ZAC of CUp

thyboracing II

Die hard MF'er
25 okt 2009
991
0
oost vlaanderen
Hoy wij rijden nu een jaartje of 5 club MET endurance races hoofdzakelijk op zolder.
Wat raden jullie aan om eens een afwisseling te hebben zouden we graag ZAC of CUP gaan rijden in Nederland of hebben jullie ook iets in een endurance formule aan te bieden.
Wanneer kunnen de nodige cursussen gevolgd worden om de nodige licentie in orde te brengen (voor club MET is namelijk geen licentie vereist)
Welke licentie raden jullie dan aan om eventueel sprints en / of endurance te kunnen rijden.
Wel voor de duidelijkheid zijn we niet echt op zoek als iets zoals ONK maar eerder wat
gezellig amateuristisch racen.

Grtz www.thyboracing.tk
 
hoi!

voor de cup moet je even kijken op de http://www.knmvcup.nl (KNMV-Cup site)
en voor de wegrace cursus is binnenkort wel nieuws te vinden op de site van de KMNV

groeten
cor
 
ZAC:
- doordeweeks
- 2 trainingen en 2 wedstrijden voor ca. €155/160
- klasse indeling is naar rondetijd, niet naar CC's
- relaxte sfeer
- geen gebruik regenbanden of bandenwarmers
- iedereen met een C-licentie kan mee doen
- geen eindklassement, elke wedstrijd staat op zich

Cup:
- meestal weekend
- 2 trainingen en 1 wedstrijd voor ca. €190/195
- klasseindeling tot 600cc en tot 1000cc
- sfeer (onbekend voor mij)
- gebruik regenbanden en bandenwarmers toe gestaan
- b-licentie benodigd
- eindklassement

Er worden geen endurance's georganiseerd in compitieverband in Nederland (helaas)
De ZAC organiseerd meestal 1 en soms 2 endurance´s.
 
ZAC:
- doordeweeks
- 2 trainingen en 2 wedstrijden voor ca. €155/160
- klasse indeling is naar rondetijd, niet naar CC's
- relaxte sfeer
- geen gebruik regenbanden of bandenwarmers
- iedereen met een C-licentie kan mee doen
- geen eindklassement, elke wedstrijd staat op zich

Cup:
- meestal weekend
- 2 trainingen en 1 wedstrijd voor ca. €190/195
- klasseindeling tot 600cc en tot 1000cc
- sfeer (onbekend voor mij)
- gebruik regenbanden en bandenwarmers toe gestaan
- b-licentie benodigd
- eindklassement

Er worden geen endurance's georganiseerd in compitieverband in Nederland (helaas)
De ZAC organiseerd meestal 1 en soms 2 endurance´s.

Er zijn ook c-licentie races tijdens het cup-weekend waar volgens mij geen
cc klasses zijn.
 
welke zijn de verschillende mogelijkheden om een aanvraag te kunnen doen voor een licentie.
Als ik het goed voor heb moet je eerst een TOM's cursus volgen (een soort rijvaardigheids cursus)
bestaan er nog andere mogelijkheden daar we momenteel wel al een jaar of 6 wedstrijd rijden heb ik meer de voorkeur voor een curcus welke meer de richting uitgaat van vervolmaking circuitrijden.

grtz
 
Er zijn ook c-licentie races tijdens het cup-weekend waar volgens mij geen
cc klasses zijn.
Heb je gelijk in.........er zijn begin dit jaar een aantal dingen veranderd.
O.a. moeten er een aantal dingen geborgd worden en is er tijdens Cupdagen (weekend) een C-groep (ZAC).
Dit betekend ZAC regels (geen bandenwarmers, indeling naar tijd etc.) tegen Cup geld.

Gezien de deelname de laatste wedstrijd lijkt het me geen succes, maar dat mag ieder voor zich weten.

welke zijn de verschillende mogelijkheden om een aanvraag te kunnen doen voor een licentie.
Als ik het goed voor heb moet je eerst een TOM's cursus volgen (een soort rijvaardigheids cursus)
bestaan er nog andere mogelijkheden daar we momenteel wel al een jaar of 6 wedstrijd rijden heb ik meer de voorkeur voor een curcus welke meer de richting uitgaat van vervolmaking circuitrijden.

grtz
Je kunt bij de KNMV een B-cursus doen, info over C-licentie staat er ook bij:
http://www.knmv.nl/uploads/Multimedia/KNMV_Wegrace_Informatie_Cursus_2009.pdf (We kunnen even niet verder... - KNMV)

B-licentie over 3 dagen kost ca. €800 en een C-licentie kun je in 1 dag doen, totale kosten ca. €450.
 
Laatst bewerkt:
het wordt al een beetje duidelijker één ding is al zeker de Tom's curcus gaan we
zowieso doen zodat er toch al een paar alternatieven vrijkomen voor 2010 zodat
het niet enkel endurance in de MET hoeft te zijn.

Grtz Erwin
 
het wordt al een beetje duidelijker één ding is al zeker de Tom's curcus gaan we
zowieso doen zodat er toch al een paar alternatieven vrijkomen voor 2010 zodat
het niet enkel endurance in de MET hoeft te zijn.

Grtz Erwin


ik rij ook in de club met en als je die sfeer goed vind zou ik lekker in de ZAC gaan rijden.

Gezellige sfeer en toch hard rijden tijdens de wedstrijd ;)
 
welke zijn de verschillende mogelijkheden om een aanvraag te kunnen doen voor een licentie.
Als ik het goed voor heb moet je eerst een TOM's cursus volgen (een soort rijvaardigheids cursus)
bestaan er nog andere mogelijkheden daar we momenteel wel al een jaar of 6 wedstrijd rijden heb ik meer de voorkeur voor een curcus welke meer de richting uitgaat van vervolmaking circuitrijden.

grtz
Race Academy cursus op Alès. Na het volgen van deze training kun je je C-licentie aanvragen bij de KNMV. Je leert er ook nog eens veel van :)
 
Toms met motorsport lifestyle...in 1 dag kans van slagen is 99.9%

meestal is deze Toms dag in het begin van het seizoen....dus kan je t hele seizoen lekker mee zaccen..
 
http://www.knmvcup.nl/ geloof ik ;) (http://www.knmvcup.nl/upload/bestanden/categorie8/InformatieWegraceCursus2009.pdf (PDF met meer info))
 
Laatst bewerkt:
ondertussen komen de kalenders voor 2010 binnen ,BK ,nieuwe kalender endurance MET/Bikers cup , de sprint CUP en is er al iets gekend voor de ZAC?

Grtz
 
Terug
Bovenaan Onderaan