ZAC seizoensopener 16/17 april! Race 1 +TOMS + vrijrijden

Middag heren,

Zondag is het zover om mijn TOMS te halen op een voor mij nieuwe Yamaha r6.
Nu liggen er alleen slicks onder en ivm het weer zou ik misschien wel is een setje regenbanden moeten aanschaffen op het circuit zelf. Is pirelli aanwezig of een ander merk dat jullie weten?
Hou er rekening mee dat wisselen van wielen tijd en energie kost die je die dag hard voor andere zaken nodig hebt. Ik zou zorgen voor een paar goede straat/race banden die je in alle omstandigheden kunt gebruiken. Denk dat de meesten dat doen.
 
maar heb je ook helemaal geen tijd om te wisselen?
ik heb helemaal geen idee hoe zo een dag verloopt! ze zullen toch wel snappen als iedereen op slicks staat dat je de baan niet op kan als het begint te regen?
 
Hou er rekening mee dat wisselen van wielen tijd en energie kost die je die dag hard voor andere zaken nodig hebt. Ik zou zorgen voor een paar goede straat/race banden die je in alle omstandigheden kunt gebruiken. Denk dat de meesten dat doen.

De meesten zorgen voor een 2e set velgen zodat je vooraf eea kan voorbereiden.
Hoe minder je op de dag hoeft te sleutelen hoe relaxter je kan racen :]
 
maar heb je ook helemaal geen tijd om te wisselen?
ik heb helemaal geen idee hoe zo een dag verloopt! ze zullen toch wel snappen als iedereen op slicks staat dat je de baan niet op kan als het begint te regen?


Je moet ook even 2 zaken niet door elkaar heen halen ? Je hebt een circuitdagje of een ZAC race dag en soms zijn beide dagen gemengd ;)

De meeste racers wisselen bij wisselende weersomstandigheden,zo'n 20 min voor aanvang van hun race.Of afhankelijk van het team en de/hun snelheid/ervarenheid dat zij dit kunnen halen ?

Op een circuitdag/vrijrijden ,dan rijden de meeste op weg/racebanden en sommige hebben ook regenbanden op extra velgen bij. *D
 
Laatst bewerkt:
maar heb je ook helemaal geen tijd om te wisselen?
ik heb helemaal geen idee hoe zo een dag verloopt! ze zullen toch wel snappen als iedereen op slicks staat dat je de baan niet op kan als het begint te regen?

Je wordt in groepjes ingedeeld en gaat dan wat rondjes rijden zoals je met vrij rijden ook hebt.
Het enige wat je moet doen is aantonen:
  • dat je een beetje snelheid hebt, volgens mij lag de grens afgelopen jaar op iets van 2:30 (met droog weer)
  • veilig zelfstandig je weg kunt vinden en benul hebt van rijlijnen
  • fatsoenlijk kunt starten, en dat hoeft niet eens snel
Afgelopen jaar kon een vriend de laatste 1 of 2 sessies niet meedoen en die heeft het ook gewoon gehaald. Dus heel erg streng zijn ze niet. Ik denk wel als het regent en jij kunt de baan niet op omdat je materiaal niet geschikt is dat je dan wel een probleem hebt. Ze moeten toch een idee kunnen krijgen of je een beetje veilig op pad kunt. Als je een paar straatbanden hebt zou ik die erop gooien, dan zit je altijd goed.
 
Joh, zelfs met slicks kan je op een natte baan rond al is het dan als een dweil. Die fiets hoeft niet op 59graden de bocht door.
Veilig en goed rijden (verstand) aantonen is genoeg.
 
oke, dan hoop ik op droog weer of hele dag regen, ik heb wel een extra set regenbanden en die heb ik in 10 min wel gewisseld.
maar goed we gaan het zien.
 
Joh, zelfs met slicks kan je op een natte baan rond al is het dan als een dweil. Die fiets hoeft niet op 59graden de bocht door.
Veilig en goed rijden (verstand) aantonen is genoeg.

door met slicks een natte baan op te gaan , toon je geen goed verstand aan !!!
er zijn zondag ook genoeg rijders die maandag pas rijden , zelf ga ik ook een maatje steunen die dag en eventueel helpen met wisselen van zijn banden.
 
Misschien een beetje een retorische vraag; ik heb zelf 2 extra velgen en een setje regenbanden hier op het forum op de kop getikt. De banden liggen er alleen nog niet om. Is het heel druk bij de Daro mensen 's-ochtends of is het beter om ze alvast door de plaatselijke motorboer om te laten leggen (=duur)?
 
Misschien een beetje een retorische vraag; ik heb zelf 2 extra velgen en een setje regenbanden hier op het forum op de kop getikt. De banden liggen er alleen nog niet om. Is het heel druk bij de Daro mensen 's-ochtends of is het beter om ze alvast door de plaatselijke motorboer om te laten leggen (=duur)?

Volgens mij zag ik voorbij komen 10 eu per band of 15 voor een setje. Moet goed komen dus
 
Hou er rekening mee dat wisselen van wielen tijd en energie kost die je die dag hard voor andere zaken nodig hebt. Ik zou zorgen voor een paar goede straat/race banden die je in alle omstandigheden kunt gebruiken. Denk dat de meesten dat doen.

Bedankt voor alle reacties ! Straat of regenbanden heb ik niet liggen, dus wordt of daar kopen of iemand hier weet nog iemand met een setje banden. Extra paar velgen heb ik.

(180/55 en 120/60) benodigd
 
door met slicks een natte baan op te gaan , toon je geen goed verstand aan !!!
er zijn zondag ook genoeg rijders die maandag pas rijden , zelf ga ik ook een maatje steunen die dag en eventueel helpen met wisselen van zijn banden.

Vorig jaar op een zac dag ook een rijder gedaan. Had wel voor nog regen maar achter slick. Ik praat nou ook niet over zeikende regen maar natte baan.
En dan zoek je de grens op, met TOMS alleen eondje rijden.

Verstandig? Nee.
Mogelijk? Zeker wel.
 
Ik weet dat vroeg inschrijven geen voordeel heeft financieel... Maar om tijdig in te schrijven voor een start plek lijkt ook niet echt nodig. Ik verbaas me wel een beetje over het grote aantal startplaatsen nog muv de rookie cup
 
Laatst bewerkt:
Er zijn inderdaad nog een hoop plaatsen beschikbaar, hoop dat er nog inschrijvingen komen met name racecup. Misschien dat het weer een rol speelt, maar een beetje racer blijft niet thuis met een beetje regen in de voorspelling toch?

Voor wat betreft extra wielen en regenbanden. Als je de mogelijkheid hebt om ze er alvast op te leggen, zeker doen. Scheelt je toch weer tijd op de dag zelf. Er kan goed een flinke rij staan bij Daro bij wisselende weersomstandigheden. Heb ze er zelf gister op laten leggen. We blijven positief, motor staat op slicks, regenwielen mee.
 
Er zijn inderdaad nog een hoop plaatsen beschikbaar, hoop dat er nog inschrijvingen komen met name racecup. Misschien dat het weer een rol speelt, maar een beetje racer blijft niet thuis met een beetje regen in de voorspelling toch?

Voor wat betreft extra wielen en regenbanden. Als je de mogelijkheid hebt om ze er alvast op te leggen, zeker doen. Scheelt je toch weer tijd op de dag zelf. Er kan goed een flinke rij staan bij Daro bij wisselende weersomstandigheden. Heb ze er zelf gister op laten leggen. We blijven positief, motor staat op slicks, regenwielen mee.


Idd positief, same here! Maar ik wacht nog wel ff met borgen 😉
 
Er zijn inderdaad nog een hoop plaatsen beschikbaar, hoop dat er nog inschrijvingen komen met name racecup. Misschien dat het weer een rol speelt, maar een beetje racer blijft niet thuis met een beetje regen in de voorspelling toch?

Voor wat betreft extra wielen en regenbanden. Als je de mogelijkheid hebt om ze er alvast op te leggen, zeker doen. Scheelt je toch weer tijd op de dag zelf. Er kan goed een flinke rij staan bij Daro bij wisselende weersomstandigheden. Heb ze er zelf gister op laten leggen. We blijven positief, motor staat op slicks, regenwielen mee.
en zo is het
 
Misschien een beetje een retorische vraag; ik heb zelf 2 extra velgen en een setje regenbanden hier op het forum op de kop getikt. De banden liggen er alleen nog niet om. Is het heel druk bij de Daro mensen 's-ochtends of is het beter om ze alvast door de plaatselijke motorboer om te laten leggen (=duur)?


Waar kom je vandaan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan