ZAC low-budget

Mijn huidige circuit fietsie krijgt op dit moment hier en daar een nieuw lak laagje, heeft gister een nieuwe dynamodeksel gekregen en een nieuwe kuipruit ligt ook al op hem te wachten ... als dat klaar is is die weer helemaal pico bello in orde ... en is die klaar voor de verkoop :) kan ik in de winter gaa zoeken naar een mooi fietsie met wat meer cc's !!

dus als jullie nog iemand weten voor een !!>>geheel orginele<<!! fzr400rr-sp !! rijden er echt maar heel weinig van rond heb er nog nooit een gezien in dit kikker landje
 
het kan nóg gekker hoor :+
Klopt! Vooral met de bandjes geef jij meer als mij uit. Andre Martens gebruikt 2 complete sets op 1 cup dag! 1 set voor de tijdtrainingen en 1 set voor de wedstrijd. Dat vindt ik echt veel! Vooal de voorband kan je laten zitten voor de wedstrijd. Weten zij ook maar willen het tussen de oortjes goed hebben.
Met welke remblokken rijd je?
Ik heb nu voor 't eerst Performance Friction ipv SBK. Ik merk alleen dat PF sneller slijt dan SBK en qua remkracht merk ik weinig verschil.
Ik rij met SBS Dual Carbon. Hele goede blokken! Alleen die €100,- voor een setje heb je zo weggereden. IK heb met BenJan motoren gebeld en ik krijg gelukkig voortaan 20% korting. Mooi meegenomen hoewel ik op 30% had gehoopt.
 
Heb je een aanhanger of een busje voor het vervoer van en naar het circuit?
Heb je een goedgekeurde helm (volgend jaar wordt moet je een helm hebben die op de KNMV helmenlijst staat. Ik rij dit jaar voor het eerts ZAC en door dit soort zaken had ik te maken met redelijk wat extra opstartkosten.

Met twee setjes tweehands banden kom je er trouwens niet mee. Ik doe vier dagen met mijn nieuwe SC's en dat is al veel (zegt men). Met gebruikte banden doe je denk ik maximaal twee dagen, hoewel je misschien ook de kans loopt dat je de tweede racedag niet meer door de technische keuring komt. Daar heb ik geen ervaring mee. Ook met het oog op de veiligheid zou ik zeggen koop twee setjes nieuwe banden en kijk hoever je daarmee komt.

Mocht je op zoek zijn naar een racer: mijn volledig raceklare fireblade is te koop voor 3000 euro. Alle gebruikelijke toeters en bellen zitten er op/aan. De prijs kan zelfs eventueel iets omlaag als je geen behoefte hebt aan de gloednieuwe hyperpro racespec achtershock die er op zit. Dan krijg je een standaardshock met WP veer.

een leuk plaatje (Afbeelding)


wat moet die dan kosten zonder hyperpro??

had hem al wel gezien op zandvoort
moet eerst m'n eigen motor kwijt(en dat wil niet zo snel als dat ik dat wil)
 
Klopt! Vooral met de bandjes geef jij meer als mij uit. Andre Martens gebruikt 2 complete sets op 1 cup dag! 1 set voor de tijdtrainingen en 1 set voor de wedstrijd. Dat vindt ik echt veel! Vooal de voorband kan je laten zitten voor de wedstrijd. Weten zij ook maar willen het tussen de oortjes goed hebben.

rob wagenvoort reed in de onk de training met de set banden die hij in de wedstrijd er voor had gebruikt.....

het kan dus wel goedkoper.
 
Klopt!
Zo sprak ik Swen Ahnendorp en hij rijdt ook de trainingen incl. alle tijdtrainingen met de banden uit de vorige wedstrijd. Dus met 1 set banden kan je ook gewoon een ONK weekend rijden met 1.26 ers in de wedstrijd. In Oss vertrok hij Zondag tijdens de race zelfs vanaf een 3e plek :} Achter Jan Hanson en Jeroen Tukstra :}
 
Laatst bewerkt:
Klopt!
Zo sprak ik Swen Ahnendorp en hij rijdt ook de trainingen incl. alle tijdtrainingen met de banden uit de vorige wedstrijd. Dus met 1 set banden kan je ook gewoon een ONK weekend rijden met 1.26 ers in de wedstrijd. In Oss vertrok hij Zondag tijdens de race zelfs vanaf een 3e plek :} Achter Jan Hanson en Jeroen Tukstra :}
:^


jammer dat ie dit jaar nogal wat tegenslag heeft gehad.
zal mij eens benieuwen wat ie volgend jaar gaat doen...
 
Over lowbudget gesproken. Al 32 rijbewijsjaren heb ik mijn hart verpand aan eencilinderfietsen. Dat begon met Engelse Matchless en AJS singles (zie icoontje, Matchless G3 350 cc 1949, ook op Zandvoort, 1979). Een redelijk nieuwerwetse MZ 660 was mijn vervoer de laatste drie jaar. Voordeel: stampt even mooi, is sneller, gaat niet stuk - meestal.
Daar heb ik ook de TOMS-cursus mee verreden, vorige week. Dat ging heel redelijk, vond ik zelf, al zie je al vlug dat er geen overmaat aan vermogen is. De MZ is weliswaar tot een krukas-PK of 60 getuned, maar een beetje Ducati Monster 600 heeft al evenveel vermogen.
Toch denk ik mee te willen doen aan ZAC klasse S 0. Veel hoeft het niet te kosten, hoop ik, want het stuurt uit zichzelf al heel prachtig. Alleen te weinig grondspeling over stuurboord; de uitlaatbocht raakt aldoor de grond, eerder dan m'n knie.
Wat vinden jullie: een MZ is veel te traag, ook voor S0, of moet ik het maar eens proberen, de 18e september in Assen?

7239.jpg


Domme vraag natuurlijk, als ik wil meedoen moet ik dat doen, maar rijden er wel eens vaker MZ's mee?
 
Laatst bewerkt:
:^


jammer dat ie dit jaar nogal wat tegenslag heeft gehad.
zal mij eens benieuwen wat ie volgend jaar gaat doen...
Swen is echt een talent maar moet meer rijden om in zijn ritme te blijven. Hij rijdt nu alleen maar wedstrijden. Hij is bezig met.........om daar voorrijder te worden. Dat zou goed voor hem zijn!

Gister 5e geworden op Tolbert! Komt ook doordat hij de week ervoor op Assen heeft gereden. Weet ie weer waar het gas zit!

ik denk S3 in de zac!
:?
 
Ik moet zeggen hoe dan ook is het flink bijsprokkelen volgens mij...bedoel vakantie is ook nog belangrijk....
 
Zeker! Hoe harder je rijdt des te hoger de kosten!

Je kan altijd een paar wedstrijden of een jaartje proberen...........kan je dat weer toevoegen aan je levensverhaal ;)
 
is ook zeker de bedoeling volgend jaar....tenminste als't kan dan he....anders blijft het bij een paar circuitdagen of d'r moet opeens een sponsor om de hoek komen kijken.
 
je kan ook ff met michiel op die tdm gaan praten, die rijdt ook nogal low budget, misschien heeft hij nog wat tips voor je
 
voorlopig is dit voor mij de komende 2 jaa rnog niet weggelegd, maar na die 2 jaar moet het voor mij wel reeel zijn om tekunnen gaan rijden
 
Over lowbudget gesproken. Al 32 rijbewijsjaren heb ik mijn hart verpand aan eencilinderfietsen. Dat begon met Engelse Matchless en AJS singles (zie icoontje, Matchless G3 350 cc 1949, ook op Zandvoort, 1979). Een redelijk nieuwerwetse MZ 660 was mijn vervoer de laatste drie jaar. Voordeel: stampt even mooi, is sneller, gaat niet stuk - meestal.
Daar heb ik ook de TOMS-cursus mee verreden, vorige week. Dat ging heel redelijk, vond ik zelf, al zie je al vlug dat er geen overmaat aan vermogen is. De MZ is weliswaar tot een krukas-PK of 60 getuned, maar een beetje Ducati Monster 600 heeft al evenveel vermogen.
Toch denk ik mee te willen doen aan ZAC klasse S 0. Veel hoeft het niet te kosten, hoop ik, want het stuurt uit zichzelf al heel prachtig. Alleen te weinig grondspeling over stuurboord; de uitlaatbocht raakt aldoor de grond, eerder dan m'n knie.
Wat vinden jullie: een MZ is veel te traag, ook voor S0, of moet ik het maar eens proberen, de 18e september in Assen?

(Afbeelding)

Domme vraag natuurlijk, als ik wil meedoen moet ik dat doen, maar rijden er wel eens vaker MZ's mee?

Waar hebbie die foto's van, zijn die van de prof wat er die dag was? Ik heb nog niks binnen ;(
 
Ik heb een zeer goede RGV-250 gekocht voor 1000 eurootjes, ff een paar SC's eronder en ik ben klaar voor een seizoen ZAC. goedkoper kan haast niet toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan