zelf heb ik eigenlijk weinig last bij deze bocht, maar ik ga er ook nooit op 100% doorheen, maar snel is hij wel, zeker als die vangrail dichtbij komt..
 
Jongens ik weet niet hoe het bij jullie is,

Bosuit is een trikkie punt, weten we, want als je daar gaat ga je de vangrail in. Maar wat ik raar vind is dat iedereen ook op dat punt valt. Is er iets met het asvalt? Dat vermoeden heb ik wel stiekum.

oplossing Green Flash??


Zal het geen goedkope snelle oplossing wezen om ff die vangrails tijdens het Racen met Motoren af te schermen met STROBALEN ??
vangt toch de grootdte klap op en is makkelijk weer te verwijderen.

is maar een idee,dan had die jongen van het eerste ongeluk tenminste geen gebroken of gat in zijn helm gehad.

Gaarne geen conclusies of oplossingen als niet duidelijk is wat de oorzaak van het vallen of b.v. een gat in de helm is.
Hierdoor komt er uiteindelijk een verhaal uit wat kant nog wal raakt wat iedereen kan lezen en de motorsport in een verkeerd daglicht steld, met alle gevolgen van dien.
 
inderdaad strobalen vliegen natuurlijk wel uit elkaar dus heb je dan ook rotzooi van ,maar die luchtkussens is wel een idee en ik weet ook wel dat er al banden stapels staan in bos uit :Z maar die ongelukken zijn toch gebeurt [NA] DIE BANDEN STAPELS??? ik heb die laatste 2 mannen zien liggen voor de vangrail waar geen bandenstapels stonden.
dus die banden stapels moeten met een meter of 30-40 verlengt worden,of luchtkussens :)
 
Gaarne geen conclusies of oplossingen als niet duidelijk is wat de oorzaak van het vallen of b.v. een gat in de helm is.
Hierdoor komt er uiteindelijk een verhaal uit wat kant nog wal raakt wat iedereen kan lezen en de motorsport in een verkeerd daglicht steld, met alle gevolgen van dien.
maakt toch niet zo veel uit hoe iemand valt,het gaat er toch om dat als er iemand valt eigen schuld of niet,dat hij een beetje beschermd wordt voor de zijkanten??
 
inderdaad strobalen vliegen natuurlijk wel uit elkaar dus heb je dan ook rotzooi van ,maar die luchtkussens is wel een idee en ik weet ook wel dat er al banden stapels staan in bos uit :Z maar die ongelukken zijn toch gebeurt [NA] DIE BANDEN STAPELS??? ik heb die laatste 2 mannen zien liggen voor de vangrail waar geen bandenstapels stonden.
dus die banden stapels moeten met een meter of 30-40 verlengt worden,of luchtkussens :)

Wie zegt dat deze twee de vangrail hebben geraakt ?
 
Wie zegt dat deze twee de vangrail hebben geraakt ?



ik heb alles gehoord en het gaat er mij alleen maar om dat een vangrail van ijzer afgeschermd moet worden waar motorrijders tegenaan kunnen vallen of stuiteren.
verder wil ik hier geen discussie van maken ik geef alleen een mening of een idee hoe het mischien tijdelijk wat veiliger kan worden.
 
Laatst bewerkt:
ik

maar laat maar :z jij begint nu een eindeloze discussie ik heb alles gehoord en het gaat er mij alleen maar om dat een vangrail van ijzer afgeschermd moet worden waar motorrijders tegenaan kunnen vallen of stuiteren.
verder wil ik hier geen discussie van maken ik geef alleen een mening of een idee hoe het mischien tijdelijk wat veiliger kan worden.

Ik wil best een verdere discussie, mondeling volgende keer in Assen bv.
Weten we ook iets meer over de ongevalletjes.
We streven uiteindelijk allemaal naar een zo veilig mogelijk circuit.
 
Ik wil best een verdere discussie, mondeling volgende keer in Assen bv.
Weten we ook iets meer over de ongevalletjes.
We streven uiteindelijk allemaal naar een zo veilig mogelijk circuit.
is goed al weet ik nog niet wie je bent :?
maarre heb je gisteren gereden? wat was je startnummer dan mischien heb ik dan nog een mooie foto van je :)
grt jan.
 
die eerste rijder met dat hoofdletsel, die is 100% zeker niet tegen de vangrail zelf aangeklapt, maar tegen de bandenstapels welke zijn afgeschermd met kunstof platen.
 
is goed al weet ik nog niet wie je bent :?
maarre heb je gisteren gereden? wat was je startnummer dan mischien heb ik dan nog een mooie foto van je :)
grt jan.

Wel even gereden maar zonder Nr

full


en als dit niets zegt, ben ook de keurmeester O-)
 
<<----------<<<----------------------<<<>>>>-------------------->>>>--------->>>

Ik heb een vraag over de eerste crash waarbij het mobiel medisch team (heli) bij was betrokken.

Ik zelf werk op het circuit bij de medische dienst. Ik heb zondag dus ook bij de crash geholpen. Wat ik nu dus graag wil weten of iemand hier foto's van heeft. De reden dat ik hier om vraag is omdat ik graag de positie van de rijder en motor wil weten, ik weet het ik was er zelf bij, maar op dat moment heb ik daar geen oog voor gehad.

Mocht iemand daar foto's van hebben dan zou ik die graag willen zien.

Alvast bedankt.
Er zijn veel fotos gemaakt van dit ongeval, ook van de positie van de rijder/motor. Deze zijn gemaakt door de meneer die ook de rijdersbriefing doet (met die snor). Zoals ik eerder al zei, de rijder is enkele meters verder de 'muur' in geraakt dan de motor.
 
Er zijn veel fotos gemaakt van dit ongeval, ook van de positie van de rijder/motor. Deze zijn gemaakt door de meneer die ook de rijdersbriefing doet (met die snor). Zoals ik eerder al zei, de rijder is enkele meters verder de 'muur' in geraakt dan de motor.
Ik denk dat Martin die hier niet zal tonen,je hoort het...praat er verder maar over op Assen maar niet hier! mmmm ik ruik een doofpot :X
 
Owww gaaf man!! Jammer dat ik je niet gezien/gesproken heb btw!! Mijn fiets heb wel jouw gezien zag ik :)
Klopt, ik zag je motor en wist meteen dat het de jouwe was! Die moest ik dus ff vastleggen ;) Helaas heb ik je niet zien rijden.

Ik zie net dat Bananeman het filmpje nog niet op de server heeft gezet, zodra 'ie het erop heeft gezet zet ik de link in dit topic.
 
Terug
Bovenaan Onderaan