ZAC filosofie

Ik zit in de groep:

  • blij

    Stemmen: 3 21,4%
  • groot

    Stemmen: 1 7,1%
  • reactief

    Stemmen: 2 14,3%
  • actief

    Stemmen: 7 50,0%
  • gelovig

    Stemmen: 0 0,0%
  • opportunistisch

    Stemmen: 1 7,1%
  • baco's

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    14

Mischa Kluin

MF veteraan
26 jun 2002
1.320
0
Dorpje in het groene hart
Ik had een droom, het is nogvroeg en om van het oeverloze repeterende gezeur (met daarbij nuttige tips) in andere topics af te zijn hier de kans je ei kwijt te raken: Go!!!!!!!!

Dus kom maar met je ideeën over pitspoezen, prijzengeld, inschrijvingsstop, onderwaterracen, ZAC game DVD, looping op rechte eind etc
en dan natuurlijk weer de (regen)banden(warmers)...


Bedenk hierbij altijd als iemand iets organiseert/regelt/bestuurt en 10 dingen doet:
-er 7 goed gaan (veelal routine)
-er 2 minder goed gaan; kunnen nog verbeterd worden
-er 1 ding fout gaat; al dan niet met ernstige consequenties

In reactie daarop zijn er in het leven verschillende (soorten) mensen:

een 'blije' groep die:
-blij is met die 9 dingen en dat uitstraalt.

een grote groep die:
-blij is met de 7 dingen, de 2 wel gelooft en
-in stilte of aan de bar nadenkt over waarom dat misging.

een 'reactieve' groep die:
-blij is met de 7 dingen en
-met oplossingen komt (email, M-F) voor de 3 andere.

een 'actieve' groep die:
-blij is met de 7 dingen en
-1 van de 3 zaken daadwerkelijk helpt oplossen

een 'gelovige' groep die:
-gelooft dat God/Allah het zo heeft gewild,
-verder leest in het heilige boek en
-bidt dat het de volgende keer beter gaat

een narcistische/ opportunistische groep die:
-de helft van de tijd roept hoe goed hijzelf is
-de andere helft van de tijd zeikt over de ene misser, danwel de persoon die dat in zijn ogen veroorzaakt heeft


Voor welke groep zou jij het liefste iets organiseren en zou een baco voor langs de baan willen staan?
 
Dit is geen echte discussie, meer filosoferen over (on)haalbare ideeën en bv het gegeven dat:

-mensen soms stoppen met organiseren vanweg het gezeur van diegenen voor wie ze het organiseren en die zelf niks doen :?

-dromen leuk en eenvoudig is vergeleken met die dromen realiseren:
"mensen beoordelen je op de dingen die je doet, niet op je woorden of dromen". :z

-kritiek geven heel belangrijk is om die 3 dingen te verbeteren, maar dat de vorm en frequentie heel bepalend is voor de doorkomst van een boodschap. :( of :)

-mensen die steevast blijven ontkennen dat die 3 dingen misgingen of waarheden verdraaien het ver kunnen schoppen in het leven (bondsbestuurder, politiek leider) zonder veel van de materie te weten waar ze het over hebben. |(

-er gelukkig altijd mensen zullen blijven die hun ding doen en zich weinig aantrekken van de 'richtlijnen' en regels :P
 
Ik zou meer inzicht in de organisatie moeten hebben voor ik uberhaupt verbeterpunten zou willen/kunnen noemen.
Dingen waar je op een dag tegenaan loopt zijn niet altijd wederkerend.
Discussies over (regen)banden, bandenwarmers, indeling klasses, controles op afspraken, veiligheid circuit zou ik liever op een andere plek als het forum voeren maar op een plaats waar er ook werkelijk wat mee gedaan kan worden/afspraken gemaakt kunnen worden over (haalbare) uitvoering van die verbeterpunten.

Gelukkig is de kortste weg tussen start en finish geen rechte lijn
 
Om te beginnen ben ik heel blij dat er mensen zijn die het belangeloos mogelijk maken dat ik kan racen. Organizeren ligt niet in mijn natuur, evenmin als muziek maken, toch heb ik voor deze bezigheden een diep respekt.
Mijn punt van insteek is dus het rijden. Vorig jaar heb ik besloten niet meer op de openbare weg te rijden, tenminste niet meer met een supersport. Uitkomst boden jullie en enkele andere aanbieders van training en "wedstrijden". Dus ging ik aan motorsport doen. Inherent aan het beoefenen van sport is dat je progressie maakt, tenminste als er niet alteveel fout gaat.
Nou vraag ik me af of het van jullie een goede set is om de mensen die al een hele progressie hebben doorgemaakt min of meer uittesluiten van deelname. Ware het niet veel slimmer om voor hun een aparte klasse toetevoegen waarin alles geoorlooft is, bandenshit en motortuning enslicksenmasseusesenspiritueelbegeleiders? Ter herinnering: we zijn bezig met sport! Daar zou bovengenoemde groep beter in passen dan de Varadero en de antieke GS die ik laatst op Zandvoort zag meedoen! Organizeer voor deze groep een apparte koers tijdens de kermis! Ik wil die mensen echt niet tekort doen, maar als je dan op circuit wilt rijden, koop dan een sportmotor of huur of leen er een.
De motorsport voor iedereen mogelijk maken is een edel streven, maar de verkeerde weg als je niet toetst op motivatie ( aanschaf geschikt materiaal ) en tegelijkertijd wel een bovengrens trekt omdat het niet te professioneel mag worden. Immers er valt niets te winnen in de ZAC, behalve goede zin en het respect van je medecoureurs. En dat moet absoluut zo blijven!
nr. 597
 
Om te beginnen ben ik heel blij dat er mensen zijn die het belangeloos mogelijk maken dat ik kan racen. Organizeren ligt niet in mijn natuur, evenmin als muziek maken, toch heb ik voor deze bezigheden een diep respekt.
Mijn punt van insteek is dus het rijden. Vorig jaar heb ik besloten niet meer op de openbare weg te rijden, tenminste niet meer met een supersport. Uitkomst boden jullie en enkele andere aanbieders van training en "wedstrijden". Dus ging ik aan motorsport doen. Inherent aan het beoefenen van sport is dat je progressie maakt, tenminste als er niet alteveel fout gaat.
Nou vraag ik me af of het van jullie een goede set is om de mensen die al een hele progressie hebben doorgemaakt min of meer uittesluiten van deelname. Ware het niet veel slimmer om voor hun een aparte klasse toetevoegen waarin alles geoorlooft is, bandenshit en motortuning enslicksenmasseusesenspiritueelbegeleiders? Ter herinnering: we zijn bezig met sport! Daar zou bovengenoemde groep beter in passen dan de Varadero en de antieke GS die ik laatst op Zandvoort zag meedoen! Organizeer voor deze groep een apparte koers tijdens de kermis! Ik wil die mensen echt niet tekort doen, maar als je dan op circuit wilt rijden, koop dan een sportmotor of huur of leen er een.
De motorsport voor iedereen mogelijk maken is een edel streven, maar de verkeerde weg als je niet toetst op motivatie ( aanschaf geschikt materiaal ) en tegelijkertijd wel een bovengrens trekt omdat het niet te professioneel mag worden. Immers er valt niets te winnen in de ZAC, behalve goede zin en het respect van je medecoureurs. En dat moet absoluut zo blijven!
nr. 597
:} :}
 
Om te beginnen ben ik heel blij dat er mensen zijn die het belangeloos mogelijk maken dat ik kan racen. Organizeren ligt niet in mijn natuur, evenmin als muziek maken, toch heb ik voor deze bezigheden een diep respekt.
Mijn punt van insteek is dus het rijden. Vorig jaar heb ik besloten niet meer op de openbare weg te rijden, tenminste niet meer met een supersport. Uitkomst boden jullie en enkele andere aanbieders van training en "wedstrijden". Dus ging ik aan motorsport doen. Inherent aan het beoefenen van sport is dat je progressie maakt, tenminste als er niet alteveel fout gaat.
Nou vraag ik me af of het van jullie een goede set is om de mensen die al een hele progressie hebben doorgemaakt min of meer uittesluiten van deelname. Ware het niet veel slimmer om voor hun een aparte klasse toetevoegen waarin alles geoorlooft is, bandenshit en motortuning enslicksenmasseusesenspiritueelbegeleiders? Ter herinnering: we zijn bezig met sport! Daar zou bovengenoemde groep beter in passen dan de Varadero en de antieke GS die ik laatst op Zandvoort zag meedoen! Organizeer voor deze groep een apparte koers tijdens de kermis! Ik wil die mensen echt niet tekort doen, maar als je dan op circuit wilt rijden, koop dan een sportmotor of huur of leen er een.
De motorsport voor iedereen mogelijk maken is een edel streven, maar de verkeerde weg als je niet toetst op motivatie ( aanschaf geschikt materiaal ) en tegelijkertijd wel een bovengrens trekt omdat het niet te professioneel mag worden. Immers er valt niets te winnen in de ZAC, behalve goede zin en het respect van je medecoureurs. En dat moet absoluut zo blijven!
nr. 597

ben het eigenlijk wel met je eens !
 
Om te beginnen ben ik heel blij dat er mensen zijn die het belangeloos mogelijk maken dat ik kan racen. Organizeren ligt niet in mijn natuur, evenmin als muziek maken, toch heb ik voor deze bezigheden een diep respekt.
Mijn punt van insteek is dus het rijden. Vorig jaar heb ik besloten niet meer op de openbare weg te rijden, tenminste niet meer met een supersport. Uitkomst boden jullie en enkele andere aanbieders van training en "wedstrijden". Dus ging ik aan motorsport doen. Inherent aan het beoefenen van sport is dat je progressie maakt, tenminste als er niet alteveel fout gaat.
Nou vraag ik me af of het van jullie een goede set is om de mensen die al een hele progressie hebben doorgemaakt min of meer uittesluiten van deelname. Ware het niet veel slimmer om voor hun een aparte klasse toetevoegen waarin alles geoorlooft is, bandenshit en motortuning enslicksenmasseusesenspiritueelbegeleiders? Ter herinnering: we zijn bezig met sport! Daar zou bovengenoemde groep beter in passen dan de Varadero en de antieke GS die ik laatst op Zandvoort zag meedoen! Organizeer voor deze groep een apparte koers tijdens de kermis! Ik wil die mensen echt niet tekort doen, maar als je dan op circuit wilt rijden, koop dan een sportmotor of huur of leen er een.
De motorsport voor iedereen mogelijk maken is een edel streven, maar de verkeerde weg als je niet toetst op motivatie ( aanschaf geschikt materiaal ) en tegelijkertijd wel een bovengrens trekt omdat het niet te professioneel mag worden. Immers er valt niets te winnen in de ZAC, behalve goede zin en het respect van je medecoureurs. En dat moet absoluut zo blijven!
nr. 597

Goed verhaal.

Dit is mijn eerste ZAC seizoen en wat is nu verhelderender dan de blik van een nieuwkomer ;)

Maar zoals ik het bekijk is er een categorie rijders die met hun wegmotor naar Zandvoort komen, lampjes afplakken, nummers plakken en een dagje gaan racen. De ZAC is hier oorspronkelijk voor bedoeld, dus no offence.

Het overgrote deel komt echter met geprepareerde machines aan de start, voor zover hun portemonnee en/of ambitie dit toelaat. Ik behoor zelf ook tot deze laatste categorie en wat mij betreft zou ieder hulpmiddel toegestaan moeten zijn (regenbanden, bandenwarmers, etc.). Binnen grenzen natuurlijk, anders is het hek van de dam.

Zoals op een dag als vandaag zou ik me een stuk prettiger voelen op regenbanden en het zou de competitie ook ten goede komen omdat je dan weer gewoon bezig kunt zijn met je bochtjes en rempunten, zonder dat je om de 10 seconden aan je natte SC's zit te denken....

Kortom, een aparte categorie (of meerdere) voor mensen met deze insteek zou ik zeer waarderen, zonder dat het gelijk op een kopie van de KNMV cup gaat lijken.
 
Nou vraag ik me af of het van jullie een goede set is om de mensen die al een hele progressie hebben doorgemaakt min of meer uittesluiten van deelname. Ware het niet veel slimmer om voor hun een aparte klasse toetevoegen waarin alles geoorlooft is, bandenshit en motortuning enslicksenmasseusesenspiritueelbegeleiders? Ter herinnering: we zijn bezig met sport! Daar zou bovengenoemde groep beter in passen dan de Varadero en de antieke GS die ik laatst op Zandvoort zag meedoen! Organizeer voor deze groep een apparte koers tijdens de kermis! Ik wil die mensen echt niet tekort doen, maar als je dan op circuit wilt rijden, koop dan een sportmotor of huur of leen er een.
De motorsport voor iedereen mogelijk maken is een edel streven, maar de verkeerde weg als je niet toetst op motivatie ( aanschaf geschikt materiaal ) en tegelijkertijd wel een bovengrens trekt omdat het niet te professioneel mag worden. Immers er valt niets te winnen in de ZAC, behalve goede zin en het respect van je medecoureurs. En dat moet absoluut zo blijven!
nr. 597
Als die motorhobby voor jou dan zo belangrijk is ,zou je het toch juist mooi moeten vinden dat anderen dat ook ontdekken ,mensen die b.v. op hun woon-werk verkeer motor lekker in de ronte gaan , het getuigt van weinig (of helemaal geen) respect deze naar de kermis te sturen :r .
Maar was dit geen topic om te filosoferen wat er beter zou kunnen. :?
uuuh.. nou ,beetje meer respect voor elkaar (10sec op een circuit lijkt veel , maar is in het licht van grotere dingen totaal betekeningsloos)
Verder ..... zandvoord overdekt.......ik meer lef........anderen minder praatjes.....altijd genoeg baco's......overal grip .....concurentie langzamer enz. enz. verder kan het niet beter :+

Groeten Theo
 
een fatsoenlijk bezemwagen die na elke race ff een rondje rijdt zou ook niet gek zijn. stond vandaag ook weer een uur te wachten voordat ik terug was.
 
Goed verhaal.

Dit is mijn eerste ZAC seizoen en wat is nu verhelderender dan de blik van een nieuwkomer ;)

Maar zoals ik het bekijk is er een categorie rijders die met hun wegmotor naar Zandvoort komen, lampjes afplakken, nummers plakken en een dagje gaan racen. De ZAC is hier oorspronkelijk voor bedoeld, dus no offence.

Het overgrote deel komt echter met geprepareerde machines aan de start, voor zover hun portemonnee en/of ambitie dit toelaat. Ik behoor zelf ook tot deze laatste categorie en wat mij betreft zou ieder hulpmiddel toegestaan moeten zijn (regenbanden, bandenwarmers, etc.). Binnen grenzen natuurlijk, anders is het hek van de dam.

Zoals op een dag als vandaag zou ik me een stuk prettiger voelen op regenbanden en het zou de competitie ook ten goede komen omdat je dan weer gewoon bezig kunt zijn met je bochtjes en rempunten, zonder dat je om de 10 seconden aan je natte SC's zit te denken....

Kortom, een aparte categorie (of meerdere) voor mensen met deze insteek zou ik zeer waarderen, zonder dat het gelijk op een kopie van de KNMV cup gaat lijken.
Mee eens ;)
 
Essentieel is dat het karakter van instapklasse behouden blijft. Eén van de karakteristieken van een instapklasse is dat het betaalbaar is. Dit is dan ook precies het punt waar de schoen wringt. Naarmate verschillende deelnemers zich ontwikkelen en sneller gaan rijden, krijgen deze behoefte aan materiaal dat aan hun inmiddels hogere eisen kan beantwoorden. Dit materiaal voldoet altijd aan twee kenmerken: het is specialistischer en vooral duuder. Voor de snelle coureurs kunnen deze materialen een toegevoegde waarde betekenen omdat ze daadwerkelijk de geboden voordelen hiervan benutten. Ook het argument veiligheid dient in deze beschouwing meegenomen te worden: Immers, dit is het hele punt waar de regenbanden en bandenwarmersdiscussie op drijft. Argument tegen toelating van de warmers en de natweerrubbers is tot op heden dat hierdoor de laagdrempeligheid van de z.a.c. in gevaar komt. Laagdrempeligheid is HET argument bij uitstek waar mee de z.a.c. zich van andere competitie onderscheidt en mag dus onder geen beding in gevaar komen.

Rijders die zich na een ontwikkelingsproces of aangeboren talent kunnen meten met de rondetijden die momenteel in de S3 gereden worden en zich in hun ontwikkeling geremd voelen door de technische beperkingen die door de z.a.c. worden opgelegd kunnen twee dingen doen.
1.Deze coureurs kunnen de overstap maken naar bv. de cup (met de bijbehorende financiële consequenties) of:
2.in de S3 blijven rijden.
Van degenen die tot het laatste besluiten, zal een deel zijn ongenoegen uiten over de opgelegde beperkingen.

Wellicht is het bij voldoende draagvlak een idee om naast/ipv de S3, een klasse op te richten waar bandenwarmers en regenbanden zijn toegestaan. Hierdoor wordt de veiligheid verhoogd en kunnen met behoud van het vrijblijvende karakter van het z.a.c. degenen die zich door de huidige regelgeving beperkt voelen zich blijven ontwikkelen. Deelname aan deze klasse is slechts mogelijk bij het realiseren van bepaalde rondetijden.

Voordat we in de dicussie verzanden waarom veiligheidsverhogende attibuten als bandenwarmers en regenbanden slechts aan de S3 rijders zijn voorbehouden, het volgende: de laagdrempeligheid (zoals hierboven genoemd) dient gewaarborgd te blijven. Racen op een vrijblijvende en betaalbare manier moet voor veel mensen toegankelijk te blijven.
 
1.Deze coureurs kunnen de overstap maken naar bv. de cup (met de bijbehorende financiële consequenties) of:
Niet te geloven,je gaat het eindelijk doorhebben :}
Maarrrr in tegenstelling tot wat jij natuurlijk bedoeld=duurder.
Is het toch wel degelijk goedkoper:
a:de inschrijving per race is goedkoper
b:vraag dat maar aan de vele gecrashten van gisteren,dat had niet nodig geweest.

Ik vind optie S4 wel een goede,alleen voor de snelleren die het zich kunnen en willen permiteren die regenbanden en warmers.
Dan denken ze natuurlijk weinig mensen in die groep te trekken,maar ik denk dat zeker de halve cup gaat deelnemen,zeker als Zandvoort erbij komt bij de cupagenda.

Gisteren stond ik op rennsport/supercorsa banden,in de regen werd ik door een Mille ingehaald.Een halve ronde later pakte ik hem terug,omdat ik toen de grip pas doorhad,want ik kwam net de baan op.
Nu wilde deze coureur mij weer uitremmen bij de Tarzan......hahaha dat was gelukt!!! Volgas het grint in :} Ik rem nogal laat op dat punt,dus die vlieger met regenbanden/rempunt verschil gaat niet echt op,we reden met dezelfde banden.
 
Niet te geloven,je gaat het eindelijk doorhebben :}
Maarrrr in tegenstelling tot wat jij natuurlijk bedoeld=duurder.
Is het toch wel degelijk goedkoper:
a:de inschrijving per race is goedkoper
b:vraag dat maar aan de vele gecrashten van gisteren,dat had niet nodig geweest.

Ik vind optie S4 wel een goede,alleen voor de snelleren die het zich kunnen en willen permiteren die regenbanden en warmers.
Dan denken ze natuurlijk weinig mensen in die groep te trekken,maar ik denk dat zeker de halve cup gaat deelnemen,zeker als Zandvoort erbij komt bij de cupagenda.
Denk dat de prijs/ rij verhouding van de ZAC/CUP niet veel verschil zit!

Maar persoonlijk ben ik ook een voorstander van de S4 of gewoon de S3 vrij te laten hiervoor!
Ben alleen bang dat de organisatie daar anders over denkt ;(

Dus de keuze is eenvoudig:

Of men accepteerd de regels vd ZAC zoals ze zijn ,of men gaat Cuppen!
 
Laatst bewerkt:
Brakke kutserver hier :r , heel verhaal getikt zostraks, was de server weer eens down. :j Typ het morgen nog wel eens...
 
kort samengevat :?
'Korte' samenvatting. :)

1) Het laagdrempelige van de ZAC is een nobel streven maar in de praktijk is het merendeel toch al semiprofessioneel bezig met racemotoren met racekuipen, semislicks (SC/RS), speciale remblokken, getunede blokken, extra wielen en ga zo maar door. Dan kun je de laatste stap van regenbanden ook wel zetten denk ik. Of je om die extra set wielen nou regenbanden of BT010's hebt liggen maakt dan ook weinig meer uit... Laat bijvoorbeeld de meest snelle (en dus professionele) klasse, de S3, met regenbanden rijden als ze dat willen.

Persoonlijk maakt het me weinig uit, heb toch (nog?) geen extra set wielen dus hobbel wel mee op Supercorsa's :+ maar kan me goed voorstellen dat sommigen het graag zouden zien. Afgelopen zondag zou het absoluut veiliger geweest zijn met regenbanden. De snelheden komen wel hoger te liggen natuurlijk maar met SC's in de regen is ook vragen om problemen. :r

Heb zondag wel een sessie in de regen gereden op SC's maar dat was meer om m'n team niet in de steek te laten. Als het een reguliere ZAC race was geweest was ik zeker niet gaan rijden. Met regenbanden daarentegen is het een ander verhaal, dan wordt het nog leuk ook. :}

2) Is het niet mogelijk om bij elke race voldoende baco's te regelen ipv dat rijders een paar uur op post moeten staan na een vermoeiende race? Persoonlijk sleutel ik dan liever even aan m'n motor of rust even uit plus wat eten en drinken in plaats van 3 uur lang in zo'n hokje te moeten staan. :X Misschien een heikel punt maar zondag waren er wel 200 deelnemers keer 125 euro, da's dus 25.000 euro. Geef die baco's 50 of 100 euro de man en je bent van alle problemen af lijkt me. Wat kost de huur van Zandvoort en zaken als ambulance? 15.000 euro? Dan is er wel wat geld over of niet? Of mag ik dit niet zeggen. :X

3) Ik heb eindelijk het varken ontmoet. :+ ;)

Verder natuurlijk alle lof voor het vrijwilligerswerk van velen in de ZAC organisatie.... zonder hen geen ZAC. :]
 
Ik denk dat die dagen tussen die autoraces door,toch al een verloren cq aanbiedingsdag is.
Zeker onder de omstandigheden waar "wij" dan onder moeten schuilen/verblijven,vind ik een doorberekening wel op z'n plaats.
 
'Korte' samenvatting. :)

........ Dan is er wel wat geld over of niet? Of mag ik dit niet zeggen. :X
Ja en Nee,wat over was ging naar Piet Paulusma.Zonder zijn misleidende voorspelling,was de opkomst ook in het water gevallen.
Check de kvk maar van de zac stichting,er verdwijnt steeds een x-bedrag naar "Oat Moan B.V." Dat moet Piet zijn!


















:+ Geintjuh Huub ;)
 
Wat kost de huur van Zandvoort en zaken als ambulance? 15.000 euro? Dan is er wel wat geld over of niet? Of mag ik dit niet zeggen. :X
Ik meen 15.000 oude guldens dus dat is nu zo,n 7.500,- euros.
Nu in combi met deze autoraces denk ik dat het wel een stuk minder was
Geld zat over om iedereen regenbanden cadeau te geven ;)
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, het inschrijven... kan dat op de één of andere manier niet sneller verlopen? Je staat nu soms wel 3 kwartier in de rij als je pech hebt... :)
 
Ik was afgelopen zondag ook van de partij. Alleen als Baco, i.v.m. de slechte afstelling/nul vertrouwen in mijn fiets B| (heb alleen de training gereden :( )

Ik heb 5 uur lang bij de Audi S mogen staan met een echt oude rot in het vak: Andre. Hij vertelde mij dat hij dit al 30 jaar (met volle overtuiging) VRIJWILLIG deed :}
Tijdens de wedstrijd vertelde hij mij dat de ZAC organisatie niet zo heel erg veel geld overhoudt, er zijn zoveel bijkomende kosten waar de meeste mensen nog geen eens aan denken!! (Er staan bijvoorbeeld nog geen eens brandblussers bij de posten omdat daar simpelweg geen geld voor is...) Het betalen van Baco's is denk ik niet de oplossing. Ten eerste zou het inschrijfgeld hierdoor zeker omhoog gaan en er zijn geen toegewijdener personen als vrijwilligers. Enige waar Andre het wel over had is de soms onervarenheid die erop de verschillende posten staat!
Ik moet zeggen, racen is leuker maar een keertje op de post staan (en dan meteen 5 uur lang :X ) is een hele ervaring. Hierdoor realiseer je ook dat je zonder de vrijwilligers geen ene meter zou KUNNEN rijden....hulde aan deze mensen :}
 
:^ Absoluut respect voor ze. :}

Maar van mijn part gooien ze een tientje bij het inschrijfgeld op in ruil voor genoeg baco's... of is dat te kortzichtig?
 
:^ Absoluut respect voor ze. :}

Maar van mijn part gooien ze een tientje bij het inschrijfgeld op in ruil voor genoeg baco's... of is dat te kortzichtig?

Tja, dat zou een optie kunnen zijn. Andre vertelde mij zelf dat hij liever een Kerstpakketje van Huub krijgt (als gebaar) dat een vergoeding per race....maarja...dat was zijn mening
 
Terug
Bovenaan Onderaan