ZAC Race 5, vrij rijden en 2 the Experience: 17 augustus!

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.594
36.109
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Zo, nieuwe race, nieuw topic!

Er is ook weer 5 sessies vrij rijden en de heren/dames van 2 the Experience zijn ook weer van de partij!

Bij de vorige race reeds toegepast (tot verrassing van meerdere rijders), maar nogmaals:
Er word dus uitgegaan van je PR voor de indeling, daarna binnen die cup ingedeeld op kwalificatietijden.

1. ROOKIE Cup
ROOKIE CUP 600: beginnersklasse / motoren met een cilinderinhoud kleiner of gelijk aan 600 cc. Deelname aan de Rookie Cup wordt gekenmerkt door relatief lage snelheden en is het platform voor de beginnende en minder snelle motorcoureurs. Rondetijden niet sneller dan 1.58'00 min.*
ROOKIE CUP 1000: beginnersklasse / motoren met een cilinderinhoud groter dan 600 cc. Deelname aan de Rookie Cup wordt gekenmerkt door relatief lage snelheden en is het platform voor de beginnende en minder snelle motorcoureurs. Rondetijden niet sneller dan 1.58'00 min.*
De deelnemers aan de Rookie Cup 600 en de Rookie Cup 1000 hebben één gezamenlijke startopstelling en worden als één groep gelijktijdig gestart. Beide klassen hebben wel hun eigen uitslag en puntentelling.

2. SPORT Cup
SPORT CUP 600: Allround klasse / motoren met een cilinderinhoud kleiner of gelijk aan 600 cc. Deelname aan de Sport Cup wordt gekenmerkt door een mix van hoge snelheden en rijders met voldoende wedstrijdervaring. Rondetijden niet sneller dan 1.54'00 min.*
SPORT CUP 1000: Allround klasse / motoren met een cilinderinhoud groter dan 600 cc. Deelname aan de Sport Cup wordt gekenmerkt door een mix van hoge snelheden en rijders met voldoende wedstrijdervaring. Rondetijden niet sneller dan 1.54'00 min.*
De deelnemers aan de Sport Cup 600 en de Sport Cup 1000 hebben hun eigen startopstelling maar worden in één dezelfde race en met 20 seconden gescheiden van elkaar gestart. Beide klassen hebben hun eigen uitslag en puntentelling.

3. RACE Cup
RACE CUP 600: TOP klasse van de ZAC / motoren met een cilinderinhoud kleiner of gelijk aan 600 cc. Deelname aan de Race Cup wordt gekenmerkt door zeer hoge snelheden en zeer ervaren rijders die uiterst sportief maar op het scherpst van de snede racen. Rondetijden sneller dan 1.54'00 min.*
RACE CUP 1000: TOP klasse van de ZAC / motoren met een cilinderinhoud groter dan 600 cc. Deelname aan de Race Cup wordt gekenmerkt door zeer hoge snelheden en zeer ervaren rijders die uiterst sportief maar op het scherpst van de snede racen. Rondetijden sneller dan 1.54'00 min.*
De deelnemers aan de Race Cup 600 en de Race Cup 1000 hebben hun eigen startopstelling maar worden in één dezelfde race en met 20 seconden gescheiden van elkaar gestart. Beide klassen hebben hun eigen uitslag en puntentelling.

*) Voor de rondetijden wordt uitgegaan van TT Circuit Assen / snelle Ruskenhoek.


Tijdschema:
07.15 uur Inschrijven & keuren 2 THE EXPERIENCE TC gebouw
07.30 uur Inschrijven & keuren VRIJ RIJDEN TC gebouw
07.45 uur Inschrijven & keuren ZAC klassen TC gebouw

09.00 uur Sessie 1 2 THE EXPERIENCE 20 min.
09.20 uur Sessie 1 VRIJ RIJDEN 20 min.
09.40 uur Vrije Training ROOKIE Cup & SAM Cup 20 min.
10.00 uur Vrije Training SPORT Cup 20 min.
10.20 uur Vrije Training RACE Cup 20 min.

10.40 uur Sessie 2 2 THE EXPERIENCE 20 min.
11.00 uur Sessie 2 VRIJ RIJDEN 20 min.
11.20 uur Kwalificatie ROOKIE Cup & SAM Cup 20 min.
11.40 uur Kwalificatie SPORT Cup 20 min.
12.00 uur Kwalificatie RACE Cup 20 min.

12.30 uur BRIEFING ZAC 10 min.

12.20 uur Sessie 3 2 THE EXPERIENCE 20 min.
12.40 uur Sessie 3 VRIJ RIJDEN 20 min.
13.00 uur Race 1 ROOKIE Cup & SAM Cup 9-10 ronden
13.30 uur Race 1 SPORT Cup 9-10 ronden
13.55 uur Race 1 RACE Cup 9-10 ronden

14.20 uur Sessie 4 2 THE EXPERIENCE 20 min.
14.40 uur Sessie 4 VRIJ RIJDEN 20 min.
15.00 uur Race 2 ROOKIE Cup & SAM Cup 9-10 ronden
15.30 uur Race 2 SPORT Cup 9-10 ronden
15.55 uur Race 2 RACE Cup 9-10 ronden

16.20 uur Sessie 5 2 THE EXPERIENCE 20 min.
16.40 uur Sessie 5 VRIJ RIJDEN 20 min.

17.15 uur Prijsuitreiking ZAC Pitbox 1
17.30 uur Einde dagprogramma
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kijken ze eigenlijk alleen naar de Assen tijden en houden dat aan op CPZ. Tenminste, zo lees ik het. Maar anders eens vragen aan RSZ. Wat is je PR op CPZ nu?
 
dat zou vreemd zijn roy want dan zitten we ineens halverwege het seizoen in de racecup ?

ik ga ervan uit dat ik gewoon in de sportcup zit want daar hoor ik nog thuis dit jaar, volgend jaar ga ik voor de race cup . misschien dan ook op een nieuw wapen })
 
dat zou vreemd zijn roy want dan zitten we ineens halverwege het seizoen in de racecup ?

ik ga ervan uit dat ik gewoon in de sportcup zit want daar hoor ik nog thuis dit jaar, volgend jaar ga ik voor de race cup . misschien dan ook op een nieuw wapen })

Daar moet je wel op rekenen Stefan. Ze kijken naar je PR. Mijn tijden zijn in de loop van het jaar ook verder omlaag gegaan. Laatste race oa 3x 1.52 gereden dus ik zal deze race ook in de race cup zitten. Kom je daar wel lastig vallen ;)
 
Daar moet je wel op rekenen Stefan. Ze kijken naar je PR. Mijn tijden zijn in de loop van het jaar ook verder omlaag gegaan. Laatste race oa 3x 1.52 gereden dus ik zal deze race ook in de race cup zitten. Kom je daar wel lastig vallen ;)

deze logica snap ik dus niet van de zac, natuurlijk zullen de rijders gedurende het jaar sneller worden maar om halverwege mensen ineens over te plaatsen die bezig zijn in een kampioenschap is in mijn ogen niet reeel , dat ze dit doen na de eerste wedstrijd van het jaar prima en zelfs logisch maar voor de rest moet je de rijders gewoon in hun kampioenschap laten. mijn pr was begin dit jaar 1.55,8 en dus midden in de doelgroep van de sportcup. dat ik op een goede dag nu 1.53 gereden heb wil niet zeggen dat ik op alle circuits sneller ben of deze tijden altijd zal rijden. nogmaals einde van het jaar kijken naar de pr's van rijders en ze dan indelen voor het komende seizoen .

we gaan er wel een leuk gevecht van maken roy ondanks dat ik al een tijd niet meer op cpz heb gereden
 
Laatst bewerkt:
In principe met je eens maar het "kwaad" is natuurlijk al geschied. Dave en jij zijn keihard omhoog geschoten. Als jullie de rest in de race cup rijden zullen jullie daar ook geplaatst worden (4x race cup tegen 3x sport cup?) ik heb nu 4x Sportcup.

Wat óók weer vreemd is want ik zat 2 wedstrijden terug ook al in de 1.53 maar moest/mocht wel gewoon in de Sportcup blijven.


Blijft wat moeilijk...
 
mochten ze me komende wedstrijd weer in de racecup zetten laat ik me verwijderen uit de ranking van de sportcup want die is dan helemaal niet meer representatief. hoewel ik daar de eerste wedstrijd 4e werd en de wedstrijd erop echt reed als een krant .

we gaan zien wat ze ermee doen
 
Mwahhhh....mijn PR op CPZ is 2:06 op een CBR 600 F van 1996 zo'n 4 jaar geleden, geen idee wat de rest van de sport cup 600 rijders doen op CPZ maar ik schrijf in voor de sport 600 met mooi weer :)

Gewoon rijden en je ziet vanzelf wat ze doen na de kwalificatie! ;)
 
Als alle klasses propvol zitten zoals 2wkn geleden is er moeilijk te schuiven.
Daarom is de indeling zo gegaan volgens mij.
Present in Zandvoort.
 
Gewoon gas geven jongens... en als je genoeg gas hebt gegeven kom je vanzelf bovenaan in het lijstje te staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan