Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt! Vooral met de bandjes geef jij meer als mij uit. Andre Martens gebruikt 2 complete sets op 1 cup dag! 1 set voor de tijdtrainingen en 1 set voor de wedstrijd. Dat vindt ik echt veel! Vooal de voorband kan je laten zitten voor de wedstrijd. Weten zij ook maar willen het tussen de oortjes goed hebben.het kan nóg gekker hoor
Ik rij met SBS Dual Carbon. Hele goede blokken! Alleen die €100,- voor een setje heb je zo weggereden. IK heb met BenJan motoren gebeld en ik krijg gelukkig voortaan 20% korting. Mooi meegenomen hoewel ik op 30% had gehoopt.Met welke remblokken rijd je?
Ik heb nu voor 't eerst Performance Friction ipv SBK. Ik merk alleen dat PF sneller slijt dan SBK en qua remkracht merk ik weinig verschil.
Heb je een aanhanger of een busje voor het vervoer van en naar het circuit?
Heb je een goedgekeurde helm (volgend jaar wordt moet je een helm hebben die op de KNMV helmenlijst staat. Ik rij dit jaar voor het eerts ZAC en door dit soort zaken had ik te maken met redelijk wat extra opstartkosten.
Met twee setjes tweehands banden kom je er trouwens niet mee. Ik doe vier dagen met mijn nieuwe SC's en dat is al veel (zegt men). Met gebruikte banden doe je denk ik maximaal twee dagen, hoewel je misschien ook de kans loopt dat je de tweede racedag niet meer door de technische keuring komt. Daar heb ik geen ervaring mee. Ook met het oog op de veiligheid zou ik zeggen koop twee setjes nieuwe banden en kijk hoever je daarmee komt.
Mocht je op zoek zijn naar een racer: mijn volledig raceklare fireblade is te koop voor 3000 euro. Alle gebruikelijke toeters en bellen zitten er op/aan. De prijs kan zelfs eventueel iets omlaag als je geen behoefte hebt aan de gloednieuwe hyperpro racespec achtershock die er op zit. Dan krijg je een standaardshock met WP veer.
een leuk plaatje (Afbeelding)
Klopt! Vooral met de bandjes geef jij meer als mij uit. Andre Martens gebruikt 2 complete sets op 1 cup dag! 1 set voor de tijdtrainingen en 1 set voor de wedstrijd. Dat vindt ik echt veel! Vooal de voorband kan je laten zitten voor de wedstrijd. Weten zij ook maar willen het tussen de oortjes goed hebben.
Klopt!
Zo sprak ik Swen Ahnendorp en hij rijdt ook de trainingen incl. alle tijdtrainingen met de banden uit de vorige wedstrijd. Dus met 1 set banden kan je ook gewoon een ONK weekend rijden met 1.26 ers in de wedstrijd. In Oss vertrok hij Zondag tijdens de race zelfs vanaf een 3e plek Achter Jan Hanson en Jeroen Tukstra
ik denk S3 in de zac!
jammer dat ie dit jaar nogal wat tegenslag heeft gehad.
zal mij eens benieuwen wat ie volgend jaar gaat doen...
zou niet leuk voor de rest zijnik denk S3 in de zac!
Niet vaak, maar ze zijn er. Zo rijdt er ook een Pantah mee, en die ervaren rijder doet soms mee voor de prijzen. Je kunt natuurlijk ook hopen op regen, dan scheelt het minder ...Domme vraag natuurlijk, als ik wil meedoen moet ik dat doen, maar rijden er wel eens vaker MZ's mee?
Swen is echt een talent maar moet meer rijden om in zijn ritme te blijven. Hij rijdt nu alleen maar wedstrijden. Hij is bezig met.........om daar voorrijder te worden. Dat zou goed voor hem zijn!
jammer dat ie dit jaar nogal wat tegenslag heeft gehad.
zal mij eens benieuwen wat ie volgend jaar gaat doen...
ik denk S3 in de zac!
Over lowbudget gesproken. Al 32 rijbewijsjaren heb ik mijn hart verpand aan eencilinderfietsen. Dat begon met Engelse Matchless en AJS singles (zie icoontje, Matchless G3 350 cc 1949, ook op Zandvoort, 1979). Een redelijk nieuwerwetse MZ 660 was mijn vervoer de laatste drie jaar. Voordeel: stampt even mooi, is sneller, gaat niet stuk - meestal.
Daar heb ik ook de TOMS-cursus mee verreden, vorige week. Dat ging heel redelijk, vond ik zelf, al zie je al vlug dat er geen overmaat aan vermogen is. De MZ is weliswaar tot een krukas-PK of 60 getuned, maar een beetje Ducati Monster 600 heeft al evenveel vermogen.
Toch denk ik mee te willen doen aan ZAC klasse S 0. Veel hoeft het niet te kosten, hoop ik, want het stuurt uit zichzelf al heel prachtig. Alleen te weinig grondspeling over stuurboord; de uitlaatbocht raakt aldoor de grond, eerder dan m'n knie.
Wat vinden jullie: een MZ is veel te traag, ook voor S0, of moet ik het maar eens proberen, de 18e september in Assen?
(Afbeelding)
Domme vraag natuurlijk, als ik wil meedoen moet ik dat doen, maar rijden er wel eens vaker MZ's mee?
Ik heb een zeer goede RGV-250 gekocht voor 1000 eurootjes, ff een paar SC's eronder en ik ben klaar voor een seizoen ZAC. goedkoper kan haast niet toch?
of het wordt je levensverhaal...kan je dat weer toevoegen aan je levensverhaal