ZAC ongeval 27 juni s'middags

Vasturzzz

MF'er
25 sep 2002
36
0
Markelo
Dit stukje gaat over het ongeval dat s'middags
in de F4 plaatsvond en waarbij naar ik heb gehoord 3 motoren betrokken bij zijn geweest.
Als eerste wil ik alle reddingswerkers, alle ambulance personeel, alle rode kruis medewerkers, alle marshalls, en alle mensen bedanken die ons verzorgt hebben tijdens en na ons ongeval.

Hierbij dan mijn verslagje over hoe ik het ongeval heb meegemaakt. (voor zover ik nog weet).
Mijn maatje reed voor mij op een R6, ik reed dus daarachter met een CBR600RR en ik heb gehoord dat er nog iemand achter ons reed met een Kawasaki.
Wij reden al bijna op het lange rechte stuk toen bij de R6 die voorop reed het achterwiel wegbrak in Bosuit (dat is toch de goeie naam voor die bocht :? ) Hierbij kwam hij dus ongeveer haaks op de baan en er kwam een vonken regen van zijn motorfiets, waarschijnlijk van de uitlaat en de voetsteuntjes aan de rechter kant van de motorfiets. Daarna denk ik dat ik hem niet meer kon ontwijken en naar mijn idee ben ik op zijn voorwiel ingereden???? Dat was het laatste wat ik er van weet. Het volgende was dat ik wakker werd met mijn helm half op mijn hoofd en pijn in mijn rug en nek. Op dat moment was het ambulance personeel en allerlei andere mensen ook al aanwezig.
Deze hebben er netjes voor gezorgd dat mijn rug en nek gespalkt werden, en toen werd ik naar het AMC gebracht. Vanaf dat ik wakker werd langs de baan ben ik goed bij geweest en ik weet alles nog (volgens mij). In het AMC meteen foto's gemaakt van hoofd en bovenlichaam, echo van alle organen, en met hoofd en bovenlichaam door de scan. Resultaat: 1 gebroken rib + wervel onderin mijn rug gebroken + rare brandwond in mijn nek (uitlaat of motorblok misschien?) + grote schaafwond bovenop mijn pols. Gelukkig was de wervel een stabiele breuk en hoefde ik niet geopereerd te worden, dus sinds maandag loop ik al weer in een corset (dit voor 6 weken lang) en gisteren (dinsdag) ben ik dan ook al weer ontslagen uit het AMC.
Marcel in na het ongeval naar Haarlem gebracht (Spaan ziekenhuis????) Hoe hij het ongeluk heeft beleefd komt waarschijnlijk binnenkort nog.
Maar hierbij alvast de lichamelijk schade, zware hersenschudding, enkel zwaar gekneust en beide polsen gebroken cq. scheurtjes in het bot??? Maandag ontslagen uit het ziekenhuis en vandaag (woensdag) naar het ziekenhuis in Deventer (daar wonen wij in de buurt) om een scan te maken van beide polsen en waarschijnlijk zal hij hieraan worden geopereerd volgende week.
Wij kunnen dus eigenlijk nog van geluk spreken dat het zo is afgelopen en niet erger. Naar ons idee hebben wij de bocht wel goed aangesneden (dus laat aangesneden) en ook laat naar binnen gedoken (naar de pilon) en redelijk recht op de baan zijn gebleven, alhoewel we wel in de berm wakker werden. Maar volgens mij zijn wij heel raar gevallen. Misschien dat iemand die het ongeval heeft gezien het ons kan vertellen over hoe en wat er moet ons gebeurd is, of de motoren raar tegen ons aan zijn gestuiterd of dat wij zelf raar zijn gestuiterd. Misschien kan de Kawa rijder het ons vertellen? Ik hoop dat deze geen lichamelijke klachten heeft door ons ongeval.
Dit was mijn verhaaltje voor zover ik het nog weet, ik hoop dat iemand ons nog wat tips kan geven over het hoe en wat.

Beterschap gewenst aan mijn maatje en de kawa rijder en beterschap gewenst voor de rijder die smorgens hard is gevallen in dezelfde bocht. Ik hoop dat het hier ook zo goed mee gaat als ons.
Nogmaals dank aan iedereen die ons heeft verzorgd.

Groeten Martijn Vasters
 
Ik ben allang blij dat je hier zelf je verhaal kan schrijven. De tijd die je mist is ongeveer 10 minuten, maar dat is niet erg. Je lichaam beschermt zichzelf door 'out' te gaan op zulke momenten.
Beterschap en snel herstel!!!
 
Bedankt voor het verslag, het is een geruststelling dat er geen ernstig blijvend letsel is. Beterschap.

Het is in jullie geval niet specifiek Bosuit dat een probleem veroorzaakt heeft, tenslotte hebben jullie de vangrail/banden/muur niet geraakt wat aangeeft dat jullie de bocht veilig/juist ingestuurd hebben, maar het feit dat jullie elkaar geraakt hebben is de veroorzaker van het letsel. Aangereden worden is altijd gevaarlijk, zoals de dodelijke ongevallen van: Jarno Saarinen, Jack Middelburg, Hans Fischer en Omar Neeten wel aangeven.
 
Sterkte gozer !!!

Op het moment dat ik langs jullie reed zag het er allemaal niet lekker uit '( !


Goed nieuws dat je "redelijk" ongeschonden bent (kan daar veel erger zijn)
 
Aangereden worden is altijd gevaarlijk, zoals de dodelijke ongevallen van: Jarno Saarinen, Jack Middelburg, Hans Fischer en Omar Neeten wel aangeven.
Of die gevallen CRT-rijder vorig jaar die over zijn hoofd door zijn eigen vriend werd gereden..... :r Lijkt me ook vreselijk.
Jullie hebben geluk gehad,be careful!
 
Goed te horen dat je erweer bij bent, heb me toch wel zorgen gemaakt na al die shit van afgelopen week. :)
 
Ben inderdaad ook blij te horen dat je het relatief goed maakt. Ook ik reed in de F4 en bij het passeren van jullie ongeval kreeg ik toch een heel naar gevoel.
Helaas kan ik je niets vertellen over de toedracht, wij reden in de GP chicane toen jullie ongeval plaatsvond.

Sterkte iig met het herstel!
 
Goed dat je het nog zo kunt navertellen!!!

De kawa rijder ken ik en die is er wel goed afgekomen op een aantal wondjes/schrammen en spierpijn na... De motor helaas wel iets minder....

 
Laatst bewerkt:
gadver,dat moet ze toch te denken zetten!
ik heb ze maar opgeslagen,altijd handig.
Niet zo handig dus om ze neer te zetten,had ze die jongen gemailt!
 
Dank voor je reactie Martijn en blij dat het bij jullie 'meevalt'!

Ik heb een aantal foto's van de crash... misschien kunnen die nog helpen...
Zou je deze foto's hier willen verwijderen (wat voegt het toe voor MF-bezoeker c.q. pers) en ze mailen naar de betrokkenen (slachtoffers en organisatie)?


Lijk ik het een keer eens met de vorige poster, :)
zie ik toch weer een onbegrijpelijke zin door hem voorgeplaatst worden ;(
Hoe jammer |(

Hierbij beloof ik plechtig dat dit mijn laatste reactie hierop is. Verdere info via de ZAC site.
 
Laatst bewerkt:
Tja het adres van de krant staat er al ergens.......
Happert,was maar een geintje hoor.
Arme Huub lijkt me geen leuke baan als ik hem zo beteuterd erlangs zie lopen '(
En nu lief zijn,want ze staan op mijn HD ;)
 
Dank voor je reactie Martijn en blij dat het bij jullie 'meevalt'!Zou je deze foto's hier willen verwijderen (wat voegt het toe voor MF-bezoeker c.q. pers) en ze mailen naar de betrokkenen (slachtoffers en organisatie)?

Bij deze!!
 
Sterkte Martijn! Ik kan ook meepraten over Bosuit helaas..... ;(
Gelukkig helemaal niks aan overgehouden (jaja, Fabio heeft zelfs weer een nieuwe racert.... :X )
 
Dus als ik het goed begrijp is iedereen er relatief goed vanaf gekomen... hoorde namelijk al brrrrr verhalen over Coma etc..
 
Blij dat het niet zo ernstig was als dat ik dacht, want na de klap had ik zoiets van '( materiaal is te vervangen hoe zuur het ook kan zijn, dat je zelf heel bent is belangrijker.

(Fabiomode),hey! klinkt goed dus je bent weer snel on track?
 
@ Midstar & HansGsxr: jajajaja....dit oude hok is erg snel, als ik de oude eigenaar moet geloven (ex-ONK & KNMV-cupper). Krijg nu ook een cbr600 aangeboden, begin enorm te twijfelen.
 
95...maar de zx6r is 1997, nieuw opgebouwd blok, verstevigd frame (gedaan door een of andere frame-guru), onstek.vervroeger, snelle nokkenas, close-ratio versnellingsbak, allerlei leuk spul erbij, achtervelg, mallenset om kuipdelen te maken, etc. En hij wordt nu helemaal nagekeken....Toch maar eens Kawa proberen, misschien word ik ook zo'n groene kikker! Had net een jongen van Bosch-Racing aan de lijn, die had een zx6r 2004 gekocht van Pajic, 135 pk aan het achterwiel!!!!! :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan