ZAC seizoensopener 16/17 april! Race 1 +TOMS + vrijrijden

Was ook vrij koud en als de echte rookies zitten te klooien met de startopstelling en de voorste startrijen dus moeten wachten tot de bandjes koud zijn, dan kan het gebeuren dat ik al bij de strubben ga liggen :(
 
Was ook vrij koud en als de echte rookies zitten te klooien met de startopstelling en de voorste startrijen dus moeten wachten tot de bandjes koud zijn, dan kan het gebeuren dat ik al bij de strubben ga liggen :(


Ik lig liever in bed :+

Hopelijk niet al teveel schade Arie ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een leuke 2 dagen gehad maar wat was het bij de Toms cursus een groot zooitje.
Gelukkig staat de origanisatie open voor verbetering.

Dat racen is echt kicken. Een keer P9 eerste wedstrijd en race 2, van P10 naar P2 gereden

Wat was er een zooitje dan?
Eerste keer dat ik dat hoor eigenlijk.

Was ook vrij koud en als de echte rookies zitten te klooien met de startopstelling en de voorste startrijen dus moeten wachten tot de bandjes koud zijn, dan kan het gebeuren dat ik al bij de strubben ga liggen :(

Ja bij tweede race was dat of niet? Ergens helemaal achterin was het wat gerommel.
Je val zag er onschuldig uit, dus hoop dat het allemaal meevalt.
 
Veel schade maar gelukkig alle? rijders goed er vanaf gekomen.

Ik mag weer een F2 beker bijzetten, word tijd voor de f1 klasse.

De eerste Race van de rookie werd afgevlagd met rood omdat er iemand heel hard af ging. Was ook buiten bewust zijn. Hoop dat het beter met hem gaat maar zag er erg slecht uit!
 
Wat was er een zooitje dan?
Eerste keer dat ik dat hoor eigenlijk.

Theorie liep telkens uit en werd niet afgemaakt, de baan op gaan duurde ook lang en er was veel verwarring welke instructeur bij wie hoorde haha. Ik vond het ook slecht geregeld en zeer weinig persoonlijke tips en aandacht.
 
Theorie liep telkens uit en werd niet afgemaakt, de baan op gaan duurde ook lang en er was veel verwarring welke instructeur bij wie hoorde haha. Ik vond het ook slecht geregeld en zeer weinig persoonlijke tips en aandacht.

Persoonlijke tips en aandacht kan ik begrijpen het is geen race training om je zo hard mogelijk rond zäte laten gaan maar een cursus om je veilig met 44 andere los geslagen maniakken op de baan te zetten :P

De andere zaken is denk ik idd een stukje planning maar ik zit er niet in dus wellicht meer om rekening mee te houden. Maar zoals altijd is alles bespreekbaar!
 
Hier lastige seizoens start gehad. Dag 1 weinig kunnen rijden ivm weer en korte baan. 1 sessie op een opdrogende baan met slicks, na 3 rondjes gestopt. Volgende sessie lekker kunnen rijden.

Racedag voor t eerst aantreden in de racecup. Toch een beste stap van top 5 sportcup naar achteraan racecup. Kon m'n tempo van vorig jaar nog niet evenaren en daardoor niet meestrijden in de achterhoede. Door uitvallers geen laatste geworden, doel van de dag bereikt.

Volgende maand lekker km's maken en tempo opschroeven. Wat vaker de sportschool opzoeken en dan moeten we de aansluiting kunnen vinden in de racecup.

Mannen in pitbox 13, bedankt voor de gezelligheid en tot snel!
 
Heb TOMS ook eind '15 gedaan, en dacht laat ik het nog een keer doen als inkomertje voor dit weekend na in '16 maar 1 keer circuit gereden te hebben. Dit keer was aanzienlijk rommeliger, maar dat had deels ook te maken met de weersomstandigheden zondag.
Anderzijds was er last minute het idee om bij het Technocenter op te stellen ipv voor het mediacenter.
Ook werden de instructeurs niet goed voorgesteld waardoor het inderdaad erg onduidelijk was bij wie je zat voor heel veel mensen.
Wat betreft startopstelling had ik daar graag ook wat aandacht in de theorie voor gezien, het was voor mij en heel veel andere mensen niet helemaal duidelijk, en dat kwam dan ook met name omdat er opeens een versie 2.0 van de startopstelling bleek te zijn voor race 1, met allemaal wijzigingen...
Bovenstaande klinkt misschien wat negatief, maar ook zeker weer genoeg geleerd op de cursus. En het rijden gisteren was super! Topweekend gehad!
 
Ik vond race 1 in de RS600F2 best wel fijn, alleen de start van race 2 was iets minder...
Met koude voorband strubben in is niet zo'n goed idee.
 
ja, inderdaad, jammer, maar, hoort er naar verluid bij...
Toch vreemd, je verwacht eerder een uitbrekende achterkant dan een wegglijdend voorwiel.
waarschijnlijk teveel tijd tussen moment van afhalen bandenwarmers en effectief rijden. zat (te) veel tijd tussen.
Schade viel gelukkig heel erg mee, paar krassen op het pak en kuip, meer niet. maar, de race was over voor mij.
Anders stond ik naast op jou het podium Roy.

volgende keer beter.
 
ja, inderdaad, jammer, maar, hoort er naar verluid bij...
Toch vreemd, je verwacht eerder een uitbrekende achterkant dan een wegglijdend voorwiel.
waarschijnlijk teveel tijd tussen moment van afhalen bandenwarmers en effectief rijden. zat (te) veel tijd tussen.
Schade viel gelukkig heel erg mee, paar krassen op het pak en kuip, meer niet. maar, de race was over voor mij.
Anders stond ik naast op jou het podium Roy.

volgende keer beter.

Ja daar zag het zeker naar uit!
Maar mooi dat het meevalt. Tot Zandvoort maar weer!

Heb nog een paar mooie actie foto's voor je van race 1. Mail me even dan stuur ik ze door.
 
Laatst bewerkt:
ja, inderdaad, jammer, maar, hoort er naar verluid bij...
Toch vreemd, je verwacht eerder een uitbrekende achterkant dan een wegglijdend voorwiel.
waarschijnlijk teveel tijd tussen moment van afhalen bandenwarmers en effectief rijden. zat (te) veel tijd tussen.
Schade viel gelukkig heel erg mee, paar krassen op het pak en kuip, meer niet. maar, de race was over voor mij.
Anders stond ik naast op jou het podium Roy.

volgende keer beter.

Oh was jij dat? Vlak voor mijn neus onderuit idd. En dan dat geluid van een glijdende motor......komt overal bovenuit!
 
Roy,

heb je net een mailtje gestuurd. alvast dank!

Groeten en tot op Zandvoort. Zal ginds trouwens spannend voor me worden, ben er enkel geweest vorig jaar race in de regen. ben benieuwd. ik ga netjes achter je aan rijden...

gunter
 
Roy,

heb je net een mailtje gestuurd. alvast dank!

Groeten en tot op Zandvoort. Zal ginds trouwens spannend voor me worden, ben er enkel geweest vorig jaar race in de regen. ben benieuwd. ik ga netjes achter je aan rijden...

gunter

Kan even duren, waren veel foto's maar ze komen!

En Zandvoort lag ik vorig jaar ook grind te tellen dus zou me niet overal volgen :P
 
ja, inderdaad, jammer, maar, hoort er naar verluid bij...
Toch vreemd, je verwacht eerder een uitbrekende achterkant dan een wegglijdend voorwiel.
waarschijnlijk teveel tijd tussen moment van afhalen bandenwarmers en effectief rijden. zat (te) veel tijd tussen.
Schade viel gelukkig heel erg mee, paar krassen op het pak en kuip, meer niet. maar, de race was over voor mij.
Anders stond ik naast op jou het podium Roy.

volgende keer beter.

Was idd voor mij ook n glijdend voorwiel terwijl ik nog niet alles uit de kast haalde.
Zouw ook nog wel n podiumplekje kunnen scoren als ik de race uit reed.
Ook bij mij krassen op de bike en outfit.
 
Oh was jij dat? Vlak voor mijn neus onderuit idd. En dan dat geluid van een glijdende motor......komt overal bovenuit!

wit/rode honda, piloot in een geel pak, dat was ik. ja, dat geluid van een glijdende motor, tja.... gelukkig enkel maar de kuip. heb daarna gewoon m'n rondje uitgereden.
snap het niet echt goed, zo hard ging ik echt niet.
 
Theorie liep telkens uit en werd niet afgemaakt, de baan op gaan duurde ook lang en er was veel verwarring welke instructeur bij wie hoorde haha. Ik vond het ook slecht geregeld en zeer weinig persoonlijke tips en aandacht.


Ja dit dus, en wat ik serieus een grote blunder vond is dat we voor de 5de sessie( starts oefenen op de grid) 20 min moesten wachten omdat ze zich vergist hadden in de tijd en dat er nog een sessie vrijrijden tussen zat!
Dit kan gebeuren, geen paniek iedereen kon zich dan ook rustig voorbereiden op de starts, maar dat we ipv meteen gaan starten, dat we niet een opwarm ronde voor de banden gingen rijden! Wat resulteerde in dat de eerste 3 meteen volle bak gingen starten en daarvan 1 in de grindbak lag en daarna volgende er nog meer, met die 30 meter die we hadden gereden werden de banden niet warm.
En ik starten daar door minder snel en kreeg dat te horen, en dat ik dus sneller moest starten.
Het is voor mijn hobby en heb geen zin om op me plaat te gaan door de origanisatie een foutje maakt met de tijd.
Maar goed heb dit ook besproken met de beste man, en vond dat ik wel een punt had. Maar ik moet ze ook gelijk geven dat het iedereen zijn eigen verandwoording is.

Maar genoeg gezeurd heb maandag wel een super toffe eerste race dag gehad.
Zijn er nog mensen die gefilmd hebben in de sport cup 1000?
 
TOMS liep natuurlijk ook wat lastiger door de korte baan.

Ik heb maandag ook meegedaan in de RookiesCup, eerste race helaas door de valpartij snel voorbij.. de betreffende rijder reed een 2 plekken voor mij, volgens mij remde hij zichzelf onderuit.
Beetje overmoedig misschien? verder niets gehoord over de afloop.

2e race ging wel erg lekker!
Ondanks toch wat zwabberende rijders in de baan... met mijn TRX heb ik zeker niet de hoogste snelheid op de rechte stukken, dus ik werd op de Veenslang een 2-3x ingehaald door iemand op een CBR1000RR, die net om me heen kwam, dan pal voor me dook en het gas dicht draaide omdat de Ruskenhoek in de verte lag... dan maar snel van lijn veranderen, gas nog even openhouden en er weer voorbij duiken. na een paar rondjes was ik hem gelukkig kwijt...
Uiteindelijk een mooie race gereden! Mariska is op haar TRX900R toch mooi als 5e geëindigd in de Rookies1000 klassering! Als je dat voor elkaar krijgt met goed 90 pk doe je het wel goed vind ik! ze reed 2.07 als beste tijd.

op naar 5 mei Zandvoort!
 
Ook mijn eerste keer Zac en in de Sportcup 1000 gestart!

Kwalificatie was mijn planning ook de middenmoot omdat starten mij nog niet zo goed afgaat, had een vrij lekkere en constante kwalificatie, enkel kwam ik na 3/4 rondes in een groep langzamere rijders, 1 voor 1 inhalen, nadat ik vrij baan had zat ik in een lekkere ronde, dit was teven mijn kwalificatie tijd, enkel ook de eerste tijd en had ik de pole, dit was dan toch spannend.

Eerste race pole, start viel me niet tegen, bocht 1 plek 7, daarna terug gevochten naar 4, vervolgens door naar 3, daar een x aantal rondes gereden strak op nummer 1 en 2. Achteraan op de baan begon het wat te spetten, daar kwam ik op manderveen/duikersloot op de witte streep waarbij ik even grip kwijt was en ook gelijk de aansluiting met 1 en 2, tevens zat 4 gelijk in mijn nek en uitremmen geert timmer kwam hij dan ook voorbij, ik wilde die 3e plek hebben dus strak op hem blijven zitten, einde veenslang uitremmen, en ik had weer p3. Dit vol kunnen houden tot bijna het einde, ramshoek sputterde mijn motor een keer, uitkomen gt geen vermogen meer dus benzine op, net voor finish ingehaald en 4e geworden.


Race 2 p4 vertrokken betere start en ook als 4e in de eerste bocht dit een lange tijd volgehouden, helaas door het koude weer was ik mijn achterband aan het kapotrijden. Ik kon de voorgangers niet bijblijven, en helaas op een 7e plek gekomen, niet ontevreden maar kon niet meer vragen van deze band.
 
Gaaf he, ik had het precies omgedraaid. Race 1 niet zo goed, miste net de aansluiting met de kop groep. En werd nog door een fout in de ramshoek 9de

Race 2 ging veel beter, Van P9 starten naar P10 toen even er goed voor gaan zitten en naar de 2de plek gereden alleen de koploper kon ik niet meer inhalen die was net te ver.

Weet iemand ook waar je stand in het klassement kan bekijken? En de uitslagen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan