ZAC Oschersleben (24-07-06)

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.368
172
Veghel
Ben eigenlijk nog op zoek naar een meerijmaatje. Wil op zondag vertrekken en op dinsdag weer naar huis (heb niet voor niks een extra vrije dag genomen). Heb een fatsoenlijke aanhanger voor 2 motoren in de aanbieding en evt ook een degelijke auto (maar busje/station zou wel handig zijn ivm meenemen spullen). Mail me op joris op earracing punt nl

Ow ja, ik woon in de regio Veghel (aan de A50 tussen Eindhoven-Oss)
 
Ben eigenlijk nog op zoek naar een meerijmaatje. Wil op zondag vertrekken en op dinsdag weer naar huis (heb niet voor niks een extra vrije dag genomen). Heb een fatsoenlijke aanhanger voor 2 motoren in de aanbieding en evt ook een degelijke auto (maar busje/station zou wel handig zijn ivm meenemen spullen). Mail me op joris op earracing punt nl

Ow ja, ik woon in de regio Veghel (aan de A50 tussen Eindhoven-Oss)
wil je perse op dinsdag terug of is maandag ook een optie? ik heb in ieder geval een break waar lekker veel in kan. kheb normaal gesproken een aanhanger tot mijn beschikking die niet erg prettig achter de auto ligt voor hele lange afstanden zoals oschersleben maar waar wel in geslapen kan worden.
ik wil in ieder geval op maandag terug gezien het gunstige rijschema en kan ik dinsdag gewoon weer aan het werk :Z :Z :z
ik woon in barneveld (tussen ede en amersfoort)
 
wil je perse op dinsdag terug of is maandag ook een optie? ik heb in ieder geval een break waar lekker veel in kan. kheb normaal gesproken een aanhanger tot mijn beschikking die niet erg prettig achter de auto ligt voor hele lange afstanden zoals oschersleben maar waar wel in geslapen kan worden.
ik wil in ieder geval op maandag terug gezien het gunstige rijschema en kan ik dinsdag gewoon weer aan het werk :Z :Z :z
ik woon in barneveld (tussen ede en amersfoort)
Heb ook al contact gehad met Wim Breukink (Wimmels). Hij wil ook op maandag terug, zelf wil ik eigenlijk pas op dinsdag naar huis. Misschien dat jij samen met Wim zou kunnen rijden?
 
Heb ook al contact gehad met Wim Breukink (Wimmels). Hij wil ook op maandag terug, zelf wil ik eigenlijk pas op dinsdag naar huis. Misschien dat jij samen met Wim zou kunnen rijden?
waar woont wimmels? en hoe kan ik m het beste bereiken?
 
Cool, heb zin in een (voor mij) nieuw circuit! Ik heb nog geen onboard lap kunnen vinden, weet iemand er ergens 1 te vinden?
 
Heb de volgende vraag aan Huub gesteld:
Zou het mogelijk zijn om nog een extra trainings sessie te rijden na afloop van de races? We zijn er dan toch.
En ik kreeg dit antwoord terug:
Hai Joris,

We gaan de mogelijkheden onderzoeken. Waarschijnlijk moeten we dan wel wat bijbetalen en is het goed om dat met meer mensen te delen. Kan jij ook om je heen vragen of er interesse voor is?
Het is ook iets wat we mogelijk ter plaatse ook nog kunnen regelen
bij voldoende interesse.

Groeten,
Huub.
Wie ziet dit wel zitten? Laat het me even weten!
 
Heej Joris, ik kan waarschijnlijk wel, ik heb een Volvo station in de aanbieding en zou graag gebruik maken van de aanhanger.
 
Voor het eerst meegereden in een ZAC race.....

In de S0 in de eerste manche als 6e gestart en 6e geworden, in de tweede manche weer als 6e gestart en 4e geworden. Overall 5e geworden maar omdat er iemand niet kwam opdagen bij de prijsuitreiking kreeg ik de 4e prijs!

En het circuit is echt leuk! Vooral de drie knikken naar links gevolgd door een 180 graden bocht naar rechts.
 
Laatst bewerkt:
full
 
Het was echt een geweldige dag. Goed weer en een heel mooi circuit.
En de MZ was weer terug in zijn 'Heimat' en deed het (juist daarom?) uitstekend.
Een 16de en 18de plaats in de S0.

Kortom: de thuisblijvers hebben iets moois gemist!!

Mark
 
De foto's van gisteren staan online. M'n pa heeft vooral de pitboxgenoten, een paar andere Maffers en nog wat 'vreemdelingen' op de foto staan. Ben dus niet teleurgesteld als je er niet op staat ;) Pa bedankt ... mooie foto's voor een eerste keer naast de baan :)

www.earracing.nl

Als je de foto's voor je website wilt gebruiken, voeg dan svp een link toe naar m'n site
 
Samenvatting van het onderstaande: Oschersleben is top. Tapey moet meer gasgeven. Wie de volgende keer niet meegaat is gek.

De datum stond al een hele tijd met hoofdletters in mijn agenda: 24 juli, ZAC in Oschersleben. Ik kon met Daan600 meerijden, dus eerst naar Den Bosch en na een lekker bakje koffie bij Alex Janissen thuis gaan we in colonne richting Maagdenburg. Alex voorop met zijn gigantische pick-up, dan een busje met twee maten en wij erachteraan in de Motoport-bus. Na een voorspoedige rit arriveerden we om half zeven op de paddock. Huub, Ria, Peter, Martin, de Van Middelkoopjes en de andere mensen van de organisatie stonden ’s al weer klaar, dus na het uitladen meteen inschrijven en keuren. De volgende ochtend vroeg stonden dezelfde mensen weer als eerste op om de laatkomers van dienst te zijn. Een grote dikke pluim voor de organisatie! Op de paddock was het inmiddels weer een gezellige boel. De stemming in het Brabantse kamp zat er tot in de late uurtjes goed in. Ik kwam erachter dat Brabanders onder elkaar opeens een heel andere tongval hebben, maar na een tijdje kon ik het als Rotterdammer toch nog redelijk volgen wat ze zeiden. ;)

De nacht was kort en warm. Maagdenburg lag op 30 km afstand, maar ik heb geen maagd gezien. Misschien maar beter ook, want om acht uur stonden wij van de S1 al weer klaar met helm op en pak aan op de in de pitstraat om als eersten de baan te verkennen. Het was een goede zet van de organisatie om een uurtje vroeger te starten, niet alleen om eerder klaar te zijn, maar ook vanwege de warmte De eerste ronden vielen niet mee, maar na verloop van tijd begon ik toch wat punten te herkennen. In het begin was het nog ‘Hé, we zijn al weer op het rechte eind’ maar even later was het ‘O ja, deze bocht ben ik al eens eerder geweest, geloof ik’. De kwalificatietraining ging alweer iets beter, al viel het eindresultaat niet echt mee: 23e. Uiteindelijk werd dat een 21e plaats op de grid omdat een paar figuren die zich veel te laag hadden ingeschreven, waaronder Dannon, naar de S2 werden verwezen.

Het was mijn vierde normale ZAC (dus uitgezonderd de endurances) ooit, en de tweede keer in de S1. Eigenlijk had ik nog nooit zo ver naar achteren gestaan bij de start, ik mocht dus voor het eerst het echte gedrang ervaren in de eerste bochten. Ze vlogen ze me dus links en rechts om de oren. De verdere race ging wel, maar de rijder op een Ducati, die ik op elk recht stukje steeds voorbij scheurde, ging er bij het remmen steeds weer langs. Gek werd ik van die vent. Uiteindelijk ben ik maar achter hem gebleven, en toen deed hij hetzelfde bij Joris. Van de achterkant kon ik het goed zien. Als ik een camera aan boord had gehad, zou dat een mooi filmpje zijn geweest. Maar Joris zat er op de finish wel voor, wat knap gedaan was.

De tweede manche had ik weer een slechte start, maar gedurende de race haalde ik er heel wat in, waaronder mijn eerdere kwelgeest, die er nu niet meer voorbijkwam, en Joris. Keurmeester Peter reed in de verte voor me met zijn RF900, maar die was helaas buiten mijn bereik. Ik had het idee dat het eindresultaat beter zou zijn, maar kennelijk was mijn start nog slechter dan ik had gedacht, want ondanks de inhaalacties bleek ik wederom op een 18e plaats te zijn geëindigd. Mijn snelste rondetijd lag wel onder de 1:50, maar only just. Petje af voor iedereen die wél hard ging, zeker in deze omstandigheden: nieuwe baan en tropische temperaturen.

Al met al heb ik het grandioos naar mijn zin gehad. Alles is weer heel gebleven en ondanks de mindere klassering heb ik toch twee lekkere races gereden, met veel strijd. Oschersleben is echt een pracht van een circuit. Vanaf de heuvel in het midden kun je een groot deel van de baan overzien. Mooi om zo nog even de S2 en de S3 te volgen. Als Oschersleben volgend jaar weer op de kalender staat (Huub zei dat dit waarschijnlijk wel het geval zal zijn, ondanks het feit dat het deze keer verliesgevend was), zal ik er zeker bij zijn. Het is een stukje rijden, maar het is zeker de moeite waard. De faciliteiten zijn prima. Hopelijk is de opkomst volgende keer nog wat groter, dan wordt dit misschien een vaste race op de ZAC- agenda. Het is beslist een van de hoogtepunten van het seizoen! :Y

Daan, bedankt voor het meerijden en de gezelligheid en nogmaals gefeliciteerd met je prachtige resultaat. Idem voor alle MF’ers die dit lezen. Iedereen weer bedankt voor de sfeer en gezelligheid en de mensen van de DNRT nogmaals bedankt voor het organiseren van deze mooie racedag. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan