ZAC low-budget

Ik heb een zeer goede RGV-250 gekocht voor 1000 eurootjes, ff een paar SC's eronder en ik ben klaar voor een seizoen ZAC. goedkoper kan haast niet toch?
ja en 10.000 euro nodig aan cilinders, lagers, krukassen, uitlaten, en andere klerezooi voor een 2takt... :)


maar dat verteld ie er niet bij :+
 
ja en 10.000 euro nodig aan cilinders, lagers, krukassen, uitlaten, en andere klerezooi voor een 2takt... :)


maar dat verteld ie er niet bij :+

:+ Laten we hopen van niet!!!! Maar dat valt mee hoor, de zuigers zijn vervangen op 20.000km en er staat nu 28.000 km op, alle olieen zijn vervangen en noem maar op. Ik hoef er alleen andere banden onder te gooien.

Je hebt gelijk dat ALS het kapot gaat dat het dan wel duur kan worden (alhoewel een setje nieuwe zuigers incl. veren 150 euro kost) Maar als ik 'm flink crash ben ik maar 1000 euro kwijt en heb ik mijn straatmotor gewoon nog. De verzekering is 5 euro per maand voor dat ding :9 dus ik kan ook nog gewoon op de straat oefenen...

hey timbo!! Damn meen je niet dude... als je er nog een weet staan ;)

Ik zal het in de gaten houden :)
 
Voor degene die naar die foto''s vroeg: Die zijn gemaakt door mijn vrouwlief, die daar goed in is. Ze heeft me vergezeld naar de TOMS-cursus, vol bange voorgevoelens, redenerend dat het handiger zou zijn als ze alvast in de buurt zou zijn als ik uit de strobalen geplukt zou moeten worden. Dat laatste viel mee gelukkig en in de wandeling heeft ze een SD-kaartje volgeschoten. Als je je nummer doorgeeft, kunnen we kijken of je erbij staat.
 
Ik heb ook een circuit fiets aangeschaft :] :] een gsxr600 }) moet er nog een race kuip e.d op schroeven nu zitten even mijn beschadigde "eigen" kuipen erop ... van de week me racetec's eronder laten zetten nog een beetje aan me vering knutselen en dan ben ik er klaar voor ....

Het gaat dus toch gebeuren .. op zekerrrsss ZAC voor mij volgend jaar als alles gaat zoals gepland samen met MarcelRSV die inmiddels ook voorzien is van circuit brommert :} :}



Voor degene die naar die foto''s vroeg: Die zijn gemaakt door mijn vrouwlief, die daar goed in is. Ze heeft me vergezeld naar de TOMS-cursus, vol bange voorgevoelens, redenerend dat het handiger zou zijn als ze alvast in de buurt zou zijn als ik uit de strobalen geplukt zou moeten worden. Dat laatste viel mee gelukkig en in de wandeling heeft ze een SD-kaartje volgeschoten. Als je je nummer doorgeeft, kunnen we kijken of je erbij staat.

Nummer 35 .. en 34 was maatje van mij ...
 
Laatst bewerkt:
Daar staat die dan }) de kuipen van me straatfiets zitten er nu op en blijven er waarschijnlijk ook op , topkuip moet nog wel even gespoten worden en er moeten in de winter nog wat technische dingen aan veranderen zoals de remmen en vering e.d ... banden zitten er morgen onder en vrijdag mag ik hem voor het eerst gaan uitlaten op assen :] :] :]

linksvoor.jpg

achterzij.jpg

rechts.jpg
 
SWEET!!

Ik wil niet lullig doen.. 'k ben niet jaloers... maar stik jaloers!!

Veel plezier volgend jaar!!
 
Zitter er nu geen kuipen op je straatfiets? Zo nee dan zou ik een race kuip aanschaffen. Waarschijnlijk zelf 2e hands te krijgen voor jouw fiets. Polyester race kuip is veel sterker en als je valt makkelijk zelf even te rapareren en te spuiten etc. Je straatkuip breekt snel en bij een schuiver wil je hem toch weer perfect hebben en dat kost veel geld.
 
Hoe zit dat eigenlijk met onderhoud? Is het net zoiets als een gewone straatmotor om de 6000 km of moet het onderhoud intensiever zijn?
En op wat voor banden wordt er in het algemeen gereden?
 
Hoe zit dat eigenlijk met onderhoud? Is het net zoiets als een gewone straatmotor om de 6000 km of moet het onderhoud intensiever zijn?
En op wat voor banden wordt er in het algemeen gereden?

Zijn zowat allemaal Supercorsa's.

Dat vroeg ik me dus ook al een beetje af, stel je rijdt mee met een setje 'gewone banden', ik zeg BT014 o.i.d., kun je dan gewoonweg niet meekomen? Scheelt een Supercorsa zo veel of valt dat nog wel mee?
 
in geen 100 jaar zou ik met die kuipen gaan rijden.
die zien er nog redelijk tot goed uit.
altijd met racekuipen rijden zoals die jongen hier boven schrijft.
zat racekuipen te koop voor redelijke prijzen voor deze moeie soes....
succes
 
Zijn zowat allemaal Supercorsa's.

Dat vroeg ik me dus ook al een beetje af, stel je rijdt mee met een setje 'gewone banden', ik zeg BT014 o.i.d., kun je dan gewoonweg niet meekomen? Scheelt een Supercorsa zo veel of valt dat nog wel mee?

ligt er aan hoe je rijd en wat je wil bereiken.
mijn ervaring met SC zijn erg goed en geven een veilig gevoel.
 
in geen 100 jaar zou ik met die kuipen gaan rijden.
die zien er nog redelijk tot goed uit.
altijd met racekuipen rijden zoals die jongen hier boven schrijft.
zat racekuipen te koop voor redelijke prijzen voor deze moeie soes....
succes

Zitter er nu geen kuipen op je straatfiets? Zo nee dan zou ik een race kuip aanschaffen. Waarschijnlijk zelf 2e hands te krijgen voor jouw fiets. Polyester race kuip is veel sterker en als je valt makkelijk zelf even te rapareren en te spuiten etc. Je straatkuip breekt snel en bij een schuiver wil je hem toch weer perfect hebben en dat kost veel geld.

Ik heb pas geleden een schuiver gemaakt met deze kuipen (zie avatar :X ), topkuip was op 5 plaatsen gescheurd en alletwee de zijkuipen hebben hier en daar een krassie bijna nix ... lang leve de valdoppen :) de kont is aan de achterkant gescheurd en wat krassen ...

Op mijn circuit fiets zat een perfecte normale kuipset die gaat dus op mijn straatfiets }) ..

Ga zowiezo wel even rond kijken voor een racekuip maar aan de andere kant waarom zou ik weer een paar honderd euro uitgeven aan een racekuip terwijl ik een kuipset heb die ik gewoon kan gebruiken voor de race en waarvan het niet zo heel erg is als die beschadigd ...

Als er een racekuip op komt zit je weer met een blauwe tank waarvan het zonde is om hem over te spuiten omdat die nog helemaal onbeschadigd is ...

Tsja het is gewoon een luxe probleem :+

Over de banden ... ik heb nu eens de Metzler Sport tec eronder gezet eens kijken hoe dat rijd ... maar ik denk dat ik ook gewoon met supercorsa's/ rennsports ga rijden
 
Je kan MAKKELIJK met BT014 rijden met de ZAC! Het meeste ligt aan de coureur! Dus met een standaard 600cc met goede straatbanden kan er voorin de S3 gereden worden met een rondetijd van 1.30 min. op Assen maar dan praat je wel over een topcoureur. Rij je onder de 1.40 dan pas zou je voor meer marge op SC's kunnen gaan rijden.

Ik heb trouwens nog 2 Hele goede SC voorbanden liggen en 2 achterbanden voor weining.
 
Je kan MAKKELIJK met BT014 rijden met de ZAC! Het meeste ligt aan de coureur! Dus met een standaard 600cc met goede straatbanden kan er voorin de S3 gereden worden met een rondetijd van 1.30 min. op Assen maar dan praat je wel over een topcoureur. Rij je onder de 1.40 dan pas zou je voor meer marge op SC's kunnen gaan rijden.

Ik heb trouwens nog 2 Hele goede SC voorbanden liggen en 2 achterbanden voor weining.
Ah da's duidelijk :)

(niet dat ik echt interesse heb want met een 25kW gun ik mezelf geen kans :+ )
 
Ah da's duidelijk :)

(niet dat ik echt interesse heb want met een 25kW gun ik mezelf geen kans :+ )
Of juist wel ;) Doorgassen in de bochten en super laat remmen. Je leert veel met 25kw op het circuit. Je gaat je zo volledig concentreren op het remmen en de bochten. Heb ik ook gedaan op Zolder met 25Kw. met een ZX6R van 1999. Reed evenhard rind als een groep gasten op een R1 en andere 600 en 1000cc
 
Of juist wel ;) Doorgassen in de bochten en super laat remmen. Je leert veel met 25kw op het circuit. Je gaat je zo volledig concentreren op het remmen en de bochten. Heb ik ook gedaan op Zolder met 25Kw. met een ZX6R van 1999. Reed evenhard rind als een groep gasten op een R1 en andere 600 en 1000cc

Ja, jij! Veel ervaring, zowel op circuit als op de weg. De meeste 25kw'ers moeten 25kW rijden omdat ze zo jong zijn en weinig tot geen ervaring hebben ;)

Maargoed, wil misschien volgend jaar toch wel een circuitdag (of meer) mee pakken, is dus wel enigszins te doen met een 25kW? Ik bedoel, ik wou het eigenlijk dit jaar ook, maar heb het niet gedaan, omdat ik geen zin heb om door iedereen voorbij gestoven te worden. En dan kun je wel de begrenzers eruit halen, maar dan rij je ineens met een compleet andere fiets, moet je wennen enzo, en dat lijkt me een slecht idee op het circuit.
 
Bedragen als genoemd zijn reëel... en de ultieme kick méér dan waard. denk eens aan een mooie RS 250 --> absoluut de hoogste bochtensnelheden, maak PK pakhuizen het leven lastig en hou je kosten laag doordat je met een manual en gezond verstand bijna alles zelf kan doen. Enneh, met 71 PK bij 133 kg kun je echt met de dikke jongens mee hoor :)

Bijlage: side rechts.jpg
 
Ja, jij! Veel ervaring, zowel op circuit als op de weg. De meeste 25kw'ers moeten 25kW rijden omdat ze zo jong zijn en weinig tot geen ervaring hebben ;)

Maargoed, wil misschien volgend jaar toch wel een circuitdag (of meer) mee pakken, is dus wel enigszins te doen met een 25kW? Ik bedoel, ik wou het eigenlijk dit jaar ook, maar heb het niet gedaan, omdat ik geen zin heb om door iedereen voorbij gestoven te worden. En dan kun je wel de begrenzers eruit halen, maar dan rij je ineens met een compleet andere fiets, moet je wennen enzo, en dat lijkt me een slecht idee op het circuit.
Ik heb ook 25kw gereden van 1998 - 2000. met 1 1/2 jaar rijervaring met 25kw het circuit van Zolder op. Ging best goed.
 
Ja, jij! Veel ervaring, zowel op circuit als op de weg. De meeste 25kw'ers moeten 25kW rijden omdat ze zo jong zijn en weinig tot geen ervaring hebben ;)

Maargoed, wil misschien volgend jaar toch wel een circuitdag (of meer) mee pakken, is dus wel enigszins te doen met een 25kW? Ik bedoel, ik wou het eigenlijk dit jaar ook, maar heb het niet gedaan, omdat ik geen zin heb om door iedereen voorbij gestoven te worden. En dan kun je wel de begrenzers eruit halen, maar dan rij je ineens met een compleet andere fiets, moet je wennen enzo, en dat lijkt me een slecht idee op het circuit.

Ik heb ook 25kw gereden van 1998 - 2000. met 1 1/2 jaar rijervaring met 25kw het circuit van Zolder op. Ging best goed.


:^ Ik heb op 30 augustus een circuitdag gereden met m'n 25kW cbr en ik heb me prima vermaakt! Op het rechte stuk bliezen ze me voorbij maar door het late remmen voor de bocht zat ik er vaak weer achter :) Het gebrek aan pk's ergerde me niet echt, was juist leuk om met 34pk mensen op fietsen met dik100pk bij te houden!! }) Twas soms wel irritant dat ik in de eerste rechterbochten na start/finish gewoon volgas kon geven en alsnog te kort kwam.

Net als je zelf al zegt is het klote om de begrenzing er voor die ene dag uit te halen want dan ben je puur bezig om te leren omgaan met het vermogen.

Gewoon lekker naar ut circuit gaan volgend jaar! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan